Vraag

Google Assistent en Deezer


Reputatie 1
Badge
toen ik Sonos aanschafte, kreeg ik daar een profabbo van Deezer bij. Deze dienst beviel me zo goed, dat ik gewoon een abbo heb genomen. Maar nu kan ik geen muziek afspelen , omdat ik Deezer gebruik ? Beetje krom he ? Enig idee hoe ik dat op kan lossn ?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Sorry, wil je vragen iets specifieker te zijn in hoe je tegen het probleem zou aanlopen.
Als je: Ok Google, Speel ... op (Sonos-kamer-naam) via Deezer.
Zou verwoorden aan je Google Assistent, dan ga ik er vanuit dat je muziek start van deze dienst.
Reputatie 1
Badge
ik lees dit op de site van deezer:

Country and language availability

Deezer on Google Home is available in Australia, Canada, France, Germany, Italy, Mexico, Spain, United Kingdom and United States.

ik kan deezer dus niet standaard in Google assistent zetten, en moet via een omweg proberen de juiste muziek op te zetten, immers, hoe meer tekst je op noemt, des te lastiger de assistent het heeft.
Zo luisteren wij heel vaak naar slow jam radio van funx via deezer. Als ik aan de assistent vraag: speel slow jam radio via deezer af, krijg ik de melding dat zij dat niet kan afspelen, en dat ik de juiste muziek dienst via instellingen kan invoeren. Wat dus niet kan, want zij kent Deezer niet. Vraag ik om een artiest, dan lukt dat weer wel
Reputatie 1
Badge +1
Dit zit ook op Tuneln
Reputatie 5
Badge +3
ik lees dit op de site van deezer:

Country and language availability

Deezer on Google Home is available in Australia, Canada, France, Germany, Italy, Mexico, Spain, United Kingdom and United States.

ik kan deezer dus niet standaard in Google assistent zetten, en moet via een omweg proberen de juiste muziek op te zetten, immers, hoe meer tekst je op noemt, des te lastiger de assistent het heeft.
Zo luisteren wij heel vaak naar slow jam radio van funx via deezer. Als ik aan de assistent vraag: speel slow jam radio via deezer af, krijg ik de melding dat zij dat niet kan afspelen, en dat ik de juiste muziek dienst via instellingen kan invoeren. Wat dus niet kan, want zij kent Deezer niet. Vraag ik om een artiest, dan lukt dat weer wel


Het is nog niet mogelijk om Deezer als muziekdienst op te geven. Hierom moet je telkens Deezer benoemen in je opdracht. De spraakassistent zit nog in een testfase en kan daarom niet helemaal naar behoren werken.
Badge

is dit ondertussen al wel mogelijk??

Ik heb een betalend Deezer account, maar om via Assistent telkens opnieuw “via Deezer” op te geven WERKT NIET altijd. 

Ook de “Flow” van Deezer begrijpt de Assistent via Sonos blijkbaar niet ...

Badge

en op SONOS staat iets dat dus niet klop want Deezer kan ik niet kiezen op de Assistent ...

Ondersteunde muziekservices

 

Je kunt met de Google Assistent op Sonos de volgende muziekservices gebruiken:

  • Deezer
  • Google Play Music (Geüploade muziek wordt niet ondersteund)
  • Spotify
  • YouTube Music

Je kan de Google Assistent vragen muziek af te spelen vanaf de volgende services op Sonos, maar deze kunnen niet rechtstreeks worden toegevoegd aan de Google Assistent-app.

  • TIDAL
  • TuneIn

Hallo allen,

Sinds enkele weken ben ik gelukkig eigenaar van een Sonos Beam, One en een One SL. In het begin kon ik via Google assistant mijn Deezer account gebruiken. Maar nu sinds 9 december werkt dit niet meer.  

Het probleem lijkt rondom de Deezer outage van 10 dec te zijn ontstaan. Of dit de reden is, durf ik natuurlijk niet te zeggen. Maar is dit een bekend probleem? Wordt hier aan gewerkt? 

 

Groet, Sander

Badge

Deezer werkt niet met Google Assistent … in Belgi[e toch niet.

Amazon Alexa echter wel!

Country and language availability

Deezer on Google Home is available in Australia, Canada, France, Germany, Italy, Mexico, Spain, United Kingdom and United States.

https://support.deezer.com/hc/en-gb/articles/115003803629-Google-Home

 

 

Deezer werkt niet met Google Assistent … in Belgi[e toch niet.

Amazon Alexa echter wel!

Country and language availability

Deezer on Google Home is available in Australia, Canada, France, Germany, Italy, Mexico, Spain, United Kingdom and United States.

https://support.deezer.com/hc/en-gb/articles/115003803629-Google-Home

 

 

Dank voor jouw reactie! Alexa is helaas niet beschikbaar in NL.

Wb Deezer. GA was eerder (tot een week geleden) wel in staat om een voice command zoals  “Ok Google, speel (artiest/speellijst) op Deezer” te verwerken ondanks dat het geen GA koppeling heeft. 

Badge

bij mij werkt Alexa probleemloos. Zou in Nederland ook moeten!