Vraag

routines google home commandos

  • 29 September 2020
  • 5 reacties
  • 1657 Bekeken

Hallo mensen,

Volgens mij hebben ik deze vraag nog niet voorbij zien komen op deze forum.

Ik ben sinds kort vanalles aan het proberen met routines in google home. Zo heb ik het kunnen regelen dat lampen aan of uit gaan bij een bepaalde commando die ik via een sonos beam activeer. Nu wil ik ook indezelfde commando een andere sonos speaker (in badkamer) iets laten beginnen met spelen (bijv. Een afspeellijst in shuffle). Ook dat hij de volume aanpast naar 10%. 

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd. Maar geen enkele actie lukt. Krijg steeda te horen "sorry sonos kan je hier nog niet mee helpen". Waarschijnlijk zit het in de manier hoe ik de commandos in routine maak of misschien is het gewoon weg (nog) niet mogelijk? Dat lijkt mij wel gek aangezien ik mbv de sonos beam de routine kan activeren. Indien dit wel mogelijk is, is er ergens een lijst met commandos die de sonos kan icm routines?

Ik kijk er erg naar uit om alle mogelijkheden te ontdekken mbt GA routines en sonos. 

Mvg,

Stephan


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Hallo, heb je hier ondertussen al meer succes mee.

Ik heb hier net ook die routines geprobeerd. Ik wil aan de goedemorgen routine gewoon toevoegen dat er een. Radiostation moet afgespeeld worden maar er gebeurt helaas niks.

 

Ook een nieuwe routine proberen maken om enkele lichten in te schakelen maar het commando wordt nooit herkend. 

 

Doe ik iets verkeerd?

 

Beste,

 

Het lukt mij wel om een simpele licht acties op een routine commando te activeren. Ik heb hombli lampen en stekker geinstalleerd en gebruik de sonos beam als GA. Hiervoor gebruik ik bijvoorbeeld:

Commando: avond setting

Actie1: instellingen aanpassen voor lampen en stekkers (populaire actie)

Met actie 1 kun je lampen aan of uit laten gaan. Helaas ben ik er nog niet achter hoe je dan vervolgens de kleur en helderheid kunt laten aanpassen als een actie2. 

Nog een andere commando die ik heb is:

Commando: wij gaan naar boven

Actie1: gelijk aan actie1 hierboven

Actie2: tv uit

Actie3: zet sonos badkamer volume op 10%

Actie3: muziek op sonos badkamer

Actie4: zeg message "weltruste naam, naam en naam"

Deze werken allemaal prima. Alleen vind ik het jammer dat vervolgens de muziek altijd bij hetzelfde nr begint met afspelen. Ik heb al verschillende shuffle commandos geprobeerd zonder succes. 

Indien iemand aanvullende tips voor mij heeft lees ik ze graag

 

Mvg

 

 

Bedankt voor je antwoord.

 

Ik heb nu net eens hetzelfde geprobeerd als jou. Routine Avond setting gecreëerd die enkele lampen moet inschakelen.

Sonos GA reageert steeds met “ik begrijp het niet”. Moet je misschien een tijdje wachten voor de routine opgepikt wordt?

Kleur en helderheid aanpassen is denk ik niet mogelijk via de routines.

Reputatie 7

Ik werk enkel met opdrachten en niet met rouitines, maar dan kan ik wel zeggen "lamp in (kamernaam) rood”, of "lamp in (kamernaam) dimmen". De opdracht ”lichten rood” laat alle kleurlampen verkleuren (ik heb er maar twee).

Ook voor geluid kan ik zeggen "Speel Joe Bonamassa op (kamernaam)". Werkt goed.

Hebben jullie, voor het geluid, ook op de speaker van de kamer waarnaartoe je de opdracht geeft GA geïnstalleerd?

De bedoeling van die routines is om juist minder commando’s te moeten geven.

Google Assistant staat inderdaad geïnstalleerd op de speaker. Ik kan perfect een licht inschakelen of muziek afspelen via voicecommand.