Beantwoord

google assistent kan apparaat niet bedienen


Bij het laten afspelen van een muzieknummer geeft de google assistent aan (nadat deze heeft aangegeven dat hij het nummer van Spotify afspeelt op de Sonos), dat er een fout is opgetreden en hij het apparaat niet kan bedienen...
icon

Beste antwoord door Difke 14 July 2019, 11:12

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

25 Reacties

Ik heb dit probleem ook. Spotify is wel gekoppeld..
Hier ook hetzelfde probleem.
Ik kan alles vragen en zelfs mijn HUE lampen werken normaal, maar als ik een nummer van Spotify of Tunein radio wil luisteren dan gaat ze zeggen "er is een fout opgetreden etc. etc...."
Denk dat de fout in de Sonosapp zit?
Reputatie 5
Badge +3
Wat als je Spotify zou loskoppelen en daarna weer toevoegd in de Sonos app?
Dat heeft toen bij mij gewerkt.
Al geprobeerd helaas
Reputatie 5
Badge +3
Spijtig om te horen, hopelijk komen ze snel met een oplossing.
Veel succes 👍
Hier hetzelfde probleem met YouTube music premium
Reputatie 5
Badge +3
Best een diagnose sturen en het bevestigingsnummer hier plaatsen. Dan kunnen ze de problemen opsporen.
Hier hetzelfde probleem. Zelfs alle kamers verwijderd en de Sonos speakers gereset. Kan nog steeds geen muziek afspelen via de Sonos speakers
Reputatie 5
Badge +3
Zoals Difke al aangaf kun je het beste een diagnose maken en het nummer hier plaatsen.

https://support.sonos.com/s/article/141
Maak deze binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Wie kan mij adviseren?
Vorige maand google assistent geinstalleerd, werkte prima!
Nu een nieuwe ziggo router geplaatst en nu kan de sonos geen verbinding maken met google assistent!!

Gisteren sonos gebeld een diagnose gestuurd met het bevestigingsnummer prima geholpen ligt niet aan de sonos dat werkt prima waar het verkeerd gaat is dat sonos vebinding vraagd aan de google assistent en die houd als het ware de deur gesloten! geprobeerd met een ander account ook geen oplossing!

wie kan mij adviseren? alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +2
Wie kan mij adviseren?
Vorige maand google assistent geinstalleerd, werkte prima!
Nu een nieuwe ziggo router geplaatst en nu kan de sonos geen verbinding maken met google assistent!!

Gisteren sonos gebeld een diagnose gestuurd met het bevestigingsnummer prima geholpen ligt niet aan de sonos dat werkt prima waar het verkeerd gaat is dat sonos vebinding vraagd aan de google assistent en die houd als het ware de deur gesloten! geprobeerd met een ander account ook geen oplossing!

wie kan mij adviseren? alvast bedankt

Weet niet precies wat er nog op aan te kaarten is als ook via telefonisch contact het niet op te lossen was.

Zou aanraden helemaal opnieuw te beginnen.
Om volledig opnieuw te beginnen:

Verwijder eerst alle Google Assistent diensten van alle Sonos-kamers uit de Sonos-app, via: Meer > Instellingen > Instellingen Kamer.

Daarna via de Google Assistent app:
Druk op het account icoon rechts boven in.
Selecteer de "assistant" tab, en kies "Bediening voor in huis"
Druk hier op de 3 stipjes rechts boven in, en selecteer "Accounts beheren".
Druk hier op Sonos om het te ontkoppelen.

