Beantwoord

Google Assistant "Er is een fout opgetreden probeer het over een paar seconden opnieuw"

  • 9 April 2021
  • 5 reacties
  • 4516 Bekeken

Een paar weken geleden kreeg ik spontaan de melding op de sonos “Er is een fout opgetreden probeer het over een paar seconden opnieuw”. Het opnieuw proberen lukte niet dus na wat zoekwerk op internet de koppeling tussen Google en Sonos verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dat lukt, niet van harte, maar uiteindelijk alles weer in orde. Vervolgens werkt het een paar dagen maar dan begint het van voor af aan. 

 

Ik denk dat ik inmiddels de installatie al 5 - 6 keer opnieuw gedaan heb met telkens een naar trevredenheid werkend systeem. Tot spontaan één van de speakers weer de melding geeft “Er is een fout opgetreden …..”. 

Heeft iemand dit ook want het begint langzamerhand echt vervelend te worden om telkens alles te de-installeren en vervolgens weer te installeren. 

Fred

 

icon

Beste antwoord door Cristian N 21 April 2021, 10:21

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Mocht dit nu weer gebeuren, maak dan een een diagnose binnen twintig minuten nadat het probleem zich heeft voorgedaan en bel eens met Sonos.

Herken dit. Uit het niets gaat de google assistent aan, blijft in (gedempte) luister modus en zegt vervolgens er is een fout opgetreden. Heel irritant. Kan geen oplossing vinden.

Reputatie 7

Dat “Er is een fout opgetreden” heb ik niet.

Badge

ik kan de one ook niet met google koppelen heel irritant! twee andere speakers die ik al langer heb wel dat is toch gek? iemand een idee?

Reputatie 1
Badge +2

Hallo @eholtman!

 

In dit geval zou ik je aanraden de modem / router en de Sonos, en ook de telefoon / tablet een keer volledig uit en aan te zetten. Daarna zou het netwerk opnieuw opgestart moeten zijn en met een vers geheugen alle apparaten elkaar moeten kunnen zien.


Graag hoor ik of dit de oplossing was, mocht dit het probleem niet oplossen, bel ons dan graag even zodat we een onderzoek kunnen doen naar je netwerk en het probleem.