Beantwoord

Google Assistent geluidsbron laten aanpassen.

  • 19 May 2021
  • 2 reacties
  • 307 Bekeken

Geniet voldoende van alle opties en de gecompliceerde commandos die ik op de google home app heb ingesteld

Helaas is er nu 1 spraakopdracht shortcut die ik graag zou willen maken waar ik niet van weet hoe dit voor elkaar te krijgen

Speel radio/spotify? Sonos doet het

Speel youtube/netflix en dergelijken?  Chromecast werkt goed samen en sonos past zich direct aan

Maar wanneer ik tv wil kijken via de kpn box terwijl ik ervoor radio aan had staan…

Verander mijn geluidsbron naar de tv? Wat voor opdracht zou ik daarvoor kunnen maken?

Of is mijn smart tv daar gewoon niet smart genoeg voor?

icon

Beste antwoord door Dylan S 21 May 2021, 11:07

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

In het verleden was hier een specifiek commando voor die werkte: “Hey Google, schakel *naam kamer* naar tv”.

Ik heb deze uitgeprobeerd en deze werkt,

kan ik die mooi aan mijn routines toevoegen

dank u hartelijk

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @MickXL, welkom bij de Sonos community!

Dit lijkt mij sowieso niet iets wat afhankelijk is van je tv.

Het lijkt er ook op dat dit meer iets is wat bij Google Assistant ligt, je wilt namelijk van je Sonos speaker de bron veranderen middels een spraakopdracht (in dit geval van muziek naar tv-geluid). 

In het verleden was hier een specifiek commando voor die werkte: “Hey Google, schakel *naam kamer* naar tv”.

Helaas heb ik zelf niet de mogelijkheid om dit te testen en kan daarom ook niet met zekerheid zeggen of dit nog werkt ja of nee.

Ik verneem graag van je of dit specifiek commando voor je werkt.