Beantwoord

Symfonisk speakergroep aanmaken met de Google Home

  • 9 August 2019
  • 19 reacties
  • 21371 Bekeken

Badge +1
Ik heb net de Ikea Symfonisk tafellamp en de 'boekenplank' gekocht. Beide staan in de woonkamer en zitten met de Ethernet kabels aan mijn netwerk. Nu ben ik er nog steeds niet achter hoe ik mijn Google Home mini zo ver krijg dat die mijn Symfonisk speakers standaard gaat gebruiken. Ik kan hiervoor alleen een Bluetooth speaker koppelen of een speakergroep, maar als ik een speakergroep wil aanmaken kan Google de Symfonisk speakers niet vinden.

Doe ik iets verkeerd of wil ik iets wat gewoon niet kan?

(In de Sonos app kon ik de speakers ook alleen aanmelden in twee verschillende kamers (beide heb ik wel 'woonkamer' kunnen noemen. De Google home app ziet de beide speakers wel.)
icon

Beste antwoord door 106rallye 9 August 2019, 21:06

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

19 Reacties

Reputatie 7
Het kan inderdaad niet wat jij wilt: https://en.community.sonos.com/google-assistant-and-sonos-229109/cannot-group-sonos-system-with-google-home-devices-6825492
Badge +1
Bedankt voor de verwijzing, ik kon het zelf niet vinden. Echt balen, dat het niet werkt, ben bang dat ik de boel maar weer ga inpakken morgen...
Reputatie 3
Badge +2
Ik zou even wachten, was in het begin met Alexa ook zo, maar in de loop der tijd komen er steeds meer functies bij, dat merk ik met GA nu al. Het zou wel moeten werken als je tegen de Home mini zegt "speel xxx af in de woonkamer".

Je moet in de Sonos app trouwens niet twee speakers dezelfde naam geven, dit geeft misverstanden aangezien een kamernaam een label is voor een specifieke speler, stereopaar of Home Theater setup
Reputatie 7
Hmm. Misschien was ik inderdaad iets te snel en nam je vraag iets te letterlijk. Groeperen van Sonos en Google kan niet; bedienen van Sonos door Google (en dat lijkt het te zijn wat jij wilt) moet echter wel kunnen.
Badge +1
Je moet in de Sonos app trouwens niet twee speakers dezelfde naam geven, dit geeft misverstanden aangezien een kamernaam een label is voor een specifieke speler, stereopaar of Home Theater setup
Bedankt voor de aanvulling, ik vond de naamkeuze al verwarrend bij de installatie omdat ze beide tenslotte in mijn woonkamer staan.
Badge +1
Ik heb vandaag in ieder geval mijn Ikea Symfonisk tafellamp omgeruild voor een tweede 'boekenplank', hierdoor heb ik nu wel een 'stereopaar' kunnen maken. Het groeperen van Google en Sonos, zodat bij casten of mijn via Chromecast en Google home mini standaard geluid afspelen via de Ikea Symfonisk speakers werkt helaas nog niet.
Badge +1

Ik zie nu dat ik mijn Symfonisk kan selecteren als standaard speaker voor de Google Home mini. Alleen zie ik niet mijn "stereopaar, Woonkamer" maar de twee losse speakers. Als ik een van beide selecteer geeft Google aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Is er nog iets wat ik moet aanpassen om het werkend te krijgen? Dat zou wel heel gaaf zijn.


@Tim S zou jij hier een blik op willen werpen?

Reputatie 4
Badge +3
Als ik die screenshot zie lijkt het erop alsof je Google Home Mini nu de naam "Sonos" heeft.
Heb je Sonos als dienst wel al toegevoegd aan Google Assistant ?

