Google Assistant speelt NPO Radio 2 niet af.

  • 23 November 2021
  • 3 reacties
  • 320 Bekeken

Badge

Hoewel ik Google vraag NPO 2 te spelen (zonder toevoeging vt woordje radio) krijg ik zeer regelmatig radio 2 uit de Verenigde Arabische Emiraten. NPO radio 2 staat bij m’n favorieten. Die andere niet en kan ik kennelijk niet blokkeren. Wat kan ik doen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag het mijn vrouw. Meestal gaat dat in 1x goed. 🥴😉

Dit is precies waarom ik spraakbediening de rug heb toegekeerd. Het gaat te vaak fout. Bovendien zit de iPhone/iPad tegenwoordig altijd binnen handbereik dus wat is er makkelijk dan even te klikken. Tegeltjes op het beginscherm gezet met favoriete zenders en alles is binnen handbereik.
Na al die jaren lijkt spraak nogsteeds in de kinderschoenen te staan en gaat het te vaak fout. en om helemaal eerlijk te zijn voelt het voor mij ook nog heel vreemd om tegen “niemand” te praten. Misschien een leeftijd dingetje. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat gebeurt er overigens wanneer je voluit npo radio 2 zegt?

Ik heb het net met Siri geprobeerd. NPO radio 2 gaat goed, npo 2 gaat goed, radio 2 geeft BBC radio 6 Music (???). Het blijft een gok en een combi van spraak en interpretatie.

Badge

Het blijft idd een gok. De ene keer gaat het met NPO 2 wel goed, de andere keer niet. Dat geldt ook voor NPO Radio 2. Jammer dat je bepaalde zenders gewoon niet kan blokkeren.