Beantwoord

Sonos starten op Google Hub.

  • 30 August 2020
  • 22 reacties
  • 2440 Bekeken

Na een update van sonos, kan ik sonos niet meer starten met google hub.

Krijg dan een melding “sorry, energiebeheer word nog niet ondersteund”

Als sonos aanstaat, kan de hub sonos wel stoppen.

Heb tot 4 keer toe alles opnieuw ingesteld…

Wie heeft hier nog meer last van?

icon

Beste antwoord door Dylan S 7 May 2021, 10:12

Bekijk origineel

22 Reacties

Ik heb hier zelf ook last van de google assistent herkent Sonons niet meer 

Ik ook. Knap lastig als je een routine hebt ingesteld. 

Reputatie 7

Even weer opnieuw instellen?

Zelfde probleem

Zelfde hier na gebruik van 1 jaar goedwerkend, Iemand hiervoor een oplossing aub.

Is dit op te lossen of probleem bij Sonos zelf?

Reputatie 7

Voordat ik allerlei zaken op ga noemen die je al gedaan hebt: wat heb je zelf al gedaan om dit op te lossen?

•Voice match bij Google

•hertoevoeging van sonos 1 bij homey systeem.

Actie start sonos niet

Actie stop sonos werkt wel

Reputatie 7

Geen idee of het gebruik van een Homey wellicht iets extra’s toevoegt, maar mijn gewone advies zou zijn om Google Assistent van Sonos te verwijderen en andersom en het vervolgens weer op beide te installeren.

Is eral een oplossing / work around hiervoor? Ik heb er iig nog steeds last van.

Ik zou ook graag een antwoord hebben, heb zowel Google als Sonos gevraagd om een oplossing. Helaas tot nu toe niets.

Ik heb dit probleem nog altijd en alles al eens opnieuw ingesteld :-(

Ik zoek mij een ongeluk want ik heb ook dit probleem en heb al het bovenste geprobeerd? Iemand al reactie van Google of Sonos?

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Biker E, welkom bij de Sonos community!

Het ziet ernaar uit dat meerdere dit probleem ervaren. 

Ik raad aan om even telefonisch contact met ons op te nemen middels de Sonos Supportpagina.

Via de telefoon hebben kunnen wij live ondersteuning bieden en ook diagnoses van het Sonos systeem uitlezen. 

Deze diagnoses helpen ons om vast te stellen van waar het misgaat en wat er aan gedaan kan worden.

 

Hallo,

 

Inmiddels werkt het op een andere manier.

Je kan de met Google hub instellen wat je standaard apparaat is om muziek af te spelen.

Die heb ik ingesteld op de sonos. 

Nu roep ik, Hey google q music, en die antwoord dat ze het op tune in afspeelt.

Dat werkt prima!

Ook het volume met een getal werkt goed.

 

Hoop dat anderen hier wat mee kunnen.

Kan je uitleggen waar je dit precies instelt?

Reputatie 7

Zie https://support.google.com/assistant/answer/9753501?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl

Reputatie 2
Badge +1

 

Nu roep ik, Hey google q music, en die antwoord dat ze het op tune in afspeelt.

 

 

Waar kan je nu zien welk nummer er afgespeeld word in de hub?

Dat weet ik niet, ik heb een mini hub.

ik zie het op de tablet o

Deze oplossing werkt op zich wel, maar het basis probleem is hier niet mee opgelost. Zou fijn zijn als daar een oplossing voor zou zijn.

 

Badge

Ook ik heb mijn SONOS systeem ingesteld als standaard luidspreker. Je doet dat overigens in de instellingen van de HUB zelf. “Hey Google speel Real Hardstyle” knalt dan ook keurig uit mijn SONOS systeem. Wat simpelweg dan wel weer gewoon ronduit waardeloos is: je moet nog steeds de speaker van de HUB open hebben staan want daarmee hoor je de bezoekers die gebruik maken van de Nest Doorbell communiceren. De aankondiging van een beller hoor je overigens wel via de SONOS maar communiceren via de microfoon van de SONOS gaat dan weer niet. Die audio komt dan weer niet via de zo zorgvuldig ingestelde standaard luidspreker die SONOS heet.

Er ligt nog heel wat huiswerk op het compatibiliteitvlak ...

Volgens de mini hub wordt energiebeheer niet ondersteund ?

diverse malen opnieuw ingesteld, resultaat blijft het zelfde.

dit is al een tijdje bekend maar waar en/of hoe los ik dit op ?
 

Reputatie 7

Hallo @Biker E, welkom bij de Sonos community!

Het ziet ernaar uit dat meerdere dit probleem ervaren. 

Ik raad aan om even telefonisch contact met ons op te nemen middels de Sonos Supportpagina.

Via de telefoon hebben kunnen wij live ondersteuning bieden en ook diagnoses van het Sonos systeem uitlezen. 

Deze diagnoses helpen ons om vast te stellen van waar het misgaat en wat er aan gedaan kan worden.

 

Is al twee jaar gelden, maar het advies blijft staan…..

Reageer