Beantwoord

google assistant vindt geen apparaten


Koppeling lukt niet. Google assistent vindt geen apparaten. Ik zit op goede wifi netwerk. Kan dan alleen opnieuw proberen of annuleren. Als ik op annuleren klik, gaat ie automatisch proberen te linken aan Google account. Ook dat lukt niet. Sta overal met zelfde Google account. Snap er niets meer van.
icon

Beste antwoord door rjozzie 4 July 2019, 18:43

Bekijk origineel

36 Reacties

hier zelfde probleem.  Blijkbaar niet op te lossen? 

Het heeft bij altijd gewerkt tot vrijdag, kreeg ineens de melding er is iets verkeerd gegaan toen ik hey google riep, en kreeg op de telefoon nog een melding dat sonos verwijderd v=was van google assist, en daarna is het dood, krijg de google assist niet meer gekoppeld in de sonos app.

heb de servicedesk van sonos gebeld, en die zeggen dat sonos de google assiste wel ziet, maar dat google assiste de sonos niet ziet, en dat zij daar niets aan kunnen doen.

dus dat is einde google assiste voor mij op de sonos. dan maar weer een google mini ofzo gaan aanschaffen.

of iemand hier moet nog een idee hebben?

alvast bedankt.

 

Ik heb de One en een OneSl met eenplaybar en sub. Assistant vindt deze niet.

in een andere kamer werkt het wel.

hoe gaat het werken?

Bram = beam
Google account linken doet ie niet. Heb Bram met spraak maar wel 2 Sonos 1 gekoppeld als surround systeem doet ie het daarom misschien niet?
Badge
Meerdere keren uitgeprobeerd om beam te koppelen, als je de stroom van de beam afhaalt lukt het daarna meteen.
Geprobeerd, vaker zelfs, doet niks dan zeggen dat er een fout is opgetreden...😢
1191551721 is de diagnose-code...
bvd
Reputatie 4
Badge +3
Als je Sonos One speakers als surround heb staan dan moet het wel mogelijk zijn om de Google Assistant toe te voegen aan deze speakers, ook al gebruik je een Playbar.
Heb je Sonos al eens verwijdert uit de Google Assistant ?
Als je Google Assistant opent ga dan naar " Assistent" dan " Bediening voor in huis" en druk dan rechts boven in op "Accounts beheren".

Mocht hier al Sonos gekoppeld zijn, verwijder deze en probeer het dan nogmaals toe te voegen.
Als het dan nog niet lukt verstuur dan eens een diagnose, en plaats hier het bevestigingsnummer, dan kijk ik er even naar voor je.
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar. Google vindt sonos wel, alles lijkt te lukken en gaat zoals het moet. De one reageert op ‘hey google’, maar geeft geen antwoord op mijn vragen of doet niet wat ik vraag. Na 20 sec zegt ze dat er iets fout is gegaan, probeer hrt over een paar seconden nog een keer......
van alles geprobeerd, niets helpt!
who has the golden hint?
Reputatie 7
Badge +2
Dat de Playbar geen microfoons heeft, zou niet betekenen dat de Playbar niet aan Google toe te voegen is.
Je One speakers als surround zal de spraak aannemen.

Weet, dat de surround en Sub deel uitmaken van de Playbar.
Je hebt dus maar 1 kamer, wat eigenlijk 4 producten zijn. (Playbar+2xsurround+Sub)
Je zal in Google niet de Sub en Surrounds individueel zien verschijnen voor besturing.
Je zou de Playbar aansturen, en de Sub en Surrounds doen mee met wat voor commando je (via de One) aan de Playbar geeft.

Als je problemen hebt bij het instellen van spraak via de surround, bel ons dan graag even waarin we onderzoek kunnen doen.
Ja, deels klopt het ook wat je zegt hoor, door de 5.1 opstelling ziet de Assistent app nu de Playbar als één unit en inderdaad als 'baas'. Maar als de Playbar + One's één unit zijn moet 'ie alsnog de mic's van de One's moeten kunnen vinden natuurlijk. Dank voor het meedenken in ieder geval!

