Google Assistent vindt Sonos One apparaat niet

  • 22 July 2019
  • 5 reacties
  • 1058 Bekeken

Beste Sonos-gebruikers,

Ik heb gisteren de Sonos One geïnstalleerd, maar het lukt me niet om de Google Assistent toe te voegen. Bij het installeren hiervan vindt de Google Assistent-app namelijk geen Sonos One apparaat op hetzelfde netwerk. Uiteraard zijn de iPhone en de Sonos One verbonden met hetzelfde netwerk.

Wat ik al heb geprobeerd:
  • Router (Ziggo) uit en weer aangezet.
  • Muziekservices verwijderd en geprobeerd om Google Assistent te installeren. Schijnt te werken voor sommigen.
  • Google Assistent-app verwijderd en weer gedownload.
Niks lijkt te werken. Iemand anders hier ervaring mee gehad?

Groet,

Niels Vaessen

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dit klopt, je wilt eigenlijk een 2e google account gebruiken die je dan specifiek voor je 2e huishouden wilt instellen.
Staat ook beschreven in onze Community Post: Behulpzame tips om Google Assistent met Sonos te laten werken, onder het kopje "Misschien gebruiken meerdere Sonos systemen het zelfde Google Assistent account".


Om volledig opnieuw te beginnen:

Verwijder eerst alle Google Assistent diensten van alle Sonos-kamers uit de Sonos-app, via: Meer > Instellingen > Instellingen Kamer.

Daarna via de Google Assistent app:
Druk op het account icoon rechts boven in.
Selecteer de "assistant" tab, en kies "Bediening voor in huis"
Druk hier op de 3 stipjes rechts boven in, en selecteer "Accounts beheren".
Druk hier op Sonos om het te ontkoppelen.

Log daarna uit je Google accounts in je webbrowsers en Assistent app.
Log in op het correcte account in de Google Assistent app.
Navigeer dan naar de Sonos app om je Google Assistent opnieuw toe te voegen, weet zeker dat je bij het instellen op het juiste account zou inloggen.
Hoi Tim,

Bedankt maar het lukt me niet om dat account te verwijderen in het andere huishouden. Hoe doe ik dit?
Reputatie 7
Badge +2
Dit klopt, je wilt eigenlijk een 2e google account gebruiken die je dan specifiek voor je 2e huishouden wilt instellen.
Staat ook beschreven in onze Community Post: Behulpzame tips om Google Assistent met Sonos te laten werken, onder het kopje "Misschien gebruiken meerdere Sonos systemen het zelfde Google Assistent account".
Hoi Tim,

Nummer diagnostische gegevens: 402151341

Bij nader inzien denk ik dat het te maken heeft met het feit dat ik uit huis ben gegaan en een nieuwe Sonos heb gekocht voor hier en dat ik ook ingelogd sta met hetzelfde account thuis.

Ik heb een screenshot toegevoegd. “Woonkamer” is de Sonos One waarmee ik verbinding wil maken met Google Assistent. “Sonos One” is bij mijn ouders thuis. Ik heb geprobeerd om de laatstgenoemde te verwijderen via de app maar dat lijkt niet te lukken.

Moet ik bijvoorbeeld eerst handmatig mijn account van de resterende sonos-apps op de telefoons thuis verwijderen?

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvangen we een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.