Vraag

Google Assistant werkt niet


Hi, 

Sind een paar dagen een Sonos one in huis, werkt perfect, behalve dan dat ik de google assistant service maar niet aan de praat krijg. 

Ik heb de google assistant app op mijn iphone X met OS 13.4 staan. 

Maar wanneer ik de instructies volg vanuit de sonos app wordt ik niet naar de google app gestuurd en blijft er staan ‘Google-account wordt gelinkt...” tot er aangegeven wordt dat er een probleem heeft voor gedaan.

Ook via de google app de Sonos toegevoegd als apparaat, maar mocht niet baten.

Telefoon en Sonos opnieuw opgestart, maar werkt ook daarna niet.

Iemand een tip?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Onno,

Als je in de Google Assistant app naar “Assistent” => “Bediening voor in huis” => en dan op het + teken onderin drukt, zie je daar Sonos al gekoppeld staan?

Mocht dit zo zijn, verwijder dan even de koppeling helemaal en probeer het dan eens opnieuw.

Hi Mark, 

Thanks voor je reactie. 

Sonos stond inderdaad gekoppeld, die heb ik ontkoppelt en daarna de procedure opnieuw gedaan. 

Helaas zonder resultaat.

Ik word niet doorverbonden naar de Google Assistant app, maar blijf in de Sonos app. Daar blijft hij zeggen ‘Google-account wordt gelinkt...’ tot hij weer aangeeft dat er een fout is opgetreden.

Cheers,

Reputatie 4
Badge +3

Hey Onno,

Sorry voor het late antwoord.

Dus vanuit de Sonos app wordt niet automatisch de Google Assistant app geopend wanneer je deze probeert toe te voegen?

Dat zou wel moeten gebeuren, kan je het ook eens testen met een andere telefoon/tablet?

Ervaar je daarmee hetzelfde, of lukt het dan wel?

Goede middag 

op mijn Sonos one en beam werkt de assistant niet meer bij de one denk ie na en gaat ie verder met wat er op stond en de beam zegt dat het niet lukt. 
weet iemand wat ik hier aan kan doen.  
ik heb de Assistant al een keer ontkoppeld

 

gr erik

Reputatie 5
Badge +3

Staan de Beam en One afzonderlijk gegroepeerd?

Is het een  One of Play 1?

Twee aparte groepen beam met twee play 1 

en de one alleen in de keuken

Reputatie 5
Badge +3

Soms kan het wel eens helpen om de assistent te verwijderen en daarna weer toe te voegen aan Sonos.

Bij mij heeft dit al eens geholpen.

Je kan het eens proberen.

Dat heb ik jammer genoeg ook al gedaan

Reputatie 5
Badge +3

Werkte het voorheen wel?

Zelf had ik toen de assistent losgekoppeld van Sonos en zelfs de Assistent app zelf ook verwijderd. Daarna de app weer gedownload en opnieuw geïnstalleerd, daarna weer opnieuw gekoppeld met Sonos, toen werkte alles perfect.

Anders kan je maandag best een belletje naar de Sonos helpdesk doen, daar kunnen ze precies zien waar het mis loopt.

ik wens je alvast veel succes en hopelijk kan je snel weer gebruik maken van de assistent.

Dank je ik zal het allemaal nog eens proberen