Vraag

sonos niet bereikbaar via google assistant


Badge
volume bediening wil wel en andere opdrachten ook
maar als ik vraag of er wat via spotify of naar een ander radio station kan worden worden gewisseld
wordt de melding gegeven kan sonos niet bereiken

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

27 Reacties

Heb je al gevonden wat het was. Ik krijg namelijk de zelfde melding van Google assistent
Badge
Nee helaas nog niet zit te wachten op een reactie van sonos heb een vraag bij de helpdesk neer gelegd tot nu toe heeft niets geholpen
Frustrerend dit. Wil je mij op de hoogte houden als je erachter bent wat het is. Doe ik dat ook. Groet, Ferry
Badge
Wat is jullie opstelling aan apparatuur?
Sonos soundbar aan de tv gekoppeld en 2 sonos one speakers naast de bank. Assistent werkt met alle vragen maar zegt dat het apparaat nog niet is ingesteld. U kunt dit doen via assistent instellingen. Zou niet weten hoe. Kom er niet uit.
Badge
Sonos playbar bekabeld naar ziggo modem en twee maal een sonos one links en recht als surround
Bij mij hier hetzelfde mansie
Net 25 min aan in de wacht gestaan bij sonos, en daarna werd de telefoonverbinding verbroken. Schiet ook niet op dus.
Badge
Ok, kijk eens hier: https://support.sonos.com/s/article/3490?language=nl_NL. Speciaal: je kan de Google Assistent vragen muziek af te spelen vanaf de volgende services op Sonos, maar deze kunnen niet rechtstreeks worden toegevoegd aan de Google Assistent-app.
  • TIDAL
  • TuneIn
Mijn idee, je moet via de Sonos app het radiostation selecteren, en voor de rest kun je via de assistent de reguliere opdrachten geven. Maar je kunt niet via de assistant een zender selecteren.
Maar ik moet wel mijn sonos kunnen aansturen met commando, zet mijn sonos aan. Doet die ook niet. En gebruik alleen Spotify.
Reputatie 5
Badge +3
@Ferry29 Je Sonos staat altijd aan, ofwel stand-by, je kan het niet uitzetten tenzij je de stekkers eruit haalt :)

Als Spotify gekoppeld is aan je Sonos account zou deze normaal moeten werken als je bv. zegt ' speel ABBA op Spotify'
Krijg ik de melding: het lijkt erop dat sonos niet beschikbaar is.
Reputatie 5
Badge +3
Raar, als de speakers netjes vermeld staan in de kamer staan en alles is gekoppeld zou het vlotjes moeten werken.
Heb je al eens geprobeerd de GA te verwijderen en opnieuw te installeren?
Ga ik straks is proberen. Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +3
Ofwel de de GA app laten zoeken naar apparaten. zal je wrs al wel gedaan hebben.
Het kan maar iets kleins doms zijn, maar je moet er maar opkomen he :)

Waarom moet alles tegenwoordig zo moeilijk gaan.. kan dit niet vinden kan dat niet.. zou normaal inpluggen en spelen maar moeten zijn. Een hele zaal vol volk die jaren aan dit werken en testen, dan eindelijk laten ze het vrij, en dan moeten ze alles gaan rechttrekken met update's :s

Sorry, is off-topic maar moest het even kwijt hehe.
excuses
Je hebt helemaal gelijk.
Badge
Hier een handleiding hoe alles in te stellen:
http://mijn-google-home.nl/mogelijkheden/sonos-en-google-home/
Reputatie 1
Badge +1
Wat ik merk is dat de Sonos precies wil weten waarop je het wil afspelen.

Oké Google speel.... Op de Chromecast
Oké Google speel..... Op de Sonos.

Als ik dat niet doe, krijg ik te horen dat de Sonos niet te bereiken is of dat er een fout is opgetreden.
Badge
De Google Assistent heeft Google Kamer namen die doelgericht worden gebruikt om acties uit te voeren. Deze namen worden momenteel niet ondersteund door Sonos-apparaten.
Je moet de Sonos-kamer naam gebruiken in je opdracht, degene die wordt weergegeven in de Sonos-app, wanneer je specifiek praat met een Sonos-ruimte.

