Vraag

Google assistant op de one werkend in combinatie sonos amp?

  • 29 January 2020
  • 3 reacties
  • 311 Bekeken

Hi,

Ik ben nu in het bezit van tweemaal Sonos one en een Sonos sub. Echter overweeg ik om de Sonos amp te kopen ivm de betere geluidskwaliteit uit gewone vloerstaanders. Echter wil ik dan de Sonos one’s als rearspeakers gebruiken, mijn vraag is dan: vervalt de functie van Google assistant als je de one’s instelt als rear speaker bij de Sonos amp? Ik begreep dat dit wel het geval is bij de playbar/playbase, maar dit zou wel enorm zonde zijn bij de amp.

Ik hoor het graag en alvast dank!

Groet,

Jimmy


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Ook als surround blijven de microfoons van de speakers bruikbaar, wel zal maar 1 van de 2 speakers actief gebruikt worden voor bijvoorbeeld Google Assistent. (linker achter speaker).

Wat wel komt te vervallen is de Airplay functie van de surround speakers, wat geen probleem mag zijn in jou opstelling aangezien de AMP de Airplay functie voor z’n rekening zal nemen.

Om het plaatje compleet te schetsen, Mocht je twee Play:5 2e generatie als surrounds plaatsen, dan zou de analoge ingang niet te gebruiken zijn, ook geen probleem in jou situatie, aangezien we over de One’s spreken die geen analoge ingang hebben.

Dankjewel Tim

Fijn dat de microfoon(s) werken in de setup met de amp. En nog een vraag, waarom is dit niet geval bij een 5.1 setup met de playbar? En over de playbar gesproken… wanneer komt er eindelijk een nieuwe uit? Twijfel namelijk tussen de amp als surround setting of de nieuwe playbar met functies als HDMI (2.1 zou mooi zijn) en voice control. 
 

Groet,

 

Jimmy

Reputatie 7
Badge +2

Dankjewel Tim

Fijn dat de microfoon(s) werken in de setup met de amp. En nog een vraag, waarom is dit niet geval bij een 5.1 setup met de playbar? En over de playbar gesproken… wanneer komt er eindelijk een nieuwe uit? Twijfel namelijk tussen de amp als surround setting of de nieuwe playbar met functies als HDMI (2.1 zou mooi zijn) en voice control. 
 

Groet,

 

Jimmy

Kan geen uitspraken doen over mogelijke toekomstige producten en functies, dus op de vraag of er een nieuwere Playbar gaat verschijnen kan ik geen antwoord geven.

Als je een Playbar in huis hebt en 2 surround speakers zou koppelen, bijvoorbeeld een One en One SL, dan zal de microfoon van de One benut kunnen worden om spraak te activeren.