Als je Google assistant app opent, en dan naar "Assistent" gaat, dan op "Bediening voor in huis" dan druk je rechts boven in je scherm op "Accounts beheren".
Hier zie je dat je de Sonos kan toevoegen, en let er dan op dat alle apparaten in de Google Assistent een unieke naam hebben zodat je ze allemaal goed kunnen bedienen.
Badge +1
Hi @Mark W, dank voor wel voor je reactie. Ik heb even gekeken maar Sonos is gekoppeld en heeft een eigen naam op de plek waar je naar verwijst. Dus op de ene plek staat Sonos er twee keer en op onderstaande staat het een keer met de juiste naam.

Badge +1
Dit is zoals Sonos staat bij instellingen

ik heb zelf nog geen symfonisk, maar wil dit wel even opvolgen
als ik bovenstaande screenshots moet begrijpen, dus je moet effectief Sonos als link (app) koppelen aan google assistant smart home, dan zie je idd 1 apparaat
maar eens gekoppeld, dan zie je gewoon 2 aparte speakers? komt het daar op neer?

dus als je sonos niet als app koppelt, dan zie je ook helemaal geen speakers?

denk sowieso dat een speaker group aanmaken niet gaat gaan, daar heb je volgens mij de cast functie voor nodig
Reputatie 4
Badge +3
Hey Ronald,

Ik moest dit zelf ook nog even opzoeken, maar het is niet mogelijk om de Sonos als standaard muziekspeaker in te stellen in de Google assistent app.
Dit omdat er dan chromecast ingebouwd moet zitten in de speakers.

Ik denk dat ik je aanraad om deze pagina even door te nemen.
Hoi @Mark W , dat we een speaker group niet als standaard kunnen zetten, dat lukt idd niet
maar als je 1 enkele sonos hebt, dan lukt dat ook niet in google assistant??

het komt er dan op neer dat je altijd moet zeggen :

hey google, speel xx op Woonkamer?
(waarbij woonkamer de naam is van de sonos)

gaat het ook niet via de bluetooth/wifi koppeling als default?
dus stel dat ik een sonos one koop, en ik gebruik de google assistant integratie
ik heb geen andere google devices , dan moet ik ook zeggen:
hey google, speel xx op woonkamer?

dan kan je wellicht ook geen standaard speaker selecteren?
Badge +1
Hey Ronald,

Ik denk dat ik je aanraad om deze pagina even door te nemen.

Jammer Mark, het was hoopgevend omdat de speakers los van elkaar wel tevoorschijn komen in het overzicht bij "een standaardspeaker kiezen voor muziek en audio". Wie weet komt er in de toekomst verandering in. Ze zijn beide bekabeld aangesloten op mijn netwerk.
Reputatie 7
Nee, dat hoeft niet. Als je iets wilt afspelen op de Sonos-speaker die je met je stem bedient hoef je niet zijn naam te zeggen. Uitgaand van mijn situatie: sta ik in de keuken dan zeg ik “speel XXX” en de speaker Keuken speelt dat af. Wil ik dat de Beam in de woonkamer gaat spelen dan moet ik wel zeggen “speel XXX op Woonkamer”.
Reputatie 4
Badge +3
Wat 106rallye zegt klopt inderdaad, als je een Sonos speaker met Google Assistent hebt en je wilt op die specifieke speaker muziek spelen, hoef je niet de Kamernaam te benoemen in je commando. "Speel Deep Purple van Spotify" zou dan voldoende moeten zijn, en als je Spotify als standaard muziekservice hebt ingesteld, zou zelfs "Speel Deep Purple" voldoende zijn.
Pas als je andere speakers wilt aanspreken in het huishouden, die zelf niet Google Assistent hebben of wel GA hebben maar niet degene zijn waar je tegen praat, zul je de Kamernaam moeten benoemen.
Badge +1

Mijn Ikea Symfonisk speakerset is nu wel te koppelen aan mijn Google home mini. Muziek afspelen gaan nu standaard via de Symfonisk na een aanpassing van de Google home app.

Zie ook het artikel op Androidworld

Reputatie 7

Klopt. Heb net ook de enige Sonos-speaker in huis zonder microfoon, een Symfonisk, gekoppeld aan de Google Nest Mini die ernaast staat.