Beantwoord

waarom zijn de microfoons uitgeschakeld op de surround speakers


Erg jammer dit, als ik mijn 2 sonos one speakers instel als surround speakers schakelt die de microfoons uit.

De helpdesk zegt dat dit nu eenmaal zo is maar waarom kunnen ze geen antwoord op geven. Alleen het advies om ze los te koppelen uit het surround systeem.

na ong €450 aan surround speakers uitgegeven te hebben sta ik toch verbaast dat ze niet volledig operationeel zijn.

mijn surround speakers staan net achter mijn bank, ik moet nu best hard praten omdat de beam aan de andere kant van de kamer staat,, dit was niet nodig als de sonos ones gewoon luisterde..

ik denk dat vele met dit probleem zitten

icon

Beste antwoord door Sonos123 10 July 2019, 08:33

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dat is een goede opmerking, dat probleem had ik ook.
Meestal moest ik redelijk hard roepen omdat de Beam een 4,5 meter van mij staat, terwijl de One’s naast mij, mij perfect zouden kunnen horen.
Ook de spraak zou door het hele surround systeem moeten komen, niet enkel de Beam. Zou voor mij persoonlijk veel beter zijn.
Jaa dat zou helemaal mooi zijn, maar als die microfoons gewoon aan staan ben ik al tevreden
Geldt dit dan alleen voor de beam ??
Lees reactie van Tim in dit topic:

https://nl.community.sonos.com/google-assistent-en-sonos-229111/google-assistent-gebruiken-zonder-beam-of-one-6769362
(Of lees ik iets verkeerd in dit verhaal)
Reputatie 5
Badge +3
Dit geldt alleen voor de Beam, omdat die zelf al een microfoon aan boord heeft. Als je Ones in combinatie met een Playbar of Playbase gebruikt, werkt de microfoon van de linkersurroundspeaker met Google Assistant.
Reputatie 5
Badge +3
In een surround setup met de Beam en One’s zal de voice control enkel op de Beam werken. Als de One’s uit de surround opstelling gehaald worden zal de voice control hier wel op werken.
Jaa dat antwoord heb ik al een paar keer langs zien komen maar waarom zou dat dan zijn? Ik zie daar geen logische reden voor
Reputatie 5
Badge +3
Het zou in ieder geval leuk zijn mochten de One’s ook kunnen luisteren en reageren. Helaas.
Om te optimaliseren zijn ze uitgeschakeld, is toch niet echt optimaal naar mijn smaak.
Toen ik dat las dacht ik ‘neeeeee’. Daar zouden ze de gebruikers de keuze moeten geven.
Dan leg ik Mn Google mini maar weer op de bank, die luistert tenminste wel 😉

bedankt voor jullie reacties!
Reputatie 1
Badge +1
Eerlijk gezegd zou ik dit ook wel willen weten.
Ik begrijp dat niet alle microfoons open staan.

Maar het zou fijn zijn als je de keuze krijgt.... "Op welke speaker wilt u Google assist"

Je vraag is denk ik nog niet beantwoord.... Waarom staat Google assist op de Beam aan, en niet op een surround speakers?
Mijn vraag is zeker niet beantwoord, volgens mij is het eenmaal niet anders... vandaar dat ik dit topic heb afgerond

Ja inderdaad de keuze zou al fijn zijn. Idealer lijkt me gewoon om de microfoons weer aan te kunnen zetten..

iedereen due graag een spraak assistent gebruikt wilt toch een optimale dekking in zijn ruimte hebben...

Sonos beweerd in de app dat de home cinema beleving achteruit zou gaan als de microfoons aan staan,, maar ik zou wel willen weten wat ze daar mee bedoelen.
Reputatie 1
Badge +1

Sonos beweerd in de app dat de home cinema beleving achteruit zou gaan als de microfoons aan staan,, maar ik zou wel willen weten wat ze daar mee bedoelen.


Ik zou dat ook willen weten.
Wat ik wil weet is dat als meerdere Google home in 1 ruimte staan, je een rare situatie kan krijgen.
De één geeft je antwoord, de ander zegt dat het je niet verstaat, of dat het je niet kan helpen.

Ik begrijp dat Sonos er maar 1 aan zet om dit te voorkomen.
Maar het zou fijn zijn als je de keuze krijgt om te kunnen kiezen op welke speaker je het kan activeren

Wat ik wil weet is dat als meerdere Google home in 1 ruimte staan, je een rare situatie kan krijgen.
De één geeft je antwoord, de ander zegt dat het je niet verstaat, of dat het je niet kan helpen.



Aah daar zit wel wat in natuurlijk,, maar was het dan technisch niet haalbaar om alle microfoons te laten luisteren en alleen de beam het antwoord te laten geven?

Dit lijkt mij de meest ideale oplossing.
Reputatie 1
Badge +1
Dan blijf je denk ik nog steeds het probleem houden.
Ik heb het uitgeprobeerd om twee Google home in 1 ruimte te zetten,
Niet te dicht bij elkaar natuurlijk.
Maar daar wordt je niet blij van.
Je kan natuurlijk in de app elke Sonos speaker in een andere ruimte zetten, dan heb je wel overal de Google assist.
Maar dan ben je de surround opstelling kwijt.

Gewoon de surround speaker activeren die het dichtst bij je bank staat.... Die optie zou fijn zijn.