Google Assistent problemen op Sonos

  • 14 April 2021
  • 4 reacties
  • 452 Bekeken

Probleem: Als ik aan google vraag om muziek af te spelen zegt zij:"ik kan dat hier niet doen, je kan me vragen om dit af te spelen op andere apparaten"

 Als ik vraag om dit op een ander apparaat af te spelen: "speel ... Op sonos eetkamer" zegt google: het lijkt erop dat tvkamer niet beschikbaar is.."(ook als ik andere naam geef aan "eetkamer")

Als ik vraag om sonos te synchroniseren, zegt google dat er een fout is opgetreden bij het synchroniseren.

Ik praat met google via mijn beam.

Mijn huidige set-up;

-tv-kamer: Beam die via hdmi in de arc poort van m'n tv zit, 2 one SL en een sub

-eetkamer: 1 one SL

(-badkamer: google nest mini)


4 Reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @Looften en welkom op onze Sonos Community!

 

Er zijn enkele stappen die je gerust kan proberen. Omdat je meerdere apparaten hebt die Google Assistent ondersteunen (Beam, Google Mini), wil ik je informeren dat elk apparaat zijn eigen unieke naam in de Google Assistent App moet hebben. Op die manier kan Google Assistent ze wel onderscheiden. Daarnaast zou jij de basiscommando's aan Google vragen zoals ”Hey Google! Wat is het weer?” of ”Hey Google! Hoe laat is het?”. Graag hoor ik of dit wel heeft gewerkt.

Ook belangrijk is de Google Account te verifiëren. Dat kan je zien als je de Google Assistent App opent. Dan kan je rechts bovenaan op het bolletje drukken en kijken of de account wel de juiste is. Zo niet, kan je het wel aanpassen naar de juiste en dan weer de functionaliteiten testen. Hierbij stuur ik je een Google FAQ-pagina dat nuttig kan zijn. 

Mocht het dan ook nog steeds niet lukken, raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen zodat zij beter in kunnen kijken.

 

Graag hoor ik van je of het gelukt is om Google Assistent werkend te krijgen.

@Cristian N: Thanks for the help of the admin, I understand more about the problem that I am having with the google virtual assistant.

Hoi @Looften en welkom op onze Sonos Community!

 

Er zijn enkele stappen die je gerust kan proberen. Omdat je meerdere apparaten hebt die Google Assistent ondersteunen (Beam, Google Mini), wil ik je informeren dat elk apparaat zijn eigen unieke naam in de Google Assistent App moet hebben. Op die manier kan Google Assistent ze wel onderscheiden. Daarnaast zou jij de basiscommando's aan Google vragen zoals ”Hey Google! Wat is het weer?” of ”Hey Google! Hoe laat is het?”. Graag hoor ik of dit wel heeft gewerkt.

Ook belangrijk is de Google Account te verifiëren. Dat kan je zien als je de Google Assistent App opent. Dan kan je rechts bovenaan op het bolletje drukken en kijken of de account wel de juiste is. Zo niet, kan je het wel aanpassen naar de juiste en dan weer de functionaliteiten testen. Hierbij stuur ik je een Google FAQ-pagina dat nuttig kan zijn. 

Mocht het dan ook nog steeds niet lukken, raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen zodat zij beter in kunnen kijken.

 

Graag hoor ik van je of het gelukt is om Google Assistent werkend te krijgen.

Alles van commando's werkt. Ik kan aan de beam vragen om muziek te spelen op de google mini, hij doet het. Vraag ik het weer of een mopje ofzo doet hij het.

Maar google wil geen muziek afspelen op de beam( zou het kunnen omdat er een "constante uitvoer" van tv geluid  is, ook al speelt er niets op tv?) Als ik vraag om muziek te spelen op een andere Sonos box kan hij deze niet vinden.

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @Looften en welkom op onze Sonos Community!

 

Er zijn enkele stappen die je gerust kan proberen. Omdat je meerdere apparaten hebt die Google Assistent ondersteunen (Beam, Google Mini), wil ik je informeren dat elk apparaat zijn eigen unieke naam in de Google Assistent App moet hebben. Op die manier kan Google Assistent ze wel onderscheiden. Daarnaast zou jij de basiscommando's aan Google vragen zoals ”Hey Google! Wat is het weer?” of ”Hey Google! Hoe laat is het?”. Graag hoor ik of dit wel heeft gewerkt.

Ook belangrijk is de Google Account te verifiëren. Dat kan je zien als je de Google Assistent App opent. Dan kan je rechts bovenaan op het bolletje drukken en kijken of de account wel de juiste is. Zo niet, kan je het wel aanpassen naar de juiste en dan weer de functionaliteiten testen. Hierbij stuur ik je een Google FAQ-pagina dat nuttig kan zijn. 

Mocht het dan ook nog steeds niet lukken, raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen zodat zij beter in kunnen kijken.

 

Graag hoor ik van je of het gelukt is om Google Assistent werkend te krijgen.

Alles van commando's werkt. Ik kan aan de beam vragen om muziek te spelen op de google mini, hij doet het. Vraag ik het weer of een mopje ofzo doet hij het.

Maar google wil geen muziek afspelen op de beam( zou het kunnen omdat er een "constante uitvoer" van tv geluid  is, ook al speelt er niets op tv?) Als ik vraag om muziek te spelen op een andere Sonos box kan hij deze niet vinden.

 

In dit geval zou ik je aanraden om https://myactivity.google.com/ te checken. Eerst kan je aan de Beam vragen via Google Assistent om muziek af te spelen. Daarna probeer dezelfde vraag te stellen aan een andere Sonos-speaker. Net daarna check even My Activity Google. Ik hoor graag van je wat er in My Activity staat wanneer je namelijk een opdracht vraagt aan de Beam. Ook belangrijk is dat je contact met de klantenservice opneemt zodat zij samen met je in het systeem kunnen kijken op basis van een diagnose.

Reageer