Vraag

onbekende fout opgetreden voor sonos control tv woonkamer

  • 3 July 2019
  • 5 reacties
  • 2052 Bekeken

Op de vraag, oke google, zet de tv uit, krijg ik bovengenoemde foutmelding. Lg tv via hdmi arc.

Phillips Hue werkt perfect, andere vragen werken ook goed.

Wat kan het zijn?

724495151

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Er zijn bepaalde TV's van bepaalde fabrikanten, waarin deze de keuze gemaakt hebben het Aan/Uit zetten van de TV uit te schakelen als dit commando via de HDMI Arc poort zou binnen komen.
Raad aan de fabrikant van de TV hierover te contacteren om navraag te doen of dit bij jou specifieke model TV ook het geval is.
In principe moet de Sonos Beam de TV uit en aan zetten d.m.v. spraak commandos, als dit commando niet goed zou doorkomen, dan ben ik bang dat de TV-fabrikant dit niet actief heeft staan binnen de TV.
Kijk wel graag na voordat je contact met ze zou opnemen, of de CEC (Consumer Electronics Control) functie achter de HDMI Arc poort actief staat binnen de TV z'n instellingen, anders zal het commando niet doorkomen bij de TV.
Elke fabrikant heeft deze CEC functie een eigen naam gegeven binnen hun apparatuur.

Zie hieronder een kleine lijst van CEC benamingen.
JVC = CEC Function.
LG = Simplink
Panasonic = Viera Link
Philips = Easy Link
Sharp = Older TVs: Aquos Link - Newer TVs: CEC Control
Samsung = Anynet+ (HDMI-CEC)
Sony = BRAVIA SYNC
Simplelink staat aan. Zou dus moeten werken.

Ik heb de link tussen sonos en google verwijderd, opnieuw aangemaakt, spraakserevice opnieuw ingesteld en het werk weer. Tv gaan uit en aan.

Op de vraag: speel drake op spotify, krijg ik het antwoord dat de playlist is gevonden maar er een onbekende fout is opgetreden. Als ik aangeef dat de radio eerst aan moet ,dus van tv af, dan werkt spotify wel.

Beetje buggie allemaal nog.
Reputatie 7
Badge +2
Simplelink staat aan. Zou dus moeten werken.

Ik heb de link tussen sonos en google verwijderd, opnieuw aangemaakt, spraakserevice opnieuw ingesteld en het werk weer. Tv gaan uit en aan.

Op de vraag: speel drake op spotify, krijg ik het antwoord dat de playlist is gevonden maar er een onbekende fout is opgetreden. Als ik aangeef dat de radio eerst aan moet ,dus van tv af, dan werkt spotify wel.

Beetje buggie allemaal nog.

Ligt voornamelijk aan hoe Google Assistent is ingesteld en welke benaming apparatuur heeft.
Kijk ook graag na bij de spraak geschiedenis, wat Google precies van je begreep toen je het commando gaf.
Ik had hetzelfde probleem "onbekende fout opgetreden". Maar ook opgelost door in Google Assistant Sonos te verwijderen (leek twee keer te moeten) en daarna in Sonos app opnieuw spraakservice Google Assistant toegevoegd.

Ik vermoed dat de fout is ontstaan omdat ik twee keer in de Sonos app de Google Assistant heb toegevoegd (of twee keer op oké gedrukt).
Badge +1

Ik heb hetzelfde probleem de lg gaat wel aan maar niet uit. Hij geeft het commando wel maar de tv gaat niet uit. Heb de google assistent verwijderd uit sonos en weer toegevoegd geen resultaat.