Vraag

'Oudere' Sonos apparaten en Google Home speakergroep

  • 19 January 2022
  • 1 reactie
  • 181 Bekeken

Ik lees hier dat het mogelijk zou moeten zijn om oudere Sonos speakers op te nemen in een Speakergroep in GA. Dit zijn in mijn geval dus speakers zonder ingebouwde Google assistent zoals de Play 5, de Play 1 en een Soundbar. Maar wanneer ik een speakergroep aan probeer te maken komen deze speakers niet als optie naar voren dus dat lijkt niet te kunnen!?

Ik heb in GA in ieder geval wel een Sonos speaker als standaard muziekspeaker aangemerkt. Hier staat trouwens ook nog iets vermeld over groepen maar ik heb geen idee wat je hiermee kan, iemand een idee? Zie ook de bijlage. Het lijkt erop dat je hier ook een speakergroep kan aanmaken maar je kunt hier helemaal geen speakers selecteren. Beetje onduidelijk vind ik maar dat kan aan mij liggen :grin:

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Volgens mij heeft de site waar je naar verwijst ongelijk: Sonos speakers kunnen niet in een Google groep. Bij mij komen ze ook niet in de lijst als ik op het plusje tik. Zie bijvorbeeld https://en.community.sonos.com/google-assistant-and-sonos-229109/what-is-the-command-to-control-music-in-multiple-sonos-rooms-speakers-on-google-assistant-6825488