Beantwoord

Google Assist reageert soms niet.

  • 13 August 2019
  • 19 reacties
  • 4516 Bekeken

Ala ik soms de Google assist op sonos one roep dan krijg ik wel een toon dat hij word geactiveerd maar krijg geen reactie. Alles staat goed in de app. Is bekabeld aangesloten. Dan doet de assist het wel ineens weer.
icon

Beste antwoord door Tim S 14 August 2019, 09:31

Bekijk origineel

19 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Wil je verzoeken de volgende Community Post even door te nemen.
Mogelijk dat dit je oplossing is.
Maari ik had met de Google Home mini geen problemen. Deze stond naast de sonos ons. Volgens mij veranderd er toch niets in de configuratie ?
Reputatie 7
Badge +2
Sorry, had geen idee dat je een Google Home Mini had, je gaf aan dat er geen reactie kwam bij het praten tegen de Sonos One.
Ala ik soms de Google assist op sonos one roep dan krijg ik wel een toon dat hij word geactiveerd maar krijg geen reactie.

Waar loop je precies tegen aan?
Hallo Tim.

Ik heb de Google mini vervangen door de Google assist op de Sonos. Dus de Google mini heb ik verwijderd.
Hobby, je gaat de Google Assistent op een apparaat van €40 vergelijken met een de Google assistent op een apparaat van €230. Je zou mogen verw88en dat die van €230 veel beter werkt. Op dat apparaat van €230 klinkt het veel beter ALS het al werkt. Op die van €40 werkt het veel beter maar klinkt het een stuk minder ... keuzes, keuzes. Als het kan doe vooral de One update'n want daar zit nu en in de toekomst heel veel winst in.

PS. Begin niet aan 'samenwerken' van Mini en de One want dat apparaat van €230 vindt zichzelf zo belangrijk dat ie overal doorheen blijft spelen.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Tim.

Ik heb de Google mini vervangen door de Google assist op de Sonos. Dus de Google mini heb ik verwijderd.

Hoor graag je ervaring en of de community post die ik had gelinkt iets van verandering heeft gebracht in de reactie (tijd).
Hallo Tim.

IIk heb hetzelfde probleem met de assistent wat beter onbekende spraakopdracht. Heb de instelling uitgeschakeld. Geeft geen oplossing.
Ik vind dat wij Sonos de tijd moeten geven om het probleem op te lossen. Kijk eens naar andere programma's die regelmatig worden geupdate om problemen op te lossen.
Idd Hobby, UPDATE's en support daar staat SONOS ook bekend om! Sonos was er al snel achter dat hun ONEgen1 boxje met ingebouwde ongecertificeerde assistenten niet ging werken dus toen kwam de ONEgen2. Aan de hardware zou het nu niet kunnen liggen maar ze hebben ook nog tijd nodig om het goed werkend te krijgen d.m.v. software update's .. mss gaat het ze (als 1e in de wereld) lukken om beide assistenten goed aan de gang te krijgen! ☺️

Sonos-Edit: Mis-informatie
Reputatie 7
Op mijn One's Gen 1 werkt GA (afgezien van de door Sonos erkende "major outage" gisteren) prima (en via de Gen 1 naar de Symfonisk Bookshelf ook). Op dit punt is er geen verschil tussen de Gen 1 en Gen 2. De Play:1 heeft geen GA (want geen microfoon). Bedoel je die soms?
Zelfs als je een "major outage" erkent is het feit dat de Google Assistent soms niet werkt op een Sonos One nog steeds echt een probleem. Google kan daar niks aan doen maar wordt er wel op aangekeken terwijl Sonos zijn eigen plan en eco systeem in elkaar (ver)prutst.

Mijn ervaringen: Wil je een goed werkende, up to date en volledige ondersteunde Google Assistent gebruik een Google gecertificeerde speaker (dus GEEN SonosOne)

Sonos-Edit: Mis-informatie
Reputatie 5
Badge +3

 
Als je een Sonos apparaat koopt, betaal je niet alleen maar voor Google Assistent. Je vergelijking is krom. Een Mercedes is niet meteen een slechte auto omdat het navigatiesysteem minder goed werkt dan een losse TomTom. Ook niet eerlijk om een afgeprijsde Home Mini (€ 59 in de Google Store, geen € 40) te vergelijken met de volle mep van de Sonos One (€ 229)

Het prijsverschil tussen de One (€ 229) en de PLAY:1 (€179) is € 50 op de Sonos site, de Google Home Mini kost € 59 op de Google Store, op basis daarvan mag je vergelijken. En voor die 9 euro minder krijg je ook nog eens Airplay 2 én Alexa ondersteuning, wat Google natuurlijk niet biedt.

Wat betreft je andere posts hier (en eigenlijk op de hele community):

 

 

 

  1. Een forum als dit trekt een buitenproportioneel aantal mensen aan die klachten hebben, zeker aangezien deze community gelinkt wordt op de support pagina. Jammer dat je zelf ontevreden bent, maar daarom is het product niet slecht en hoef je al helemaal geen desinformatie in de wereld te helpen, wat me tot het volgende punt brengt:
  2. Stop eens met dat geneuzel over certificering. Waar haal je dat vandaan? Ik kan nergens een bron van Google vinden waarin staat dat certificering een ding is, hoe ze dat doen, of een lijst met gecertificeerde apparaten. Dus totdat je bewijs kan leveren dat je claim waar is, ga ik er vanuit dat je uit je nek kletst en er alleen op uit bent om sensatie te zaaien en je eigen onvrede af te reageren - De enige geloofwaardige bron is Google zelf, "iets wat iemand gezegd heeft" op een forum of elders, daar kan de waarheid van betwijfeld worden.
  3. Het zal me niet in dank afgenomen worden: Hou aub op met dat kinderachtige liken van je eigen posts. Het like-systeem is er om de meest informatieve posts te belonen, niet om je eigen sensatieposts te promoten.

