Vraag

Ik blijf maar de vermelding krijgen: “je spotify premium account is niet correct gekoppeld”

  • 29 December 2019
  • 8 reacties
  • 4384 Bekeken

Hi allen,

 

Ik heb net een Sonos beam aangeschaft en wil deze met stem besturen via Google Assistant. Dit blijkt echt onmogelijk te zijn. Ik blijf maar de melding krijgen: “je spotify premium account is niet correct gekoppeld”. Om te koppelen moet ik dezelfde inlog van Google assistent en spotify premium gebruiken. Dit heb ik echter gedaan. Zowel als ik het via mijn account probeer en (na een reset) via die van mijn vriendin krijg ik dezelfde melding.

wat ik al heb geprobeerd:

 

• factory reset 

• verwijderen en opnieuw installeren spotify

• verwijderen en opnieuw installeren Google assistent

• verwijderen en opnieuw installeren sonos

 

wat ik ook doe, ik blijf deze melding krijgen, ondanks dat ik ZEKER weet dat al mijn accounts via dezelfde mail zijn aangemeld. Ik sta echt op het punt de beam weer terug te sturen.

 

heeft iemand wellicht de oplossing?

 

veel dank!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Joris,

 

Als je die melding te horen krijgt dan komen het Spotify account die gekoppeld is aan je Google Assistant, en het Spotify account die in je Sonos staat niet overeen.

Je wilt erop letten dat het hetzelfde Spotify account is.

 

Mocht dit dan nog niet lukken verstuur dan eens een diagnose en vermeld dan hier het  bevestigingsnummer, dan kijk ik er gelijk naar.

Zelfde probleem hier. spotify premium family, google assistent op sonos beam en dan de melding “je spotify premium account is niet correct gekoppeld”

zorg dat op zowel de Sonos app als in Google assistent dezelfde account is ingelogt.

 

ik vermoed dat het komt door de Spotify Family, want bij aanmelden van de Google assistent kan je geen account kiezen. 
 

iemand een oplossing? Diagnose 253525413

Reputatie 7
Badge +2

Sorry, spreken we nu over Spotify wat je zou starten via de Sonos of Spotify app, of spreken we over het Spotify starten via de Google Assistent spraak-dienst?

Voor de spraak-dienst zal ik je moeten verwijzen naar Google support.

 

Als je het ervaart via de Sonos app, dan zou ik aanraden het huidige account te verwijderen, om deze daarna opnieuw toe te voegen.

Hoor graag je bevindingen.

 

 

Inderdaad Spotify starten via de Google Assistent spraak-dienst.

ik ga naar de Google Support.

bedankt voor je reactie 

Reputatie 7
Badge +2

Inderdaad Spotify starten via de Google Assistent spraak-dienst.

ik ga naar de Google Support.

bedankt voor je reactie 

Zorg er uiteraard wel voor dat in beide Sonos, en ook Google, het zelfde Spotify account in gebruik is.

Mocht je de eigen Spotify in Google plaatsen, maar er staat een Spotify account van familie in de Sonos opgeslagen, dan kan dit mogelijk voor problemen zorgen.

Hallo, ik krijg dezelfde melding over het feit dat de koppeling niet correct is.

Wij hebben een Spotify family account. In de sonos app koppel ik mijn account en mijn partner koppelt op haar telefoon die van haar.

 

Wat we zien is dat de account koppelingen continue veranderen als we om en om de muziek spelen. In mijn sonos account staat dan een koppeling met de account van mijn partner en v.v.. Hierdoor krijgen we dus wederom de foutmelding  van de Google assistant dat er niet goed gekoppeld is.  Maar dat krijgen we dus continue als de koppeling automatisch wordt aangespast als we om en om afspelen.

Hoe kun je dit oplossen?

Reputatie 5
Badge +3

Wellicht een beetje omslachtig, maar ik gebruik ook Spotify Family en heb, naast de accounts van mijn partner en mijzelf (die we op onze eigen devices gebruiken), ook een "dedicated" account voor Sonos/Google Home gemaakt. Deze account is als enige aangemeld bij Google Assistant en Sonos. Geen problemen met switchen of verschillende accounts onder verschillende Sonos controllers en nooit meer problemen met streams die stoppen als iemand op zijn telefoon Spotify gebruikt.

Vanaf deze account gebruik ik de Spotify functies om playlists te delen en te volgen van andere gebruikers (in dit geval dus van onze "individuele" accounts), zodat we op Sonos toch toegang hebben tot onze eigen playlists.

Ik heb zelfde vraag. Mijn diagnosecode is 570726286