Google Home / Sonos speelt geen Radio 10 meer.

  • 4 November 2021
  • 48 reacties
  • 4399 Bekeken

Als ik het commando "Speel Radio 10" geef aan Google Home (assistant), wordt er sinds vorige week steevast Radio R10 AM710 uit Buenos Aires afgespeeld. Dat werkte voorheen altijd gewoon prima, maar nu speelt hij dus het verkeerde station af. Het wordt afgespeeld via TuneIn.

Hoe kan ik dat goed regelen?
Kan ik bijvoorbeeld een voorkeur opgeven?
Of kan ik bijvoorbeeld iets blokkeren?
Of kan ik een voorkeurs streaming dienst aangeven, want dan zou ik Juke kunnen kiezen?
 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

48 Reacties

Beste community,

Ik heb een soortgelijk probleem met de zender NPO Radio 5.

Commando: He Google, luisteren Radio 5.

Voorheen had mijn Google Assistent op de Sonos Beam hier geen enkel probleem mee.

Sinds een paar dagen kan de Google Assistent op mijn Sonos mij melden: Ik begrijp niet wat je bedoeld.

Als ik de Google Assistent op een ander apparaat (Android Tablet) gebruik, werkt dit zonder problemen.

Is dit een probleem van dezelfde orde of is hier iets anders aan de hand?

Reputatie 7

Zie ook mijn opmerking over het strenger worden van Google: “Hey Google, speel NPO Radio 5” werkt bij mij wel.

Dank @106rallye

Inderdaad ‘Speel’ begrijpt ‘Sonos Assistent’ wel.

Maar dat verklaart niet waarom de voorgaand gebruikte term ‘luisteren’ op mijn ‘Android tablet  Assistent’ hier geen probleem mee heeft.

Heb nu in ieder geval wel een ‘Sonos Assistent’ die kan spelen…..

Reputatie 7

Inderdaad, als je "speel” zegt hoef je niet eens NPO te zeggen. Maar goed: dat is toch ook wat je wilt dat de Sonos doet? Jij wilt luisteren, de Sonos moet spelen.

Aan de andere kant inderdaad vreemd dat er verschil is tussen de afhandeling van een opdracht door Google (niet Sonos) Assistent tussen devices…..

Als ik het commando "Speel Radio 10" geef aan Google Home (assistant), wordt er sinds vorige week steevast Radio R10 AM710 uit Buenos Aires afgespeeld. Dat werkte voorheen altijd gewoon prima, maar nu speelt hij dus het verkeerde station af. Het wordt afgespeeld via TuneIn.

Hoe kan ik dat goed regelen?
Kan ik bijvoorbeeld een voorkeur opgeven?
Of kan ik bijvoorbeeld iets blokkeren?
Of kan ik een voorkeurs streaming dienst aangeven, want dan zou ik Juke kunnen kiezen?
 

Ik heb TuneIn uit de Sonos app verwijderd. Nu lijkt het wel te lukken met het commando "speel radio 10". 

Reputatie 7

Waar haalt Sonos of Google die dan vandaan?

Ook hier last van. Vreemd, want in de Sonos app kan je ook aangeven welke landen en welke zenders favoriet zijn. Ik heb daar alleen Nederland staan en Radio 10 (en een paar andere Nederlandse zenders)

Echter, commando Radio 10 Nederland lost ook niets op.

Ik ga nu de Radio Tien i.p.v. Radio 10 uitproberen.

 

Reputatie 7

Ik dek overigens niet dat het iets uitmaakt wat je bij Sonos in de favorieten zet. Het lijkt er niet op dat Google daar naar kijkt.

Reputatie 1
Badge

Ik heb al bijna een jaar precies hetzelfde probleem met Radio 2, Radio 10 en Sky Radio. Sinds een week ben ik in contact met de service technici van TuneIn in Amerika.

We het probleem nog niet precies gevonden, maar het probleem komt alleen voor bij Sonos smart speakers. De Sonos software in de speakers maakt gebruik van de Google Assistant SDK en TuneIn service. Ergens daar worden de gesproken opdrachten (die van spraak- goed omgezet worden naar tekstopdracht) alsnog foutief verwerkt. Sonos dient hierin dus zelf het voortouw te nemen als eindverantwoordelijke van hun totaalproduct.

