Beantwoord

Radio start alleen op Beam.

  • 15 February 2022
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Hoi, als ik een radio commando geef, dan speelt deze alleen af op de Beam. Dat is raar want als ik dan de radiospeler open, kan ik handmatig het volume op mijn Play5 en Symfonisk aanzetten.

Ook als ik zeg speel radiox af op alle speakers, of speel radio x af op de Play 5, dan is het item niet beschikbaar.

Maar als ik een andere ruimte selecteer, bv speel radio x af op Woonkamer, dan opent Sonos een tweede radiostation op de Play 5, met een kleine delay.

 

Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 15 February 2022, 17:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Wat je denk ik wilt is speakers ("kamers” in Sonos-speak) groeperen. dat kan via de app (zie https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL), maar niet via Google Assistant, zie bijvoorbeeld https://en.community.sonos.com/google-assistant-and-sonos-229109/new-to-sonos-google-assistant-grouping-6852042

Je kunt wel vanaf een bepaalde speaker een andere speaker via GA aansturen, zoals je hebt gemerkt...

Ik had één groep ‘TV’ waar de Beam en de Symfonisk als stereopaar aan hangen. (die overigens samen géén mooi tv geluid maken, de Symfonisk heeft een delay).

Maar ik heb nu een groep erbij gemaakt, genaamt ‘Alles’ waar alle speakers in staan.

Als ik nu via GA speel radio commando geef, dan gaat ie automatisch op groep ‘Alles’. Het lijkt dus te werken nu.

 

DAnk!

Reputatie 7

Ja, als je de groep al aan hebt staan werkt het wel: dan geeft niet GA de opdracht om een groep te maken, maar om af te spelen op een speler die al in een door Sonos gemaakte groep zit.

Een delay bij TV-geluid op gegroepeerde speakers is overigens normaal: Sono heeft dit nodig voor het bufferen. Bij muziek van Sonos-bronnen (zoals Spotify) zou je geen delay moeten hebben als je groepeert. Voor een goede samenwerking bij TV-geluid moet je de Symfonisks  aan de Beam toevoegen als surrounds (eerst even het stereopaar ontkoppelen). Dan werkt de Beam als master en zijn de Symfonisks de slaves via een directe, snelle, 5GHz-verbinding (die geen delay oplevert).