Vraag

Google assistent wordt niet geinstalleerd

  • 28 December 2019
  • 2 reacties
  • 270 Bekeken

Upload diagnose: 522047966

 

Sinds enkele dagen een 2 sonos one gen2 en beam gen2 in bezit. Alles werkte prima. Zo ook de google assistent. Echter nadat ik de sonos speakers verplaatste (van spanning af) en week opnieuw alles werd opgestart bleek google assistent niet meer te werken. Vervolgens van alles geprobeerd, maar geen resultaat. Uiteindelijk heb ik alles sonos speakers een reset gegeven en opnieuw geïnstalleerd. Alles doet het behalve Google assistent is niet meer te benaderen en wordt niet geïnstalleerd. De sonos app geeft aan dat deze nog moet worden ingesteld.

Wanneer ik de installatie via de ios app doorloop (ook nadat alle apps opnieuw zijn geïnstalleerd) wordt ik doorgeleid naar de ios appstore vanwaar ik de assistent-app kan installeren (of na installatie moet opstarten). Vervolgens gebeurt er niets. Wanneer ik via de assistent-app de sonos apparaten installeer wordt aangegeven dat deze zijn gekoppeld, maar gebeurd er verder niets. In de ios assistent app kom ik een een scherm waar alle sonos apparaten worden weergegeven met hun naam en kamer. Wanneer ik hier op ‘gereed’ druk kom ik in het voorgaande scherm terug. De Sonos app blijft op de achtergrond naar google assistent zoeken naar het googel-account: ‘Google-account wordt gelinkt...’

 

Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kom niet verder. Iemand ervaring en/of een oplossing voor dit probleem?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Erwin,

Dit klinkt als een probleem wat we op dit moment aan het onderzoeken zijn.

Heb je de mogelijkheid om de installatie eens te proberen met een Android toestel?

Heb je de mogelijkheid om de installatie eens te proberen met een Android toestel?

Dag Mark,

Inmiddels is het probleem opgelost door een andere iphone zonder een google account te gebruiken. Op deze iphone is de sonos installatie doorlopen om google assistent in te stellen. Alles verliep zonder problemen. De Google Assistant is met het eerdere gebruikte google account geïnstalleerde.

Laat maar weten als je nog vragen hierover hebt.

gr. Erwin