Reputatie 7

Mooi uitgezocht. Heb je Sonos dit laten weten?

Reputatie 1
Badge

Mooi uitgezocht. Heb je Sonos dit laten weten?

Sonos kent dit probleem al minimaal sinds 2019. Op deze (maar ook Engelstalige) Sonos forums staan diverse klachten met exact hetzelfde probleem; zelfs met BBC radiozenders. Het kan best zijn dat er ergens een fout zit in een stukje software van derden (Google of TuneIn), maar Sonos maakt daar gebruik van in hun eindproduct, dus zij kunnen het niet zomaar afdoen met "Hier kunnen wij niets aan doen...”.

Reputatie 7

@Andreea L @Jeroen V Hebben jullie een reactie op bovenstaande conclusie?

Hier hetzelfde. Heel irritant. Alleen op de Sonos doet hij dit. Hebben jullie al iets bedacht tegen het afspelen van Buenos Aires als voorkeur. Het lijkt me toch niet heel moeilijk om de Google assistent het verschil in spraak tussen "dies" en "tien" te leren 

 

Ik hoor graag 

Aad

Badge

Wat voor mij een goede oplossing is geweest dat ik een routine heb gemaakt in de Google home app met "Speel mijn favoriete zender af ". Als actie heb ik aangegeven dat hij de radio moet afspelen en vervolgens de frequentie van radio 10 in mijn woonplaats. In dit geval frequentie 88.1. Dit werkt prima voor mij. Deze oplossing is bedacht door mijn niet technische maar creatieve vrouw.

Reputatie 7

Werkt Google met de frequentie? Dat had ik zelf nooit bedacht…..

 

Edit: dezelfde routine aangemaakt. Moest een paar frequenties proberen, maar 92.6 werkt.

 

Edit 2: via voice command de frequentie aanvragen (“Hey Google, speel 96.2” of zo) werkt niet.

Edit 3: de frequenties van Radio 2 vind je achter deze: link https://www.nporadio2.nl/frequenties

Badge

Dat is een goed bericht. Je zit dan in een andere regio met andere frequentie. 

Helaas werk bij mij ook niet, locatie goed ingesteld maar gaat naar een zender in een andere regio die vervolgens ook nog niet afspeelt. Om moedeloos van te worden

Reputatie 7

Bij mij gaat het overigens wel om Radio 2, maar ik heb gewoon de drie frequenties voor mijn regio (104.6, 88.2 en 96.2) geprobeerd. De laatste was de juiste - op de eerste twee kreeg ik inderdaad andere zenders.

Heb jij alle frequenties voor Radio 10 geprobeerd? Zie https://www.radio10.nl/frequenties

Staat je huis in Google Home op de juiste plek?

Hi, heb hem nu aan de gang. Ik woon in Limburg. Woonadres in google home klopt, hij werkt bij mij met de fm frequentie van Zuid Hollond 103.8

Reputatie 1
Badge

Ik kan op basis van een landelijke frequentie wel NPO Radio 2 starten, maar alle frequenties voor Radio 10 geven bij mij een andere zender. Dit geldt zowel voor stemopdrachten als voor geprogrammeerde Google Home routines.

Reputatie 7

Vreemd. Uiteindelijk Zou Sonos toch een oplossing moeten brengen als ik jou eerder bericht goed begrijp. Heb je dit met Sonos gecommuniceerd?

Ik kan op basis van een landelijke frequentie wel NPO Radio 2 starten, maar alle frequenties voor Radio 10 geven bij mij een andere zender. Dit geldt zowel voor stemopdrachten als voor geprogrammeerde Google Home routines.

Hier ook hetzelfde probleem, frequentie opdracht heeft 1 dag gewerkt. Nu krijg ik een of andere radio 10 met chinenese tekens in het logo.

Reputatie 7

Bij mij werkt de frequentie-opdracht met Radio 2 nog steeds.