Beantwoord

Google Assistent fout - meerdere Sonos One

  • 5 July 2021
  • 3 reacties
  • 224 Bekeken

Beste,

ik heb 2 sonos one apparaten, (in één grote ruimte) werkzaam met Google assistent tot ik een nieuw WiFi netwerk in gebruik nam.

 

Beide zijn gereset geweest en beide toegevoegd aan de Google assistent. Ik gebruik ook spotify premium en klikaan klikuit apparatuur.

 

probleem: nu snapt 1 sonos one m’n commando’s wel en de andere niet (altijd).


Zo lijkt de ene tunein niet te kunnen bereiken: er is een fout opgetreden, bij vraag radio 2 aan te zetten. Terwijl dat op de andere sonos wel lukt  

vraag: speel af André Hazes - kleine jongen op spotify. De ene doet dit wel, de andere zegt geen apparatuur op om af te spelen.   

zo zijn er meer onvolkomenheden… ik snap niet waarom omdat beide op zelfde sonos/GA account zitten. en dit gewoon structureel gebeurd  

 

iemand een idee voor een oplossing  

 

bedankt!

 


 

 

 

icon

Beste antwoord door Dylan S 7 July 2021, 10:51

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Hey Dylan. 
 

een keer alles extra ontkoppelen lijkt gewerkt te hebben. 
 

Bedankt. Groeten Joris 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @JorisSnos, welkom bij de Sonos Community!

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom de ene Sonos One wel commando’s oppakt en de andere niet. 

Om hier een duidelijk antwoord op te kunnen geven, zou het handig zijn voor ons om een diagnose van je Sonos systeem te hebben. 

Interferentie op het draadloos netwerk zou hier een oorzaak kunnen zijn maar het probleem kan ook in de router zitten (DNS) of in het account van Google Assistant zelf. ​​​​​​​

Ik stel voor dat je eerst probeert om de Google Assistant te verwijderen van Sonos en ook de Sonos apparatuur verwijderd uit je Google Assistant account.

Link daarna opnieuw Sonos aan de Google Assistant en voeg de Google Assistant weer toe in de Sonos app.

Mocht het probleem dan nog spelen, dan raad ik aan om even telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.

Via de klantenservice kunnen wij diagnoses uitlezen die ons helpen bij het vinden van de oorzaak van het probleem en een passende oplossing hiervoor.

Hi Dylan, ik ga ermee aan de slag. Bedankt voor je antwoord. 
 

joris