Vraag

google assistent speelt radio niet af als ik het vraag

  • 28 April 2020
  • 17 reacties
  • 10194 Bekeken

als ik mijn one vraag om een bepaald radio station af te spelen , krijg ik de melding dat ik het op een 

ander apart te doen, ik heb ook een move daar heb ik dat probleem niet , Google assistent werk verder naar behoren , allen speelt het geen radio af, als ik het via de app doet speelt hij we alles af 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Geeft de speaker nog wel antwoord als je bijvoorbeeld vraagt hoe het weer is?

Wil je anders een diagnose versturen?

Als je hier het bevestigingsnummer plaatst, dan kijk ik er graag even naar voor je.

Ik volg. Heb exact hetzelfde. Als ik Google Assistant vraag om een radiokanaal af te spelen, dan komt het antwoord dat de kamer niet beschikbaar is. Afspelen van radiostations via de app gaat wel uitstekend.

Via Google Assistant lukt het me nog steeds niet. Via Homekit/Siri de radio spelen op de Beam en met een stemcommando lukt wel. 

Heb ook dit zelfde probleem! Ook de buren hebben dit probleem. Google geeft als antwoord dat het niet mogelijk is.. via de app werkt het prima 

sinds een paar dagen is het ook voor mij mij niet meer mogelijk om de radio aan te zetten op mijn Sonos one speakers via google assistant. Het commando “speel radio2 af” of een andere zender werkt niet meer. Ik krijg eerst de reactie “goed ik speel radio 2 af via tunein” daarna  de melding “ik weet niet hoe ik kan helpen”. Ook als ik vraag om “speel radio 2 af via sonos radio” werkt niet. Via de App werkt het prima, ook kan ik hem met de knop aan de bovenkant van de speaker activeren waardoor hij gewoon de radio verder speelt.

Spotify werkt ook niet op commando. Andere commando’s lijken prima te werken (wat is het weer e.d.). Ik heb de assistent al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. 

Ik heb een diagnose verstuurd met nr: 819230222

Inmiddels heb ik het opgelost!!! Het bleek dat de Google assistent geen primaire speaker toewijzing meer had. Dus stel bij de assistent de standaard muziek speaker in en daarna werkt het weer.

sinds een paar dagen is het ook voor mij mij niet meer mogelijk om de radio aan te zetten op mijn Sonos one speakers via google assistant. Het commando “speel radio2 af” of een andere zender werkt niet meer. Ik krijg eerst de reactie “goed ik speel radio 2 af via tunein” daarna  de melding “ik weet niet hoe ik kan helpen”. Ook als ik vraag om “speel radio 2 af via sonos radio” werkt niet. Via de App werkt het prima, ook kan ik hem met de knop aan de bovenkant van de speaker activeren waardoor hij gewoon de radio verder speelt.

Spotify werkt ook niet op commando. Andere commando’s lijken prima te werken (wat is het weer e.d.). Ik heb de assistent al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. 

Ik heb een diagnose verstuurd met nr: 819230222

Even een standaard speaker selecteren dan zou het weer moeten werken 

 

Even een standaard speaker selecteren dan zou het weer moeten werken 

Helaas, dat helpt niks. Het stomme is: ze weet welke services ze heeft. Als ik vraag om een radiozender dan krijg ik als antwoord: “ik speel radio 2 af via TuneIn” Als ik bijvoorbeeld vraag om een bepaalde artiest dan antwoord ze met “ik speel … af via spotify”. De services werken ook gewoon via de app, maar niet via de assistent. 

 

Even een standaard speaker selecteren dan zou het weer moeten werken 

Helaas, dat helpt niks. Het stomme is: ze weet welke services ze heeft. Als ik vraag om een radiozender dan krijg ik als antwoord: “ik speel radio 2 af via TuneIn” Als ik bijvoorbeeld vraag om een bepaalde artiest dan antwoord ze met “ik speel … af via spotify”. De services werken ook gewoon via de app, maar niet via de assistent. 

Ja dat had ik dus ook! Maar de assistent nieuwe toewijzing geven hielp wel. Ik hoor en lees het veel de laatste tijd 

sinds een paar dagen is het ook voor mij mij niet meer mogelijk om de radio aan te zetten op mijn Beam via google assistent. Het commando “speel radio2 af” of een andere zender werkt niet meer. Ik krijg eerst de reactie “goed ik speel radio 2 af via tunein” daarna  de melding “ik weet niet hoe ik kan helpen”. Ook als ik vraag om “speel radio 2 af via sonos radio” werkt niet. Via de App werkt het prima, 

 

Zelfde probleem als Radko (zie boven) alleen heb ik dat met mijn nieuwe Beam!!!

De rest doet het allemaal!!!

Wie weet de oplossing???????????

 

sinds een paar dagen is het ook voor mij mij niet meer mogelijk om de radio aan te zetten op mijn Sonos one speakers via google assistant. Het commando “speel radio2 af” of een andere zender werkt niet meer. Ik krijg eerst de reactie “goed ik speel radio 2 af via tunein” daarna  de melding “ik weet niet hoe ik kan helpen”. Ook als ik vraag om “speel radio 2 af via sonos radio” werkt niet. Via de App werkt het prima, ook kan ik hem met de knop aan de bovenkant van de speaker activeren waardoor hij gewoon de radio verder speelt.

Zelfde probleem als Radko (zie boven) alleen heb ik dat met mijn nieuwe Beam!!!

De rest doet het allemaal!!!

Wie weet de oplossing???????????

 

Zet in de Google assistent je beam eens als je standaard speaker. Dat werkte bij mij 

Net geprobeerd helaas, niet bij mij dus.........

Ik heb hetzelfde probleem met de beam. One werkt prima

Hetzelfde probleem hier. Beam and one.

hier het zelfde op mijn sonos one

vraag nostalgie vlaanderen enz ...en krijg dan het antwoord kan het content niet vinden ?

Reputatie 7

Het voegt niet veel toe om een vraag drie keer te posten. Zie mijn antwoord hier: Radio - Google Assistent - Beam | Sonos Community

Soms zijn radiokanalen niet via Google Assistent te vinden, terwijl TuneIn ze wel heeft…...

ok

ik heb de url van radio moetoen gevonden http://shoutcast2.wirelessantwerpen.be:8412/;stream.mp3