Vraag

Google Assistent overzetten van Arc naar One

  • 30 December 2020
  • 1 reactie
  • 218 Bekeken

Hoi,

 

Sinds een dikke maand de Soundbar vervangen door de Arc. Deze staat in een surround-opstelling en hierop is Google Assistent (GA) geactiveerd. Met de Soundbar werkte dit zonder problemen. Hierbij werd de microfoon van de One gebruikt. Echter sinds installatie van de Arc wordt de microfoon van de Arc gebruikt.

Sindsdien is de ervaring met GA ronduit slecht. Hij reageert slechter op "hey/okay google". Als die wel reageert dan wordt er niet gereageerd op commando's, tenzij er geschreeuwd wordt. Als GA het wel verstaat dan begrijpt GA het niet.

Ik heb al GA al opnieuw toegevoegd, etc. Maar dat mocht niet baten. Tevens heb ik in andere kamers nog Sonos One waarbij ik geen problemen ondervindt. Het lijkt mij dat de microfoon van de Arc gewoon slecht is, wat natuurlijk jammer is voor zo'n duur product.

Echter zou het mooi zijn om de microfoon van de One weer te gebruiken binnen de surround-opstelling, aangezien dit prima werkte. Is dit mogelijk?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Nee. Als je een Sonos-soundbar met microfoon gebruikt, kun je niet aan andere speaker uit dezelfde set aanwijzen voor GA.

Maar als GA zo slecht werkt, zou ik toch eens contact opnemen met Sonos en ze even met je mee laten kijken.