 

 

Sinds ik overgestapt ben van de Sonos Beam naar de Sonos Arc werkt de Google Assistent bij mij ook niet goed meer, de helft van de tijd worden simpele vragen niet meer begrepen of hij reageert gewoon niet!!! Ik hoop dat SONOS dat met een firmware update kan oplossen!

Sinds gisteren nieuwe move aangeschaft.

Google assistant reageert helemaal niet een stemcommando. Zelfs de bevestigingstoon niet.

De microfoon staat op.

Op de play one’s werkt die echter zeer goed.

Enige suggestie?

Google asistant op de Sonos Arc werkt niet goed.

Hij reageert wel met de bevestigingstoon maar daar blijft het bij. Met verdere vragen reageert hij niet.

Iemand een idee? 

Ik heb echt exact hetzelfde issue. 

Ik heb een Sonos one Gen1 die echt vlekkeloos loopt met de GA.
Ik heb op mijn thuiskantoor een Sonos One Gen2 staan en die reageert vaak gewoon niet. (Je ziet dat hij “luistert”, maar doet niets met mijn opdracht. Pas als ik het hard en duidelijk articuleer pakt hij hem meestal. 

Ik heb mijn ouders een Sonos One Gen2 kado gedaan en die hebben exact hetzelfde issue, dus lijkt niet heel “toevallig”. Is hier al meer over bekend? 

 

Ik heb hetzelfde probleem.  Sonos one Google assistent deed het altijd erg goed. Ik bedien er ook lampen mee, en commando's worden vlekkeloos uitgevoerd. 

 

Sinds 2 weken heb ik de one's verplaats voor surround, en daarmee wordt de GA daarop ook uitgeschakeld.  Sinds dit moment gebruik ik dan de GA op de arc, en dit werkt echt niet lekker. Stuk minder goed dan op de one. Zou fijn zijn als hier iets aan wordt gedaan... BALEN!

Zelfde probleem hier. Ik heb mijn one's niet aangeschaft voor de GA. Maar heb het natuurlijk wel uitgeprobeerd. De GA reageerd meestal niet, na de bevestigings toon. Ik dacht dat het aan mijn uitspraak lag (volgens mijn vrouw praat ik onduidelijk, volgens mij luistert zij onduidelijk;-)). Blijkbaar ligt het toch aan de sonos one. Microfoon staat nu maar uit.

Vandaag 2 Ones geïnstalleerd in de keuken. Natuurlijk de GA geprobeerd maar werkt ook niet goed. Ze reageerde wel op Hey Google en dan elke opdracht weigert ze te doen. In de woonkamer heb ik een Arc staan en die heeft dezelfde issue. Geluid is wel prima in orde na trueplay.

Hobby, je gaat de Google Assistent op een apparaat van €40 vergelijken met een de Google assistent op een apparaat van €230. Je zou mogen verw88en dat die van €230 veel beter werkt.

 


Als je een Sonos apparaat koopt, betaal je niet alleen maar voor Google Assistent. Je vergelijking is krom. Een Mercedes is niet meteen een slechte auto omdat het navigatiesysteem minder goed werkt dan een losse TomTom. Ook niet eerlijk om een afgeprijsde Home Mini (€ 59 in de Google Store, geen € 40) te vergelijken met de volle mep van de Sonos One (€ 229)

Het prijsverschil tussen de One (€ 229) en de PLAY:1 (€179) is € 50 op de Sonos site, de Google Home Mini kost € 59 op de Google Store, op basis daarvan mag je vergelijken. En voor die 9 euro minder krijg je ook nog eens Airplay 2 én Alexa ondersteuning, wat Google natuurlijk niet biedt.

Wat betreft je andere posts hier (en eigenlijk op de hele community):

 

 

 

  1. Een forum als dit trekt een buitenproportioneel aantal mensen aan die klachten hebben, zeker aangezien deze community gelinkt wordt op de support pagina. Jammer dat je zelf ontevreden bent, maar daarom is het product niet slecht en hoef je al helemaal geen desinformatie in de wereld te helpen, wat me tot het volgende punt brengt:
  2. Stop eens met dat geneuzel over certificering. Waar haal je dat vandaan? Ik kan nergens een bron van Google vinden waarin staat dat certificering een ding is, hoe ze dat doen, of een lijst met gecertificeerde apparaten. Dus totdat je bewijs kan leveren dat je claim waar is, ga ik er vanuit dat je uit je nek kletst en er alleen op uit bent om sensatie te zaaien en je eigen onvrede af te reageren - De enige geloofwaardige bron is Google zelf, "iets wat iemand gezegd heeft" op een forum of elders, daar kan de waarheid van betwijfeld worden.
  3. Het zal me niet in dank afgenomen worden: Hou aub op met dat kinderachtige liken van je eigen posts. Het like-systeem is er om de meest informatieve posts te belonen, niet om je eigen sensatieposts te promoten.

 

 

 

 

Werkt nog steeds goed hè 🤘🏻😆🤘🏻

Reageer