Vraag

Google Assistent gebruiken zonder Beam of One

  • 4 July 2019
  • 5 reacties
  • 366 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb een compleet 5.1 sonos systeem bestaande uit playbar, 2x Play 1 en de sub.
Daarnaast nog een play 5 gen.2 welke in een aparte kamer staat opgesteld.
Kan ik in dit geval ook gebruikmaken van de Google Assistent of heb ik daar minstens één geschikt apparaat voor nodig? (Beam of One.)
Of kan het wel dmv via mijn sonos app op de telefoon spraakcommando's in te geven?

Graag hoor ik van jullie!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Alleen de Sonos One en Sonos Beam maken het mogelijk om via Sonos apparatuur met Google te communiceren.
Wel heeft Google zelf ook producten op de markt welke de spraak ondersteunen.
Zie hiervoor graag hun website.
Mogelijk zijn er ook andere fabrikanten die producten maken waarin je tegen Google kan praten.
De microfoon op de telefoon of tablet is helaas geen optie om je "Google Home" te besturen.
Of dit in de toekomst aangepast zal worden door Google, durf ik helaas niet te melden.
Reputatie 1
Badge
Oke. Bedankt voor het antwoordt.
Is het wel mogelijk om de 2x play 1 te vervangen voor 2x sonos One in mn bestaande 5.1 sonos systeem, zodat het wel werkt en ook op die manier commando's afspeelt inclusief de playbar en sub?
Reputatie 7
Badge +2
Oke. Bedankt voor het antwoordt.
Is het wel mogelijk om de 2x play 1 te vervangen voor 2x sonos One in mn bestaande 5.1 sonos systeem, zodat het wel werkt en ook op die manier commando's afspeelt inclusief de playbar en sub?

Dit is een optie, om de Play:1s dan ergens anders neer te zetten en andere kamers te vullen van muziek.
Het ligt verder volledig aan het commando wat je zou geven aan Google, hoe je Sonos hier op zou reageren.
Mocht je aangeven dat er muziek moet worden gestart, dan zal dit gebeuren op de speaker waar het commando op aangeboden werd, dus de gehele 5.1 set waar de One dan deel van uit maakt.
Als je wil dat de muziek op de Play:1 in een andere kamer zou starten, dan zul je specifiek de kamernaam van die betreffende Play:1 in je commando moeten verwerken.
Reputatie 1
Badge
Oke duidelijk! Bedankt!
Badge
Aansturen van Play 5 e.d. lukt ook met de Google Home Mini.
Instellen via de Google Assistent App.