Beantwoord

Tune in speelt de belgische QMusic af ipv de nederlandse, als ik vraag: Ok google Speel Qmusic.

  • 2 August 2019
  • 12 reacties
  • 4849 Bekeken

Badge +1
Heb mijn landinstellingen en thuis adres goed ingevuld, maar speelt altijd Qmusic Belgie af. Ik kan wel zeggen Speel QMusic Nederland maar dan geeft Google assistent aan dat er een fout is opgetreden op het stereo paar? Iemand die een fix hiervoor heeft?

En is het mogelijk om de Google Assistent stem in stereo te horen op een Sonos Duo? Het komt nu alleen uit 1 speaker.
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 August 2019, 10:22

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
De stem komt enkel uit de speaker die reageert, nooit uit meerdere speakers tegelijk. Bij een surround opstelling met de Beam zal ook enkel de stem te horen zijn uit de Beam, de spraak zal dan uitgeschakeld worden op je rear speakers.
Zou idd leuk zijn als door alle boxen de assistent te horen was, maar dit is niet het geval.
Badge +1
helder, bedankt voor je reactie! Zou inderdaad leuk zijn toch. Maar goed, het werkt verder prima 👍
Badge +1
volgens mij is er een storing want de assistent werkt helemaal niet meer, lampje knippert en ik krijg bijna geen reacties meer vanuit de assistent
Reputatie 5
Badge +3
Dan kan je best even een diagnose plaatsen.
Badge +1
En dan het nummer hier door geven? 1845453830
Badge +1
Het commando is blijkbaar exact: Hey Google zet het volume harder
Reputatie 5
Badge +3
Ja het moet allemaal juist zijn anders begrijpt ze je niet.
Ze moet nog veel leren 😁
Voor Qmusic Nederland kan je vragen naar 'Qmusic nonstop'
Dat is een hele andere zender.

Ik heb ook nog geen idee hoe ik Qmusic kan starten via Google Assistant... Iemand al een oplossing?
Reputatie 5
Badge +3
Wat als je het fm cijfer ( ken het niet uit het hoofd ) FM erbij zou zeggen?
Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar mss een gokje waard.
FFFF gesjekt en idd KevinSonos ... "Qmusic nonstop" is een NL themakanaal van Qmusic maar niet dezelfde Qmusic die je op 100.4 FM of 100.7 FM hoort.

Zoals Difke post ... "speel 100.4 af" of "speel 100.7 af" zou ook kunnen werken maar werkt zelfs bij mijn Google mini niet! ( Link naar Google hoe het allemaal kan).

Ik vermoed dat de cloud van Qmusic niet alles goed streamt naar de cloud van TuneIn ( Link naar TuneIn Qmusic pagina ) waardoor de Google assistent cloud die toch al slecht werkt in/met de in de Sonos Cloud het helemaal niet meer begrijpt ...

Als ouderwets gecertificeerd Microsoft pikkie heb ik natuurlijk een workaroud. Installeer de Qmusic App (link naar Apple App store / Google Play store ) en stream vanuit daar je gewenste Qmusic themakanaal. Dit zou met de gratie van SONOS kunnen werken op elk sonos apparaat!

PS: We hebben het over basic radio luisteren via een box hè mensen!!!
Na de storing van deTuneIn cloud heb ik getest op mijn Google mini en de opdracht "Speel Qmusic Amsterdam" of "Speel 100.4" of "Speel 100.7" geven alle drie dezelfde Qmusic die XavierDusee waarschijnlijk bedoeld.