google assistent koppelen werkt niet meer

  • 7 January 2020
  • 21 reacties
  • 12497 Bekeken

Badge

Goedemorgen mensen 

Hier een probleem wat na enig speurwerk op het forum niet op zichzelf lijkt te staan, het lijkt erop dat er een software probleem is tussen de sonos app en google assistant
Mijn Sonos opstelling 
One
One SL
Beam 
Als eerste de beide one opgesteld en geïnstalleerd, dat was op 05-01-2020, appeltje eitje, ook Google assistant in een ommezien werkend 
op 06-01-2020 tijd om de Beam erbij te installeren, wat een installatie gemak geen enkele problemen sterker nog, een kind kan de was doen, zeer tevreden met het installatie gemak en vervolgens het geluid, hier tot zover een tevreden mens.
Wel kreeg ik na de Beam installatie een update tussendoor, daarna zou ik Google assistent weer koppelen, maar op dat moment komen er wat wolkjes een de strak blauwe lucht, wat even later verkleurt naar een dreigende inktzwarte lucht

Het koppelen van Sonos in Google assistant lukt wel. Maar de koppeling vanuit de Sonos app vervolgens weer niet.
Vanuit de Sonos app wordt je (via de App Store) verwezen naar de Google assistant app om hem te downloaden, of als je hem al hebt om te openen.

Ondertussen is in de Sonos app een scherm te zien met de tekst: Google-account wordt gelinkt dat kan een minuut duren. Probeer het opnieuw als je problemen ondervindt. opties (Opnieuw)(Annuleren) 
Als je vervolgens minutenlang niets doet verschijnt eindelijk een melding, er deed zich een probleem voor bij het toevoegen van Google assistent. opties (opnieuw) (niet nu) 
Als je vervolgens op opnieuw klikt wordt (via de App Store) weer doorverwezen naar de Google assistent app.
Ben er 100% zeker van dat ik dezelfde Sonos-inloggegevens gebruik bij het koppeling in de Google assistant app dezelfde als waarmee ik ook in de Sonos app ben ingelogd.


Wat heb ik gecontroleerd en gedaan (alles naar mijn mening)
Account chek Sonos, google assistent zijn de juiste accounts 100% 
uitloggen van al mijn google accounts, en inloggen op het google account die ik nodig ben voor de sonos account, zodat er niet onverhoopt toch iets mis kan gaan.
alles uit de sonos app verwijderd, en ook die app van het apparaat verwijderd, daarna alle apparatuur van de stroom gehaald, en weer aan de stroom, sonos app opnieuw geïnstalleerd, sonos apparaten geïnstalleerd, opnieuw uitgelijnd.
Daarna google assistent opnieuw geïnstalleerd, en dan komen we weer bij het koppeling verhaal aan, dat werkt dus ineens met geen mogelijkheid meer.
Ja ook het internet modem van de stroom gehad volledig gereset, opnieuw geïnstalleerd, ook dat helpt niets, alles werkt, behalve het koppelen sonos google assistant gaat niet meer.
Dus ja wat nu, wachten op een oplossing van sonos lijkt me, zeker omdat ik beslist niet de enigste ben met dit probleem, eerst dacht ik nog aan onkunde, maar heb er ook een computer expert, sonos geluid freak bij gehad.
En ook die zegt na alles te hebben uitgesloten, dit is duidelijk een software probleem 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

21 Reacties

Ik ziet hier met 100% hetzelfde probleem. 

Had Sonos aal een manier gevonden om deze softwarefout al op te lossen?

behoorlijk vervelend als deze interessante feature zomaareven niet meer werkt. 

 

Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +2

We zijn op het moment in onderzoek naar problemen met iOS13 toestellen van Apple die je naar de app-store verwijzen terwijl de Google Assistent app al op je toestel staat.

Je zou vanuit de Sonos app meteen naar de Google Assistent app geleid moeten worden, maar om een aparte reden waar we de vinger nog niet op kunnen leggen, word je naar de appstore verwezen.

Wij werken er hard aan de oorzaak van dit iOS13 probleem te achterhalen en hier ook een oplossing in aan te dragen.

Mocht je een Android toestel hebben, of een ander Apple product die op een lagere software versie staat, dan zal het waarschijnlijk wel lukken je Google Assistent toe te voegen.

Mocht de Assistent app toch de Sonos apparatuur niet kunnen vinden, dan wil het vaak helpen om het netwerk en de Sonos apparatuur opnieuw op te starten, maar ook het mobiele toestel een keer uit en aan te zetten waarmee je deze dienst wenst toe te voegen.

Als problemen toch blijven bestaan en het is geen iOS13 toestel, dan wil ik je verzoeken ons te bellen.

Weet dat je alleen Sonos aan Google kan koppelen als je vanuit de Sonos-app naar de Google Assistent app geleid word, als je eerst bij de app-store uitkomt ben je de autorisatie kwijt en zal de link dus niet gelegd kunnen worden.

Daarnaast kan je ook niet via de Google Assistent app de Sonos skill toevoegen, hiermee zal je niet de microfoon in je speaker beschikbaar maken voor Google Assistent, het is dus van belang dat je goed vanuit de Sonos app naar de Google Assistent app word doorgeleid.

