Beantwoord

wekker zetten via google assistent werkt niet meer

  • 7 August 2019
  • 21 reacties
  • 3297 Bekeken

Badge
Hoi allemaal,
Ik heb het volgende probleem en weet geen oplossing.
Tot ongeveer een week geleden gebruikte ik via Google assistent de wekker op de sonos one.
Vanuit bed riep ik “ok Google” zet de wekker voor morgenochtend 7.00. Assistent antwoordde dan netjes dat de wekker gezet was.
De volgende ochtend werd ik gewekt op de ingestelde tijd. Al enige dagen doe ik niets anders en assistent meld ook netjes dat de wekker gezet is. Alleen de volgende ochtend word ik niet meer gewekt! Als ik nu de wekker zet en vraag een minuut later op hoe laat de wekker staat is het antwoord dat er geen wekker ingesteld is. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt
Daskie
icon

Beste antwoord door Tim S 12 August 2019, 10:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

21 Reacties

Badge

Hi Tim,

ondertussen weer een maand verder.

een update?

 

gr. Daskie

Zelfs probleem hier. Vrij hinderlijk trouwens. Een bevestiging krijgen van een wekker die niet afgaat. Sonos one met icm Google Assistent. Doet zich sinds eind vorige werkweek voor.
Badge
Beste mensen, hoop dat jullie allemaal even een belletje doen naar Sonos. Zoals ik al eerder zei, hoe meer mensen er bellen, hoe beter denk ik en hoe harder er gezocht wordt naar een oplossing.
Hoop dat het gauw opgelost is......
Hier hetzelfde ... morgen even bellen
Reputatie 7
Badge +2
Er word intern onderzoek gedaan naar dit probleem, er word nog aan gewerkt.
Reputatie 7
Badge +2
Wil iedereen met dit probleem, vragen ons even te bellen zodat we onderzoek kunnen doen naar het probleem.
Er is ons niks bekend over het niet werkende hebben van wekkers/timers via Google Assistent.
Contact gegevens kan je vinden via de volgende webpagina.
Badge
Hallo allemaal, ook ik kwam er gisteren achter dat het niet meer werkt, helaas. Op advies van Sonos medewerker Tim heb ik gebeld maar het probleem is blijkbaar niet bekend bij Sonos. Dus, hoe meer mensen er bellen, hoe beter denk ik en hoe harder er gezocht wordt naar een oplossing. Wekker zetten doet het op mijn Google Home overigens wel dus het probleem ligt ergens tussen in denk ik zo........
Badge
Hi all,
ik ben op vakantie dus kan nu even niet bellen!
via Google Assistant op mijn telefoon werkt het ook prima. Zodra ik terug ben zal ik even bellen.

gr,
daskie
Reputatie 7
Badge +2

Hi Tim,

ondertussen weer een maand verder.

een update?

 

gr. Daskie

Sorry voor de late response,

Ervaar je de problemen nogsteeds?
 

Badge

Hi Tim,

Bedankt voor jee reactie!

Als ik nu een wekker zet voor bv. 6.00 en vraag later “ hoe laat de wekker staat” krijg ik als reactie “de wekker staat gesnoozed van 5 tot 6, wat op zich een vreemde reactie is. 
Toen het in het begin het goed werkte was de reactie “ de wekker is gezet voor 6.00 “.

De wekker gaat trouwens wel gewoon om 6.00, dus dat werk weer.

 

gr.

Daskie

Badge
Ook ik heb ondertussen gebeld, afwachten maar!

Daskie
Badge
Hi Tim

Ondertussen 2 maanden verder, kan je een update geven?

gr,
daskie
Reputatie 5
Badge +3

Fijn om te horen dat het weer werkt en dank je voor de update.

Reputatie 7
Badge +2
We hebben doorkoppeling gegeven aan Google, het onderzoek ligt nu bij hun.
We hopen dat dit spoedig opgelost zou raken.
Badge
Wil iedereen met dit probleem, vragen ons even te bellen zodat we onderzoek kunnen doen naar het probleem.
Er is ons niks bekend over het niet werkende hebben van wekkers/timers via Google Assistent.
Contact gegevens kan je vinden via de volgende webpagina.


Hi Tim,
weten jullie al iets meer?
Zijn jullie hier naar aan het kijken of is dit een Google aangelegenheid?
Zou je ons een beetje op de hoogte kunnen houden.

Alvast bedankt
Daskie
Ik heb exact het zelfde probleem!
Reputatie 2
ook hier hetzelfde probleem:
sonos/google herkent dag en tijd,
op afgesproken wektijd gebeurt er niets!
iemand al een oplossing gevonden/gekregen?
Badge
Hi jobpauw,
Bedankt voor je reactie!

weet iemand een oplossing voor ons?
zijn er nog meer met hetzelfde probleem?
zouden anderen dit kunnen/willen testen?

alvast bedankt
Daskie
Badge
Helaas nog niets vernomen van Sonos over het wekkerprobleem, jammer. Ik heb begrepen dat er verschillende mensen hebben gebeld naar Sonos, zoals verzocht door Tim. Ik uiteraard ook.
Tim, graag een update......
Ik heb ook hetzelfde probleem. Heb wel een tussen oplossing uitgevonden. Om wel nog gewekt te worden kan je het volgende zeggen: hey Google, zet timer voor 7:00 morgenochtend.
Deze timer functie werkt nog wel gek genoeg. Maar hoor ook graag hoe de wekker functie weer werkend te krijgen is.
Badge
Bedankt voor je reactie!
Klopt de timer werkt nog wel bij mij maar niet zoals jij aangeeft. Als ik “ok Google zet timer voor 7.00” zeg dan geeft Google aan dat hij gezet is vanaf nu. Maar om 7.00 gaat de timer niet af. Als ik zeg “ok Google zet timer voor 2 minuten” dan werkt het wel.
Lezen Sonos/Google medewerkers mee die hier eens naar kunnen (laten) kijken?

gr,
Daskie