Log daarna uit je Google accounts in je webbrowsers en Assistent app.
Log in op het correcte account in de Google Assistent app.
Navigeer dan naar de Sonos app om je Google Assistent opnieuw toe te voegen, weet zeker dat je bij het instellen op het juiste account zou inloggen.
Beste Tim,

We hebben precies gedaan wat je hebt aangeraden.
Nu brand het lampje van de microfoon op de speaker! als je dan vraagt Hey Google "hoe laat is het"
dan reageerd hij nu wel geluid neemt af en dan moet je een hele tijd wachten en dan zegt de speaker:
er is een fout opgetreden probeer het over enkele seconde nog eens.
en dan komt het geluid weer terug.
Heb je misschien nog een tip? Alvast bedankt misschien komen we er samen uit!
Reputatie 7
Badge +2
Beste Tim,

We hebben precies gedaan wat je hebt aangeraden.
Nu brand het lampje van de microfoon op de speaker! als je dan vraagt Hey Google "hoe laat is het"
dan reageerd hij nu wel geluid neemt af en dan moet je een hele tijd wachten en dan zegt de speaker:
er is een fout opgetreden probeer het over enkele seconde nog eens.
en dan komt het geluid weer terug.
Heb je misschien nog een tip? Alvast bedankt misschien komen we er samen uit!

Wil je vragen dat spraak commando nogmaals te geven, om daarna via de volgende webpagina te achterhalen wat Google daadwerkelijk van je hoorde.
Tim,

Zoals je kan zien is de vraag goed overgekomen! maar ik heb niet het antwoord gekregen wat onderstaand staat.
ik kreeg de foutmelding

Reputatie 7
Badge +2
Kom toch terug op de vraag ons even te bellen hiervoor, Ga er vanuit dat je tegen je speaker praat, en dat het commando niet word aangenomen door je telefoon of tablet, want het zal alleen via een Sonos-speaker, of Google Home product functioneren.
Je ziet in de geschiedenis dat het antwoord 19:09 naar voren komt, dus dit zou ook gesproken terug moeten komen.
Bij mij werkt hij inmiddels wel bij toeval. Ik zag dat ik Youtubemusic wel gekoppeld had aan Google Home maar niet aan het Sonossysteem. Ik heb dit nu gedaan via de Sonos app op mijn telefoon.

Wie kan mij adviseren?
Vorige maand google assistent geinstalleerd, werkte prima!
Nu een nieuwe ziggo router geplaatst en nu kan de sonos geen verbinding maken met google assistent!!

Gisteren sonos gebeld een diagnose gestuurd met het bevestigingsnummer prima geholpen ligt niet aan de sonos dat werkt prima waar het verkeerd gaat is dat sonos vebinding vraagd aan de google assistent en die houd als het ware de deur gesloten! geprobeerd met een ander account ook geen oplossing!

wie kan mij adviseren? alvast bedankt


Ik heb hetzelfde probleem ook ziggo! Is het bij jou al opgelost?

Contact gehad met Sonos zij zeggen dat de DNS aangepast moet worden. Dit kan niet bij Ziggo!

wat nu?
Kan mijn spotify niet meer aansturen met spraak
alles al geprobeerd stroom er af alles verwijderd en opnieuw gekoppeld maar had helaas geen resultaat
ik zag dat er meerdere last van hadden hopelijk kan sonos wat betekenen ik heb een diagnose gestuurd 1518331321 en wacht op een oplossing
Reputatie 7
Badge +2
Kan mijn spotify niet meer aansturen met spraak
alles al geprobeerd stroom er af alles verwijderd en opnieuw gekoppeld maar had helaas geen resultaat
ik zag dat er meerdere last van hadden hopelijk kan sonos wat betekenen ik heb een diagnose gestuurd 1518331321 en wacht op een oplossing

Reageert Google nergens op? Of als je om de tijd zou vragen komt er wel een reactie terug?
De diagnose laat zien dat Sonos goed in verbinding staat met Google, dus ben bang dat het met de configuratie van je Google Assistent app te maken heeft.
Als alles goed staat in de Google Assistent app, dan heeft je probleem mogelijk te maken met wat we hier beschreven hebben staan.
Zou in dat optiek aanraden opnieuw te beginnen met een ander Google account, om te zien of de zelfde problemen dan optreden.
Mocht een ander account het wel goed doen, en je wilt met het eerste account willen werken, dan ben ik bang dat we je alleen naar de Google support kunnen verwijzen.
ik kan alles vragen tijd/datum
wat voor weer het wordt
een timer zetten verlichting aan/uit enzovoort
maar als ik vraag sonos speel spotify af dan zegt die ik speel spotify af en daarna dat het niet mogelijk is om af te spelen kan spotify wel gewoon bedienen met de sonos app maar met spraak niet meer
heb alles al ontkoppeld en weer gekoppeld maar geen resultaat helaas ga er van de week nog wel even mee aan de slag.

