Vraag

Sonos one reageert niet op spraakopdracht, conflict met Beam?

  • 16 March 2020
  • 9 reacties
  • 531 Bekeken

Ik heb een Sonos beam, daaraan gekoppeld 2 Sonos play1 in de huiskamer. Ik gebruik de spraakfunctie veel, en kocht daarom een Sonos One voor de slaapkamer, zodat ik ook daar gebruik kan maken van de spraakbediening (samenwerking met Hue-lampen bijvoorbeeld). Nu blijkt dat d spraakbediening van de One niet reageert, maar zo af en toe ineens wel. Als ik een spraakopdracht geef, lijkt hij te ‘luisteren’ en gaat het lampje wit knipperen. Er gebeurd dan verder niks. Soms reageert hij ineens wel. De reden van wel of niet is mij onduidelijk. Zou het kunnen dat de Beam verhindert dat de One reageert?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Nee, dat lijkt me niet. Voorzover ik weet hebben beide speakers op dat punt niets met elkaar te maken.Je kunt GA eens proberen te verwijderen van de One en opnieuw te installeren. 

Nee, dat lijkt me niet. Voorzover ik weet hebben beide speakers op dat punt niets met elkaar te maken.Je kunt GA eens proberen te verwijderen van de One en opnieuw te installeren. 

Dankjewel voor je reactie. Kun je mij uitleggen hoe ik dat moet doen?

Reputatie 7

Instellingen-Services-Stem-naam van je One-Verwijder Google Assistent

Reputatie 2
Badge +2

Speelt de One stabiel muziek? Ik heb een gelijkaardig gedrag gehad bij netwerkproblemen.

Van kanaal veranderen kan hier een oplossing voor zijn.

Het verwijderen van GA en weer opnieuw instellen heeft niet geholpen. 

@koen71 : Ik heb een Sonos Boost, waar alle boxen opzitten. Dus dat kan het niet zijn, lijkt mij?

 

Reputatie 2
Badge +2

Als je muziek speelt zonder haperingen is de verbinding waarschijnlijk OK, als test kan je eens proberen om het kanaal aan te passen & zien of het beter werkt.

 

settings → System → Network → Sonos channel

 

De setup werkt in elk geval, In mijn installatie zitten beam, 2 x move & One op GA zonder conflicten.

Het enige probleem dat ik had was toen er een Google mini & een sonos speaker te dicht bij elkaar stonden en deze met elkaar in conflict kwamen bij opdrachten die ze beide detecteerden.

Reputatie 7

Misschien maar eens bellen met Sonos?

Dankjewel voor je uitgebreide reactie Koen, ik heb ga van kanaal veranderen. Wie weet werkt dat. Ik laat het weten :)

Reputatie 2
Badge +2

Als dit niet werkt, zoals 106rallye al schreef, even met Sonos bellen :thumbsup_tone1: