Vraag

Sonos apparaten dubbel/driedubbel in google home

  • 23 April 2020
  • 5 reacties
  • 3388 Bekeken

In Google home staan mijn Sonos speakers meerdere keren (eerst twee toen drie en nu zelfs vier keer) genoemd onder dezelfde naam…. Ik krijg ze niet verwijderd. Ik je. 5 producten en nu staan er dus 5*4-= 20 Als ik probeer de Sonos te ontkoppelen kan dat op 1 van de vier. (Dus lijkt erop dat de andere drie passief zijn en niet gekoppeld) Als ik op de andere drie probeer Sonos apparaat te verwijder / ontkoppelen gebeurt er dus niks (optie staat er maar er gebeurt niets) Wie o woe kan mij hiermee helpen? Dank!! Gr Bas ps: het lijkt er dus op dat als ik ontkoppel en opnieuw de Sonos koppel hij de oude apparaten toch nog ergens onthoudt in Google home… Heb de home app ook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, niet het gewenste resultaat... 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Geen idee of dit nog actueel is. Maar ik heb ook lopen zoeken en het uitgevogeld (wat bij ons werkt) via je Google home app naar instellingen, kamers en groepen. Dan kiezen voor de kamer/groep waar de dubbelen in staan. Apparaten kiezen.Deze kan je via het vinkje selecteren en verwijderen.

Ook hier, zelfde verhaal. Al meerdere keren naar gekeken. Kom er niet uit.

Sync optie geprobeerd, ook geen effect.

 

Mede daardoor werkt spraakfunctie ook niet.

erg jammer en irritant dat het niet simpel is op te lossen.

Reputatie 7

En als je tegen Google zegt: "Hey Google, sync devices"? Dan even tijd geven.

Ik heb dit issue ook.

Ik zie onze Beam en 2 Symfonisk 2 maal in Google Home. Ofwel 6 ipv 3 toestellen. In GoogleHome krijg ik alleen een optie om ze te ontkoppelen, maar dat ontkoppel ik de verbinding met Google voor alle. 

Geen succes met de voorstaande tip. Andere ervaringen of oplossingen?

Reputatie 4
Badge +3

Hey Bas,

Het lijkt er inderdaad op dat de Sonos speakers in de Google Assistant app blijven staan wanneer je de speaker opnieuw installeert. 

Wel zie ik dat je deze in de Google app kan afmelden, dus mochten er meerdere apparaten staan kan je hier deze zelf ook verwijderen.