Vraag

Google Assistant naar andere speaker

  • 13 September 2019
  • 5 reacties
  • 591 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Ik maak gebruik van de Sonos Beam en 2 x de Sonos One. Na installatie van Google Assistant werd door het systeem gekozen de Beam te voorzien van de Assistant-bediening. Daar deze speaker direct bij de tv staat wordt de Assistant vaak ongewenst geactiveerd door een woord of geluid wat ook de tv klinkt. Echt super irritant. Mijn vraag nu is hoe ik de Assistant kan verplaatsen naar 1 van de One speakers? Ik kan er bij de Instellingen niets over vinden en uitschakelen van de microfoon op de Beam biedt niet de mogelijkheid om de microfoon van de One in te schakelen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Gaat niet lukken, de Beam neemt die taak op zich.
Hier ook vaak hetzelfde probleem dat de GA opeens reageert op de tv of zelfs als er bezoek is.
Enige optie is uitschakelen, maar dan heb je wel geen toegang meer tot de assistent, en dat is ook niet de bedoeling.
Reputatie 2
Badge +2
Jammer en super ergerlijk! Hopelijk heeft het Sonos-team nog een oplossing , danwel kunnen ze dit meenemen in een update. Eindelijk Google Assistant, maar met gebrek van/aan de hardware.
Reputatie 7
Badge +2
Dat Google Assistent zou reageren op de spraak afkomstig van bijvoorbeeld de TV, is iets waar wij helaas weinig verandering in kunnen brengen.
Het klopt ook dat je de One niet als primaire microfoon kan instellen als deze als surround van de Beam gaat functioneren.
Toch denk ik, dat als dit wel mogelijk was, de One ook zou reageren op het geluid van de TV.
De microfoons zijn redelijk goed in het luisteren, in mijn prive situatie reageren vaak de Keuken en de Slaapkamer One speaker, terwijl ik mij dan in de Slaapkamer zou bevinden.
Reputatie 5
Badge +3
In de slaapkamer hoort men te slapen en zou de speaker je niet mogen horen 😁.

Sorry, dit is off-topic maar kon het niet laten, hehe
Reputatie 2
Badge +2
Het is juist dat jullie (Sonos) geen invloed hebben op de te ontvangen spraak, maar kunnen wel invloed hebben op de keuze van de speakers. Laat de klant, jullie klant dus, zelf de keuze maken welke speaker daarvoor te gebruiken is en laat die klant zelf bepalen of dat in de betreffende situatie/ruimte inderdaad wel of geen verbetering geeft. Zoals eerder aangegeven is het op dit moment meer dan irritant en ergerlijk.