Beantwoord

Sonos (Spotify) bedienen via Google Home - probleem met gelijktijdige audiostreams

  • 18 January 2022
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

Goedemorgen! Ik ben aan het ‘stoeien’ met het bedienen van mijn Sonos speakers (met Spotify geïnstalleerd op Sonos) via Google home / Assistent (via telefoon/Ipad). Dit gaat op zich wel alleen loop ik tegen het probleem aan dat de muziek gestart wordt vanaf Spotify waardoor je te maken krijgt met het probleem van gelijktijdige audiostreams wanneer iemand in een andere kamer ook spotify via Sonos aanzet. Hier heb je normaal bij het het luisteren van Spotify muziek via de Sonos geen last van, ik kan gewoon op alle Sonos speakers afzonderlijk van elkaar spotify nummers afspelen. Zie ook de bijlage wat er in de Sonos app komt te staan wanneer je via de Google assistent muziek afspeelt.

Weergave in Sonos app

Weet iemand of dit ook anders kan? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door 106rallye 18 January 2022, 10:27

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Je bevinding klopt. In principe heb je met een normaal Spotify-account het recht om één stream af te spelen. Spotify merkt het niet als je verschillende streams start vanaf de Sonos app. Google Assistent gaat echter rechtstreeks naar Sonos en dan merkt Spotify wel dat je meerdere streams hebt.

Het feit dat je via de Sonos app wel meerdere Spotify streams kan starten is dus de uitzondering. Count your blessings, zou ik zeggen.

De werkwijze van GA heeft overigens ook een (klein) voordeel: omdat dit een manier is om je Sonos rechtstreeks te verbinden met Spotify, werkt de connectie tussen Philips Hue en Spotify (https://www.philips-hue.com/nl-nl/explore-hue/works-with/spotify) wel als je je stream met GA start. Met via de Sonos app gestarte streams werkt de Hue Spotify integratie niet…...

Ja, hierdoor heb je inderdaad geen Spotify family account nodig, erg fijn. Ik denk echter wel dat ik daardoor niet zo snel gebruik zal maken van GA.  

Goeie tip wat betreft Spotify/hue, ga ik mee prutsen.

Bedankt!