Bedankt Tim

ik had het ook even geprobeerd met mijn ipad (lagere iOS) en daar was het heel even mee gelukt (ik kreeg de stem van google assistent door de speaker) maar deze functie was even snel terug kapot.

Mogelijk omdat gsm en ipad (beiden iOS) gesynchroniseert hebben ofzo?

Ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben voor deze omleiding naar de store.

Groeten

Ik heb het na een dag puzzelen en zoeken op internet eindelijk werkend!

Dit vond ik op een Amerikaans forum :

 

Als u het koppelingsadres van Safari kopieert en wijzigt, werkt het.

Kopieer de URL van Safari en bewerk deze ergens anders.

Als je het zo hebt:

https://assistant.google.com/device/help?provider=sonos-XXXXXXX&unlink=sonos-XXXXXX&music=true&return_url=https://www.sonos.com/app/partners/google/services/voice/setupcomplete

 

Verander het adres dan in het volgende :

googleassistant://device/help?provider=sonos-XXXXXXXX&unlink=sonos-XXXXXXXX&music=true&return_url=https://www.sonos.com/app/partners/google/services/voice/setupcomplete

 

Vervang XXXXX door de cijfers / letters die je in de verkeerde link vind

 

Eric

Hi Eric

mooi workaround maar bij mij werkt het helaas niet. Mijn URL is nl een pak anders.

Of zou het voldoende zijn om in eender welke url de “assistant.google” te veranderen naar “googleassistant”?

Had je per toeval nog de link waar je deze info vandaan hebt?

 

Hopelijk komt SONOS in elk geval snel zelf met een oplossing zodat iedereen terug van deze functie kan genieten.

 

Groeten,

Zou het gewoon proberen te veranderen 

waar ik het gevonden weet ik zo even niet meer 

 

Eric 

Badge

Beste mensen ik heb bij mij de OPLOSSING gevonden

installeer de google chrome browser op je IOS toestel en open een tabblad

Ga naar de sonos app  en probeer te koppelen, zodra safari het koppelingsadres toewijst selecteer je die en plak je die vervolgens in je google chrome browser 

Je zal zien dan werkt het koppelen wel

het probleem zit hem dus in de safari 
 

Reputatie 7
Badge +2

Kleine update,

Na diep onderzoek, samen tussen Sonos en Google, zijn er wijzigingen aangebracht binnen de cloud, welke er voor zorgt dat IPhones op iOS13 weer de Google Assistent dienst kunnen toevoegen via de Sonos-app.

Helaas kunnen de problemen wel nog naar voren komen als het via een IPad op iOS13 word doorlopen.

Zal nog een status update geven als ook voor de IPads op iOS13 het probleem opgelost is.

Beste mensen ik heb bij mij de OPLOSSING gevonden

installeer de google chrome browser op je IOS toestel en open een tabblad

Ga naar de sonos app  en probeer te koppelen, zodra safari het koppelingsadres toewijst selecteer je die en plak je die vervolgens in je google chrome browser 

Je zal zien dan werkt het koppelen wel

het probleem zit hem dus in de safari 
 

Perfect Bikemaster, het werkt !!!!

Kleine update,

Na diep onderzoek, samen tussen Sonos en Google, zijn er wijzigingen aangebracht binnen de cloud, welke er voor zorgt dat IPhones op iOS13 weer de Google Assistent dienst kunnen toevoegen via de Sonos-app.

Helaas kunnen de problemen wel nog naar voren komen als het via een IPad op iOS13 word doorlopen.

Zal nog een status update geven als ook voor de IPads op iOS13 het probleem opgelost is.

lukt nog steeds iet: iPhone X met iOS 13.3: als ik google assistant probeer te koppelen wordt ik steeds naar de app store geleid en gebeurt er dus verder niks...

Beste Tim,

Bij mij heeft de oplossing van Bikemaster geholpen.

Bikemaster schreef:

Beste mensen ik heb bij mij de OPLOSSING gevonden

installeer de google chrome browser op je IOS toestel en open een tabblad

Ga naar de sonos app  en probeer te koppelen, zodra safari het koppelingsadres toewijst selecteer je die en plak je die vervolgens in je google chrome browser 

Je zal zien dan werkt het koppelen wel

het probleem zit hem dus in de safari

Werkt bij mij niet. ik blijf de zelfde foutmelding krijgen: er is misschien een probleem

 

Ik ben nu echt al maanden bezig om het gedaan te krijgen. Heb uren en uren met sonos aan de lijn gehangen. En als ik dan terugbel (zoals nu) zijn ze gesloten. Kan ik weer een week wachten op mijn vrije dag om ze te spreken te krijgen.

Reputatie 5
Badge +3

Hi Marlein, ik kan niet terugvinden wat je al met ons hebt besproken maar zou je als test eens een One met een kabel aansluiten op de router van KPN? Ik zie dat je systeem verbindt met een router en een wifi-versterker van KPN en die functioneren beide op een andere kanaal. Dat kan voor problemen zorgen.