mvg brouwer

Hallo, alles geïnstalleerd. Alleen wanner ik bijvoorbeeld het volgende nummer wil afspelen via stem bediening > Oké Google, speel het volgende nummer af in de (kamer). Dan hoor ik. Er is een fout opgetreden, probeer het later opnieuw. 
 

diagnoseonderzoek 571339274

Reputatie 5
Badge +3

ik kan alles vragen tijd/datum
wat voor weer het wordt
een timer zetten verlichting aan/uit enzovoort
maar als ik vraag sonos speel spotify af dan zegt die ik speel spotify af en daarna dat het niet mogelijk is om af te spelen kan spotify wel gewoon bedienen met de sonos app maar met spraak niet meer
heb alles al ontkoppeld en weer gekoppeld maar geen resultaat helaas ga er van de week nog wel even mee aan de slag.

mvg brouwer

hey D. Graag hoor ik wat de status van je probleem nu is. Dit lijkt vaak te liggen aan het google-account dus als het niet werkt raad ik je aan om het met een ander google-account te proberen.

 

Hallo, alles geïnstalleerd. Alleen wanneer ik bijvoorbeeld het volgende nummer wil afspelen via stem bediening > Oké Google, speel het volgende nummer af in de (kamer). Dan hoor ik. Er is een fout opgetreden, probeer het later opnieuw. 
 

diagnoseonderzoek 571339274

 

Ik zie in je diagnose het niet verkeerd gaan, maar dat is deels omdat ik de Google Assistant niet volledig uit kan lezen in een diagnose. Kun je eens naar deze pagina gaan: https://myactivity.google.com/myactivity

Hier kun je zien wat je Google Assistant hoorde.

Na 3x sonos loskoppelen en herkoppelen in de google home app werkte de google home weer normaal. Dus probeer vaker dan een keer je sonos te herkoppelen

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een google home mini op 'kantoor’ en een play1 en play3 in 1 groep zitten in ‘woonkamer’. Het probleem dat ik ervaar is dat de google assistent zegt dat hij de muziek afspeelt, maar vervolgens tegen een probleem aanloopt en de muziek dus niet kan afspelen.

Het lukt me wel door een ander commando te geven. Wat niet lukt is:

“Speel NPO radio 2 af op Sonos”.

Wat wel lukt is:

“Speel radio 2 af op TuneIn op Sonos”.

 

In het eerste scenario probeert Google Assistent af te spelen via YouTube Music en dit is blijkbaar een probleem. Dit terwijl dit wel als service is gekoppeld in de Sonos app en Google Assistent ook is gekoppeld in de Sonos app.

Het tweede scenario werkt wel en daarbij is de TuneIn service ook gekoppeld, net als de YT Music service, in de Sonos app.

Wellicht dat dit helpt.

 

Edit: ik heb nog even door zitten testen. Wat ook lukt is:

 

“Speel Queens of the Stone Age af op Sonos”.

 

Blijkbaar is dat weer geen probleem, want ook dat gaat via YT Music. Het is eigenlijk best vreemd dat Google Assistent een radiozender probeert af te spelen via YT Music, want als ik daar handmatig naar zoek dan vind ik ook niets in YT Music. Dus de reactie van de Google Assistent is logisch lijkt me, maar de Assistent zou nooit in de workflow moeten komen dat deze een radiozender wil afspelen via YT Music.

Sonos One wil niets van Spotify opstarten via Google Assistant alhoewel alles correct gelinkt is.

diagnostische info: 2044431212