Skip to main content
Vraag

aansluiten sonos port

• May 26, 2026
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

Ik heb een Yamaha versterker met een platenspeler en wil die op de Port aansluiten zodat ik via de Sonos speakers lp’s kan afspelen 

Nu zitten er aan de achterkant van de versterker een zooi ingangen waar je duizelig van wordt!

Waar steek ik wat in?

4 Reacties

106rallye
  • May 26, 2026

Zonder foto of het typenummer van de Yamaha wordt het wel een beetje moeilijk.

Zie je tulp-ingangen met TAPE in en out?

• Auteur
  • Novice
  • May 27, 2026

Versterker heeft typenr RX-V661

• Auteur
  • Novice
  • May 27, 2026

106rallye
  • May 28, 2026

Op dit plaatje van internet zijn precies de aansluitingen te zien waar het om gaat. Beschouw de Port als een soort recorder, waar je geluid naartoe stuurt (om het geluid van je platenspeler of zelfs radio in het Sonos-systeem te krijgen) of vandaan haalt (om bijvoorbeeld Spotify op je versterker te krijgen).

De “Out” van de Port sluit je dan aan op de “MD/CDR IN (PLAY)”; de “In” van de Port wordt aangesloten op de “MD/CDR OUT (REC)”. Wellicht moet je de aansluitingen nog aan knoppen op je afstandsbediening of versterker toewijzen, dat weet ik niet.

Ik zie overigens geen “PHONO” aansluiting op de versterker. Waar sluit je je platenspeler dan op aan? Ik lees dat je Technics SL-D2 geen ingebouwde voorversterker heeft (zie https://www.turntableguy.co.za/product/classic-technics-sl-d2-direct-drive-turntable/?srsltid=AfmBOoqlK88KPF1dgrjfpVvHKCZkVABAp89MlP0-h4xJ3neAcFUnuD_d) dus die heb je dan ook nog nodig - de voorversterker gaat dan naar de CD-aansluiting van de versterker.

Dat roept weer de vraag op waarom je de Yamaha ertussen zet. Een voorversterker rechtstreeks op de “In” van de Port aansluiten kan ook. Dan heb je alleen geen Spotify meer op je versterker.