Vraag

Google Assistant wil de tv niet meer uitzetten.

  • 6 October 2022
  • 17 reacties
  • 641 Bekeken

Ik heb sinds een week het probleem dat de Google assistant mijn Samsung tv niet meer uit wil zetten. Dit heeft zonder problemen jaren gewerkt, maar als ik nu zeg: “Hey Google, zet de televisie uit”, krijg ik als reactie: “Sorry er is iets misgegaan met de TV woonkamer (Zo heeft mijn TV in de Google home app)." 

Ik heb het idee dat dit iets in de Sonos Beam 2 is want ik heb een Google nest in mijn badkamer staan en wanneer ik daar de opdracht geef om de TV uit te zetten, werkt het wel.

Ik heb al geprobeerd om de Google Assistant opnieuw toe te voegen in de Sonos app maar dat lost het probleem niet op.

Weet iemand hoe dit op te lossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Reputatie 7

Heb je Sonos en Samsung al eens verwijderd en weer toegevoegd aan de Google Home app?

Ik heb sinds een week precies hetzelfde.

Ik heb eerst alles van Sonos uit de Home app verwijderd en ontkoppeld. Toen opnieuw toegevoegd via de Sonos app. Ik heb nu alleen een nieuwe TV control, die werkt wel. Alleen de stembediening niet meer.

Dus ik hoop dat iemand ons kan helpen.

 

Reputatie 7

En van Samsung?

Ik kan de Samsung min of meer verwijderen uit de Google Home app. Deze wordt dan echter weergegeven als lokaal apparaat. Ik gok omdat daar de Chromecast ingeplugd is?

Mijn Samsung tv is niet Smart. En wordt dus niet weergegeven in de Google Home app.

Reputatie 7

Volgens mij hebben we nu twee verschillende problemen in 1 thread.

@MaxOlfen Ik ben ervan uitgegaan dat jij een smart Samsung hebt, waarbij je de koppeling moet maken met Smartthings. Is dat niet zo?

@Lime0347 Wat gebeurt er als je zegt “Sonos TV Control huiskamer uit”?

@MaxOlfen bedankt voor de tip. Dit blijkt dus wel te werken!😀👍🏻

Vraag me dan wel af of ik die naam ergens aan kan passen?

 

@MaxOlfen bedankt voor de tip. Dit blijkt dus wel te werken!😀👍🏻

Heb je de Samsung TV verwijderd uit Google Home en opnieuw toegevoegd?

Volgens mij hebben we nu twee verschillende problemen in 1 thread.

@MaxOlfen Ik ben ervan uitgegaan dat jij een smart Samsung hebt, waarbij je de koppeling moet maken met Smartthings. Is dat niet zo?

@Lime0347 Wat gebeurt er als je zegt “Sonos TV Control huiskamer uit”?

Ik heb geen smart Samsung dus heb een chromecast om de Samsung zeg maar smart te maken.

@MaxOlfen bedankt voor de tip. Dit blijkt dus wel te werken!😀👍🏻

Heb je de Samsung TV verwijderd uit Google Home en opnieuw toegevoegd?

Ow wacht lees net dat jouw tv niet in Google Home staat. Wat heb je precies gedaan wat nu wel werkt?

@MaxOlfen Wat jij als suggestie opperde. Dus "Hey Google: zet de Sonos TV control in de woonkamer aan." Dat werkte voor aan en uit. Vervolgens probeerde ik dezelfde Google spraak opdracht. Alleen nu met alleen "zet de tv aan". Dit werkte ook. Blijkbaar moet de Google Assistent eerst de route leren ofzo. Jammergenoeg probeerde ik het een half uur later. En toen werkte alleen "zet de tv aan" niet meer. En moet ik dus weer "zet de Sonos Tv control in de woonkamer aan" zeggen. Niet echt wenselijk. Vandaar mijn vraag. Kan ik de naam ergens aanpassen. Bij andere dingen in de Google Home app kan het wel. Alleen bij de Sonos TV Control niet. Bovendien heb ik ook twee Sonos One boxjes. Daar werkt de "zet de Sonos TV Control aan" ook niet. Wel raar dit. Het heeft een jaar of 2 probleemloos gewerkt. Lijkt net of dat of Sonos of Google ineens dingen hebben aangepast. Ik ga nog verder proberen. Als ik een oplossing heb gevonden, zal ik hem hier delen.

Reputatie 7

De Sonos TV Control heet naar de Sonos “kamer” waar de TV staat. Je zou kunnen proberen om die te wijzigen in Samsung in plaats van woonkamer.

@106rallye Ik heb geen smart tv van Samsung. Maar een domme tv met een Chromecast. Maar bedankt voor het meedenken.

Update over mijn oplossing:

Na twee dagen reageerde de spraakopdracht: "zet de tv aan” niet meer. Het gekke is, als ik dan zeg: “zet de tv control Sonos in de woonkamer aan, dat ie het dan wel doet. En als ik daarna weer “zet de tv aan” zeg het ook doet. Vorige keer heeft de Google assistent het twee dagen onthouden. Ik ga kijken hoe lang het nu weer goed gaat.

 

Dit is hoe mijn configuratie er nu uit ziet. Het gekke is, dat ik de Sonos tv-control niet aan een ruimte kan toewijzen.

@MaxOlfen Heb jij het inmiddels al op kunnen lossen?

@MaxOlfen Heb jij het inmiddels al op kunnen lossen?

Nee, helaas nog niet. Eerlijk gezegd ben ik ook een beetje door mijn ideeen heen.