Vraag

Sonos Play 1 met Google Home

  • 15 July 2019
  • 5 reacties
  • 870 Bekeken

Ik beschik sinds kort over een Google Home, wat is er mooier dan mijn Sonos Play 1 te besturen met deze spraak assistant. Helaas na vele verwoede pogingen is mij dit nog niet gelukt,
voorbeeld "Hé Google speel qmusic op Sonons woonkamer"
De Google Home spraak assistant zegt dat ze Quemusic gaat afspelen via Sonos woonkamer, om vervolgens te vertellen "er is een fout opgetreden en ik kan je apparaat in huis niet bedienen"
Diverse keren opnieuw geinstalleerd, ook Sonos naar de fabrieksinstelling terug gebracht
Vraag iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?
mvgr Gé

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Is het de Play1 die je hebt? Of de One?
De play1 heeft nl geen ingebouwde microfoon en zal de spraakbesturing dus niet werken.
Ha Difke,
De Play 1 heeft inderdaad geen microfoon, het is de bedoeling dat de Gooogle Home spraak assistant de Sonos bestuurt.
Deze mogelijkheid is nieuw geintroduceerd binnen Google en Sonos
mvgr Gé
Reputatie 5
Badge +3
Sorry, had eroverheen gelezen.
Dat werkte bij mij ook niet schitterend, soms werkte het wel en soms (zonder iets gewijzigd te hebben) weer niet.
Staat denkelijk allemaal nog niet op punt.
Reputatie 1
Badge +1
Misschien een overbodige vraag, maar heb je Sonos toegevoegd in de Google home App?
Reputatie 7
Badge +2
Zou ook Tunein Radio in je commando verwerken, zodat er niet naar Qmusic word gezocht in bijvoorbeeld je vooraf ingestelde Spotify of andere muziekdienst.