Iemand anders wellicht een idee voor een oplossing?
Reputatie 5
Badge +3
Ik kan ook verkeerd zijn hoor. Als het bij je vriend wel lukt, dan is er idd bij jou niets niet in orde. Ik dacht zeker dat in een surround opstelling de soundbar de 'baas' was en mits de PB geen ondersteuning biedt voor de assistent dacht ik dat het daardoor kwam.
Hier staat dezelfde opstelling als die van jou, enkel heb ik dan de Beam, en daar werkte het vlekkeloos op.
De micro's van de One's worden automatisch uitgeschakeld en de Beam neemt de assistent voor zijn rekening.

Excuses als ik verkeerd was.
Hopelijk weten andere forumleden het antwoord.
Veel succes alvast.
Bij een 5.1 opstelling staat de Playbar, Playbase of de Beam aan het roer.
De assistent werkt niet op de Playbar.
Moest je een Beam in de plaats hebben zou het wel lukken.

Dat is raar toch? Daarbij heeft een vriend van mij precies dezelfde opstelling en daar werkt het wel, dus het zou volgens mij wel gewoon moeten kunnen.
Reputatie 5
Badge +3
Bij een 5.1 opstelling staat de Playbar, Playbase of de Beam aan het roer.
De assistent werkt niet op de Playbar.
Moest je een Beam in de plaats hebben zou het wel lukken.
Hoi, is hier al een update oid voor? Ik probeer nu al weken Assistent te koppelen aan Sonos maar hij vindt telkens geen apparaten. Het probleem zit hem denk ik in het feit dat ie alleen de Playbar vindt (heb Playbar + Sub + 2x One in dus de 5.1). Toen ik de One's loskoppelde van de Playbar vond Assistant de speakers wel. Toen ik vervolgens weer de Playbar + One's aan elkaar koppelde werkte het niet meer. Alle bovengenoemde stappen helpen helaas niet. Zie ook m'n screenshots. Wat kan ik nog doen?

Reputatie 7
Badge +2
Zou willen aanraden je netwerk en Sonos volledig opnieuw op te starten door het stroomloos maken en opnieuw aansluiten.

Mocht Sonos dan nog niet door Google gevonden kunnen worden, doorloop dan graag de volgende stappen om volledig opnieuw te beginnen:

Verwijder eerst alle Google Assistent diensten van alle Sonos-kamers uit de Sonos-app, via: Meer > Instellingen > Instellingen Kamer. (indien deze er instaan)
Daarna via de Google Assistent app:
Druk op het account icoon rechts boven in.
Selecteer de "assistant" tab, en kies "Bediening voor in huis"
Druk hier op de 3 stipjes rechts boven in, en selecteer "Accounts beheren".
Druk hier op Sonos om het te ontkoppelen.

Log daarna uit je Google accounts in je webbrowsers en Assistent app.
Log in op het correcte account in de Google Assistent app.
Navigeer dan naar de Sonos app om je Google Assistent opnieuw toe te voegen, weet zeker dat je bij het instellen op het juiste account zou inloggen.
Zelfde probleem nog steeds hier Ooze. Heb alle bovengenoemde oplossingen al geprobeerd. Enige wat ik kan bedenken is dat enkele router instellingen roet in het eten gooien..maar kom daar maar eens achter 😉
Mijn assistent doet het nog steeds niet, er is een fout opgetreden, probeer het over een paar seconden nog een keer....
iemand de gouden tip? Meerdere keren opnieuw geïnstalleerd...
Reputatie 5
Badge +3
Het kan aan meerdere oorzaken vinden, kun je wat meer informatie geven over je probleem en wat je zelf al hebt gedaan om het op te lossen?
Al een update hierover? Heb hetzelfde probleem dat mijn Google Assistent geen apparaten vindt. Ook router, Sonos en telefoon al een keer gereboot. Kan het liggen aan mijn 5ghz verbinding?
Heb zelf alleen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zie dat het op de status pagina nog steeds in storing staat dus wacht wel af, kan zelf ook niet veel meer doen... toch?
Heb er iig nog niet veel aan zo....
Reputatie 5
Badge +3
De service werkt nog altijd niet naar behoren en is ook in een testfase, het kan mogelijk zijn dat dingen niet direct werken. Welke stappen hebben jullie zelf al ondernomen om dit probleem op te lossen?
is er al een oplossing? Ook ik heb het probleem.
inmiddels een paar uur verder en nog niet opgelost...?
Ik wacht af....
Thx👍🏽, had ik idd niet gezien!

Reageer