Vraag

Sonos move (ther seems to be a glitch, try again in a few secconds)

  • 8 January 2020
  • 4 reacties
  • 275 Bekeken

Hallo,

Ik heb een probleem met de google assistant op mijn sonos move (staat op slaapkamer). Ik kan deze koppelen in de google assistant app. Wanneer ik de de google assistant op mijn telefoon (iphone7) laat zoeken selecteer ik het merk Sonos en dan vindt ie 2 apparaten. Mijn Move en mijn Playbar. Ik moet ze dan toewijzen aan een ruimte. Hij laat al een suggestie zie zien: Playbar is woonkamer en Move is draagbaar. Daar wijzig ik niets aan, want dit is goed. Dan ga ik terug naar de Sonos app. Dan komt ie met een bericht dat de koppeling is geslaagd. Wanneer ik dan “Hey Google” zeg, zegt de Move: “Sorry there seems to be a glitch, try again in a few seconds”. Ik vind dat raar terwijl ik de taal in de google assistant app heb ingesteld op alleen nederlands. Als ik dan in de Sonos app kijk staat er dat er een probleem lijkt te zijn en is de google assistant niet meer gekoppeld. Ik zie een uitroepteken in de sonos app.

Ik heb een aantal keren geprobeerd. Ik krijg het niet voor elkaar.

De Sonos Move werkt verder wel perfect wat betreft muziek afspelen, radio, wekker en dergelijke. Het is alleen de google assistant.

De Wifi is perfect in huis (Unifi, 4 AP's). Overal vol signaal.

Ik heb nog 2 nieuwe Sonos One. Deze zijn nog helemaal niet gekoppeld in de woonkamer (zitten nog in doos). Deze moet ik nog koppelen aan mijn Sonos playbar+sub (huiskamer)

 

Groeten Ron


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Vanavond toch maar eens mijn Sonos One speakers geïnstalleerd voor de 5.1 set. Wat dus voorheen niet lukte met de Sonos Move en de Google Assistant, lukte dus wel probleemloos met de Sonos One. 
Nadat dit was gekoppeld, toch maar weer eens proberen om de Move en de Google Assistant aan de gang te krijgen. Dit lukte nu meteen. 
Ik heb weer precies hetzelfde gedaan als voorheen en nu ging het wel vlekkeloos. Ik weet niet waar het aan heeft gelegen. Het werkt nu in ieder geval. Ik wilde graag ook de Harmony app toevoegen, maar kreeg de melding dat deze niet beschikbaar was in deze taal (Nederlands). Dus ik ga nu de taal toch maar weer wijzigen naar Engels. Moet ik de taal in de Sonos app wijzigen of in de Google assistant app of google home app? Of beide?

 

Groeten Ron

Alle instellingen m.b.t. spraak zal je in de Google Assistent app willen aanpassen.

Fijn om te horen dat de spraakdienst nu wel wilde koppelen.

Vanavond toch maar eens mijn Sonos One speakers geïnstalleerd voor de 5.1 set. Wat dus voorheen niet lukte met de Sonos Move en de Google Assistant, lukte dus wel probleemloos met de Sonos One. 
Nadat dit was gekoppeld, toch maar weer eens proberen om de Move en de Google Assistant aan de gang te krijgen. Dit lukte nu meteen. 
Ik heb weer precies hetzelfde gedaan als voorheen en nu ging het wel vlekkeloos. Ik weet niet waar het aan heeft gelegen. Het werkt nu in ieder geval. Ik wilde graag ook de Harmony app toevoegen, maar kreeg de melding dat deze niet beschikbaar was in deze taal (Nederlands). Dus ik ga nu de taal toch maar weer wijzigen naar Engels. Moet ik de taal in de Sonos app wijzigen of in de Google assistant app of google home app? Of beide?

 

Groeten Ron

Hallo,

ik heb mijn Google assistant willen toevoegen onder het “stem” gedeelte. Je wordt dan doorgeschakeld naar de goolge assistant app. 
dan doe je dus die hele lijst die ik hierboven beschreven heb. 
 

Het lukt dus niet. 
 

groeten Ron

Reputatie 7
Badge +2

Het koppelen van Google Assistent voor Sonos, zal alleen lukken als je dit via de Sonos-app zou installeren.

Dit kan je doen via: Instellingen > Services, waarin je Google Assistent moet kunnen toevoegen onder het “Stem” gedeelte.

Hoor graag je bevindingen.