 

Het is de afgelopen tijd erg druk geweest, hierdoor kan de wachttijd lang oplopen. Je kunt ons echter ook mailen. 

Badge

Kleine update,

Na diep onderzoek, samen tussen Sonos en Google, zijn er wijzigingen aangebracht binnen de cloud, welke er voor zorgt dat IPhones op iOS13 weer de Google Assistent dienst kunnen toevoegen via de Sonos-app.

Helaas kunnen de problemen wel nog naar voren komen als het via een IPad op iOS13 word doorlopen.

Zal nog een status update geven als ook voor de IPads op iOS13 het probleem opgelost is.

Hallo Tim,

helaas werkt het nog steeds niet, alles geüpdatet en blijf dezelfde storingen als hierboven. 
 

Badge

 

Reputatie 4
Badge +3

Hey Wendy,

Kan het zijn dat je in de Google Assistant app Sonos al gekoppeld heb staan?

Als je de Google Assistant app opent en je gaat dan naar “Assistent” => “Bediening voor in huis” => Druk hier op het + teken, en mocht je hier Sonos al gekoppeld zien staan verwijder deze koppeling dan.

En daarna wil ik je vragen om het opnieuw eens te proberen.

 

Als dit niet lukt, wil je anders eens contact opnemen met onze support center?

Dan kunnen we je er vaak veel sneller mee helpen.

Hallo,

Als ik google assistant wil koppelen via mijn Sonos app krijg ik de melding “er is misschien iets mis gegaan’’ in de google assistant app. Mijn Iphone en de Sonos app zijn up-to-date, ook zijn in de apps hetzelfde mailadres in gebruik. Ik heb meerdere pogingen gedaan op meerdere IOS apparaten.

Wanneer ik naar Google Assitant ga en kijk welke apparaten zijn gekoppeld staat Sonos hier niet tussen. Als ik Sonos vervolgens wil toevoegen in de Google Assistant app komt de melding dat de Sonos app is gekoppeld maar dit wordt vervolgens niet weergeven in de app (Google Assistant→ profiel foto rechtsboven→ bediening voor in huis). De beam en Sonos one die ik heb zijn al gekoppeld aan de Sonos app. 

Ik heb KPN en heb de router opnieuw opgestart, ook heb ik alles ontkoppelt en geprobeerd opnieuw te koppelen. Tot nu toe zonder succes. 

Ik lees dergelijke problemen vaker op oa dit forum maar tot nu toe zonder oplossing.

Iemand enig idee?

Groet Randolf

 

Reputatie 4
Badge +3

Hey Randolf,

Zou je hier ook niet zo snel antwoord op kunnen geven zonder een diagnostisch rapport te zien.

Wil je hier anders even contact met onze support center opnemen, dan kunnen mijn collega’s je hier meteen mee helpen.

Ik heb het na een dag puzzelen en zoeken op internet eindelijk werkend!

Dit vond ik op een Amerikaans forum :

 

Als u het koppelingsadres van Safari kopieert en wijzigt, werkt het.

Kopieer de URL van Safari en bewerk deze ergens anders.

Als je het zo hebt:

https://assistant.google.com/device/help?provider=sonos-XXXXXXX&unlink=sonos-XXXXXX&music=true&return_url=https://www.sonos.com/app/partners/google/services/voice/setupcomplete

 

Verander het adres dan in het volgende :

googleassistant://device/help?provider=sonos-XXXXXXXX&unlink=sonos-XXXXXXXX&music=true&return_url=https://www.sonos.com/app/partners/google/services/voice/setupcomplete

 

Vervang XXXXX door de cijfers / letters die je in de verkeerde link vind

 

Eric

Hi,

Deze tip heeft mij helemaal op het juiste spoor gezet, thanks. Het werkt als je het als volgt doet:

Start het koppelen met GA. Kies je ruimte(s) en ga door. Safari opent en daarna ga je naar de AppStore. Ga terug naar Safari. Je gaat meteen weer naar AppStore, heel irritant. Dus opnieuw naar Safari. 

Als je dan in de link “https” vervangt voor “googleassistant” dan werkt het. Zodra je dit doet zal Safari vragen of de link met GA geopend moet worden en als je dat doet gaat GA door met het proces. Dit proces moet je per kamer uitvoeren. Je hoeft geen codes in de link te veranderen of wat ook, alleen de eerste paar karakters.

Groet!

Badge

Beste mensen ik heb bij mij de OPLOSSING gevonden

installeer de google chrome browser op je IOS toestel en open een tabblad

Ga naar de sonos app  en probeer te koppelen, zodra safari het koppelingsadres toewijst selecteer je die en plak je die vervolgens in je google chrome browser 

Je zal zien dan werkt het koppelen wel

het probleem zit hem dus in de safari 
 

Yes het werkt super thnx

Van alles geprobeerd maar ik krijg na 1x gekoppeld te hebben en daarna een niuwe installatie te hebben gedaan de google assistent niet meer gekoppeld.

Hoe doe je het bovenstaande op een I phone?

of kan dit niet ?