Skip to main content

Ik zou graag het geluid van mijn platenspeler via mijn externe versterker willen beluisteren op mijn sonos speakers. Dit omdat ik de dynamiek in het geluid mis als ik de platenspeler via een voorversterker aansluit op de Port en daarmee alleen gebruik kan maken van de interne Sonos versterker. 

1. platenspeler is aangesloten op de phono ingang van de externe versterker
  2. externe versterker is via de Tape Out (rood/wit) verbonden met de ingang van de Port (rood/wit)
  3. Sonos app detecteert de Line-ingang samen met Woonkamer 2 (= Port)  (automatisch met vast volume). Er is echter geen geluid ??
  4. Als ik nu de Woonkamer 2 wijzig in Woonkamer, dan heb ik wel geluid, maar de volume knop van mijn externe versterker heeft geen enkele invloed op het volume.

Ik heb dit probleem inmiddels gedurende ruime tijd met de helpdesk van Sonos proberen op te lossen, maar tot op heden zonder resultaat.

Is er iemand die de oplossing weet hoe dit aan te pakken ?

Volgens mij heeft een Tape out geen mogelijkheid om het volume aan te passen - dat is dus geen Sonosprobleem, maar een feature van je versterker.

Sonos ziet de Line in als een ingang van het systeem. Als je geen speakers aan je Port hebt hangen geeft de Port geen geluid. Maar een andere “kamer” in je systeem heeft wel speakers om het geluid dat binnenkomt op je Port weer te geven. Je zou de uitgang van de Port overigens wel aan de Tape in van je versterker kunnen hangen - dan geeft je versterker het geluid van de Port weer (bijvoorbeeld Spotify of, via de omweg van de Port, de platenspeler die dan beter in sync is met je Woonkamer speakers,

Volgens mij heeft een Tape out geen mogelijkheid om het volume aan te passen - dat is dus geen Sonosprobleem, maar een feature van je versterker.

Sonos ziet de Line in als een ingang van het systeem. Als je geen speakers aan je Port hebt hangen geeft de Port geen geluid. Maar een andere “kamer” in je systeem heeft wel speakers om het geluid dat binnenkomt op je Port weer te geven. Je zou de uitgang van de Port overigens wel aan de Tape in van je versterker kunnen hangen - dan geeft je versterker het geluid van de Port weer (bijvoorbeeld Spotify of, via de omweg van de Port, de platenspeler die dan beter in sync is met je Woonkamer speakers,

Tape loop. Zou goed moeten werken. Briljant! 

Reageer