Vraag

"Spotify premium is op dit moment niet beschikbaar"

  • 5 December 2022
  • 10 reacties
  • 671 Bekeken

Badge

Dag allemaal,

 

We hebben een Sonos One SL, move en een Five. De spraakgestuurd van de one SL en de move pakken via de Google Assistent beide niet Spotify Premium op en zegt (zoals de titel al zegt) dat het op dit moment niet beschikbaar is. Dit is nu dus vanaf de start (heb het 3 weken allebei). Opnieuw geautoriseerd, ieder apparaat er weer afgegooid en gereset en opnieuw toegevoegd. Het blijft hetzelfde. 

 

Iemand een tip?

 

Groetjes 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Niet tegen een kastje praten, scheelt veel frustraties. Ook die luisteren niet of horen het verkeerd. Paar keer geprobeerd en ik ben ermee gestopt. Geeft veel rust en de iPad heb ik toch hinde hand.

Badge

Ik snap hem, maar we zouden het wel graag gebruiken. Zou de aanschaf van een aparte Google Assistent met spraakbesturing nut hebben? 

Reputatie 7

Dit zou gewoon moeten werken; bij mij doet het dat in ieder geval. Het lijkt erop dat het bij jou niet goed geïnstalleerd is. Heb je Spotify zowel in Google Home/Assistent als via de Sonos app op je systeem geïnstalleerd?

Badge

Ik ben weer een stapje verder, maar het is nog steeds niet opgelost. In de home-app zie ik mijn drie apparaten wel, maar aldaar kan ik ze niet groeperen en wordt niet bij "media" aangegeven dat ik op de Sonosboxen kan afspelen. 

 

Badge

Dit zou gewoon moeten werken; bij mij doet het dat in ieder geval. Het lijkt erop dat het bij jou niet goed geïnstalleerd is. Heb je Spotify zowel in Google Home/Assistent als via de Sonos app op je systeem geïnstalleerd?

In mijn beleving wel, maar misschien toch niet. 

 

Reputatie 7

Je kunt Sonos niet vanuit Google Home groeperen, maar dat is een ander probleem. Heb je bij Google en Sonos hetzelfde account geïnstalleerd?

Badge

Je kunt Sonos niet vanuit Google Home groeperen, maar dat is een ander probleem. Heb je bij Google en Sonos hetzelfde account geïnstalleerd?

Ja, hetzelfde Spotifyaccount (tenminste dat bedoel je denk ik?)

Reputatie 7

Klopt. Misschien toch eens bellen met Sonos?

Badge

Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik zie wel dat in de Google Home app bij Spotify in media niet mijn sonos boxen worden weergegeven. Is mogelijk een probleem dat 2 van mijn sonosapparaten wel spraakgestuurd zijn en 1 niet? Zo ja; is dat te omzeilen?

Reputatie 7

Heb je nog gebeld met Sonos?

 

Ik begrijp niet dat je in de Google Home app bij Spotify iets denkt te moeten zien. Ik kan alleen ontkoppelen en zie het “Media” scherm niet - ik heb een iPhone:

De speakers (ook die zonder microfoon) moeten in je huis staan als je Sonos hebt toegevoegd aan Home. Hier mijn woonkamer en zolder in Home, met de Connect (CD Connect, zonder microfoon dus) en de Beam (met microfoon en die Huiskamer heet):