Beantwoord

Groeperen van speakers in combinatie met Google assistant

  • 3 July 2019
  • 5 reacties
  • 1991 Bekeken

Normaliter speel ik mijn muziek gelijktijdig over de verschillende ruimtes die ik heb gegroepeerd.
Dat werkt prima en mijn sturing van de streamingsdiensten, volume, volgende nummer, keuze muziek enz. doe ik middels Google assistant.
Als ik mijn TV aanzet dat wordt de groepering ontkoppeld. De twee play 3 en playbar en playbas zorgen voor het geluid van de TV. Mijn playone en de one doen niet mee en zijn ontkoppeld. Helemaal goed, maar als ik stop met tv kijken en ik geef Google assistant de opdracht om muziek af te spelen dan krijg ik alleen geluid uit de speakers die voor mijn TV werden gebruikt. Dit is op te lossen door handmatig de groepering weer aan te brengen. Dat is naturlijk niet wat ik wil. Is er een instelling/mogelijkheid dat als ik muziek wil afspelen er automatisch een groepering wordt aangebracht van alle speakers?

BVD
icon

Beste antwoord door Tim S 4 July 2019, 09:52

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 1
Badge +1

@Tim S 

We zijn al weer ruim een half jaar verder.

Het niet kunnen groeperen (of de-groeperen) van SONOS speakers met een spraakopdracht is nog steeds een groot gemis.

Wanneer kunnen we deze functionaliteit verwachten?

Reputatie 5
Badge +3

Heb je het nu over de mogelijkheid om een groep aan te maken in de Spotify-app of begrijp ik je verkeerd?

Reputatie 7
Badge +2
Het de-groeperen van kamers als de TV aangaat klopt, dit kan uit gezet worden vanuit de kamer instellingen van de soundbar, waarin de rest van de kamers wel weer mee zouden doen met het TV geluid.
Helaas kun je wel problemen ervaren bij het afspelen van TV geluid naar andere kamers toe, dit staat ook beschreven in onze Home Theater 101, waarin je onderin het kopje Groeperen kan uitklappen voor meer informatie.

Het is niet mogelijk om via Google Assistent de kamers te groeperen, dus dit zal een handeling zijn die je via de telefoon of tablet wilt uitvoeren, om de kamers weer samen te voegen.
Zal een feature-request voor je indienen, waarin het verzoek zal zijn, dat "bij het automatisch afspelen van TV geluid wat kamers zou de-groeperen, de groep opnieuw moet worden opgezet als er geen TV-signaal meer word vernomen."

Kan verder helaas niet garanderen dat deze functie daadwerkelijk zal komen, en als dit zou komen, wanneer dit dan zou zijn.
Maar de request zal wel onder ogen komen bij de juiste afdeling, en mochten ze er iets in zien, misschien dat je in de toekomst de functie dan in het systeem naar voren zal zien komen.
Reputatie 5
Badge +3

We hebben geen zicht op wanneer deze functionaliteit zou worden toegevoegd. Dit zou ook aan Google’s kant moeten, we hebben zelf geen controle over het type spraakopdrachten dat je kunt gebruiken.

Beste @Tim S,

 

ik heb een vraag over het groeperen van de producten. Verdergaand op het eerste topic. Apparaten van de Google home kunnen wel als groep worden gekoppeld wat dan ook te kiezen is via spotify. Sonos heeft alleen de mogelijkheid om hier de aparte kamers te selecteren. Nu de tv op een groep zit geschakeld zou het fijn zijn als er een soort gelijke functie als die van Google zou komen. Is daar al vordering mee bij Sonos?

Reageer