Beantwoord

Sonos geluid regelen via Google assistent per speakers

  • 25 January 2019
  • 3 reacties
  • 967 Bekeken

Badge +1
Ik maak gebruik van ifttt en de Google Home. Ik gebruik een Applet via set Sonos volume to # opdracht, maar daar is maar 1 speaker aan gekoppeld. Zou graag ook andere speakers daar aan willen koppelen, of willen kunnen selecteren welke ik speaker harder of zachter wil zetten. Maar volgens mij zit je vast aan de dezelfde opdracht dus wordt altijd het geluid van de eerste ingestelde speaker geregeld. Iemand het wel voor elkaar gekregen? Hoe dien je dat in te stellen ? Ik wil bijvoorbeeld de speaker in de keuken aansturen. Misschien heeft iemand een idee hoe ik het werkend kan krijgen via iftt
icon

Beste antwoord door Tim S 25 January 2019, 16:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Heb hier zelf nog geen ervaring mee dus hoop dat iemand anders hier een antwoord op weet.
Officieel ondersteunt Sonos de spraakbesturing helaas nog niet binnen de Benelux, maar hopelijk word spoedig de Google Assistent op Sonos uitgebracht.
Badge +1
Dank Tim, heb maar meer gebruik gemaakt van volume up en volume down commands, dan kom ik er ook gelukkig. Hopen dat het spoedig rechtstreeks via google assistent en Sonos kan. Voorlopig is dit voldoende(beter gebrek aan beter)
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft per 2 Juli 2019 de Google spraakdienst voor de Nederlandse markt online gebracht.
Zie hiervoor de officiele melding in het volgende topic.

We zullen de oude topics sluiten aangezien er in veel informatie beschreven staat wat mogelijk niet up-to-date is.

We zien dan ook graag nieuwe topics aangemaakt mochten er vragen zijn over de spraakdienst.
Zie ook graag ons topic welke beschrijft hoe je Google Assistent kan opzetten, of het volgende topic met wat tips mochten er problemen zijn bij het opzetten of gebruik van de spraak dienst.

Wil daar aan toevoegen dat we tevens een Smart Home Integratie gedeelte op onze Community erbij geplaatst hebben.
Hier word ook gesproken over IFTTT.