Citaat van Sonos
Reputatie 5
Badge +3
Is toch een grappig ding hoor, als ik zeg 'Hey Boe Moe' reageert hij al. Ik was meestal bezig met de gekste namen te verzinnen om de assistent te starten 'Hey koe' :)

Als ik mijn Digibox aan wil zetten..
Stap 1: Hey Google, zet Digibox aan.
Stap 2: Laten we Telenet erbij halen, wil je dat??
Stap 3: Ja.
Stap 4: Dan komt een mannelijke stem vragen wat ik wil doen.
Stap 5: Zet Digibox aan ( nogmaals ).
Stap 6: Eindelijk is mijn Digibox aan.
In die tijd zou ik al 5min het nieuws gekeken kunnen hebben.
Mijn Sonos Beam was, dacht ik, ook goed aangesloten (met alleen Spotify als muziekspeler). Vervolgens gaf ik met een 'commando' aan muziek af te willen spelen. De Google stem opende de playlist van Spotify, maar gaf snel aan dat Sonos niet beschikbaar was.

Vervolgens heb ik het e.e.a. gereset in de Sonos app, maar zonder resultaat.

Eenmaal in de Google Home app bleek dat ik ooit verschillende huizen had aangemaakt met verschillende kamers. Deze heb ik toen allemaal verwijderd/gewijzigd totdat ik nog maar één huis en kamer overhad. Gezorgd dat deze in de Sonos en Google app overeen kwamen (beide woonkamer) en vervolgens deed hij het bij mij.

Ik dacht dat het aan me Sonos app lag, maar ik zou adviseren dus even in de Google Home app te kijken.

Is er al een pasklare oplossing?

Bij de vraag "speel radio 1 op TuneIn" krijg ik steevast het antwoord: Sorry ik kan Sonos niet bereiken.

De GA staat mi wel goed ingesteld, want ik kan de verlichting (Hue) en thermostaat (Nest) wel bedienen. Muziek afspelen vanuit de Sonos app werkt ook, daarna is volume ook te regelen via GA. Alleen een andere radiozender kiezen lukt niet, dan weer dezelfde melding: ik kan Sonos niet bereiken.

Reputatie 5
Badge +3

Bel voor dit probleem even in, Scholte. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier:
https://www.sonos.com/nl-nl/contact/contact-options

probleem opgelost.

nadat ik van router was veranderd had ik het zelfde probleem.

Sonos (naam badkamer) niet beschikbaar maar bijv. tijd, datum vragen werkte wel.

 

ik had Sonos app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd geen verandering.

ik had Spotify verwijderd en opnieuw geïnstalleerd geen verandering.

ik had Google assistent verwijderd en opnieuw geïnstalleerd geen verandering.

Spotify en assistent opnieuw toegewezen in de Sonos app geen verandering.

zelfs mijn (door Google) opgenomen spraak opdrachten nagekeken en verwijderd.

 

OPLOSSING

wat voor mij wel werkte was de Sonos uit de Google home app verwijderen. 

mijn speaker had ik in de app in de badkamer (kamer) ingedeeld en badkamer genoemd.

deze had ik verwijderd en opnieuw in de badkamer (kamer) ingedeeld en weer met de naam badkamer.

nu doet de assistent op de Sonos het weer prima en kan ik roepen Spotify playlist ... afspelen en dan speelt de Sonos het weer netjes af.

 

ik beni benieuwd of dit voor meerdere mensen heeft gewerkt. ik hoor het graag in deze topic

 

@mr.happyme Wat bedoel je met Sonos uit Google Home verwijderen? Bedoel je ontkoppelen? In tegenstelling tot andere Google Home apparaten heb ik bij Google Home instellingen niet de mogelijkheid om de Sonos apparaten te verwijderen, maar slechts de mogelijkheid deze te ontkoppelen. 

 

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij, alleen is het mij nog niet gelukt om het te repareren. Sonos zegt doodleuk dat het niet aan Sonos ligt maar aan Ziggo of Google. Daar hebben we dus ook niet veel aan :)