Beantwoord

Google Assistent instellen per familielid via 'Voice Match'

  • 21 April 2021
  • 2 reacties
  • 397 Bekeken

Hi 

Wij hebben zonet een Sonos Roam aangekocht. Het instellen van het Sonos apparaat ging heel vlot, net als de koppeling met externe services zoals Google Assistent. 

Wij willen graag de Google Assistent gebruiken per familielid. Dit kan normaliter via de recente Voice Match functionaliteit. Zie: Link your voice to your devices with Voice Match - Android - Google Assistant Help

Wanneer we de Voice Match functionaliteit willen instellen voor de andere Google Assistent account, dan verschijnt de melding dat er geen toestel wordt gevonden om mee te connecteren. Dit lijkt ons vreemd aangezien het toestel correct verschijnt in de Google Home app van beide accounts. 

Heeft iemand ervaring met het instellen van de Google Assistent op Sonos voor meerdere gezinsleden? Wij kijken uit naar jullie tips om dit ingesteld te krijgen!

Groeten

Yves & Laura

icon

Beste antwoord door yvesfrateur 29 April 2021, 08:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Oplossing gevonden. Er stond nog geen Google Assistant op de iPhone van mijn vrouw. Enkel Google Home. :sweat_smile:
Dus Voice Match werkt. Meerdere accounts / stemmen worden herkend op 1 Sonos toestel.

 

Reputatie 7

In principe is voice match wel mogelijk bij Sonos, zie Bedien Sonos met de Google Assistent | Sonos

Nadeel bij Sonos is echter dat je maar één Google-account kunt koppelen, en dus mogelijk maar één stem, volgens mij. Ik gebruik dit zelf echter niet, dus ben ik hier niet helemaal zeker van. Iemand anders hier ervaring mee?

Gezien jouw foutmelding weet ik bovendien niet of jij nu tegen dit probleem aanloopt of tegen een ander probleem.