Beantwoord

Geen Deezer en TuneIn mogelijk bij Google assistent

  • 9 July 2019
  • 9 reacties
  • 1762 Bekeken

Badge +1
In de aankondigingsmail van Sonos staat duidelijk Deezer en TuneIn genoemd als streamingsdiensten die je zou kunnen instellen in Google Assistent.
Op dit moment kan ik dit NIET activeren en staat ook niet in het lijstje van assistent en werkt het ook niet.

Eigenlijk kun je vrij weinig met Google Assistent als je niet al je privacy volledig wil opgeven ten gunste van Google. Ik had er meer van verwacht.
icon

Beste antwoord door Tim S 16 July 2019, 10:05

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Eigenlijk kun je vrij weinig met Google Assistent als je niet al je privacy volledig wil opgeven ten gunste van Google. Ik had er meer van verwacht.

Dat is niet uniek aan Sonos hoor, als je je privacy niet aan Google wil opgeven, zul je nog wel meer moeten laten dan alleen GA...

TuneIn werkt voor mij wel, als ik zeg "Luister naar " dan wordt het netjes afgespeeld. Met Deezer heb ik geen ervaring.
Reputatie 7
Badge +3
Welkom in de digitale wereld. Het heet niet voor niets “Google Assistent”. 😉
TuneIn werkt hier perfect Van zender wisselen het volume harder of zachter zetten helemaal goed .
Iets wat lang op moeten wachten😁 maar helemaal blij mee bedankt Sonos.
Reputatie 1
Badge +1
Eigenlijk kun je vrij weinig met Google Assistent als je niet al je privacy volledig wil opgeven ten gunste van Google. Ik had er meer van verwacht.

Privacy....lol wat is dat?
Zelfs de banken zijn al aan het kijken wat je aankoopt, dit om op maat advertenties te laten zien.

Helaas, maar privacy bestaat niet meer zoals we graag zouden willen.
Ik denk er niet te gemakkelijk erover, ik weet dat Google veel meekijkt, maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook reuze handig vind.
Reputatie 7
Badge +2
Het klopt dat Deezer en Tunein niet in de Google Assistent app terug te vinden is, maar mocht je de dienst in je commando verwerken dan zal het wel moeten werken op Sonos.
Bijvoorbeeld: Hey Google, Speel NPO 1 af op de Woonkamer via "Tunein Radio".
Badge +1
Privacy voorlopig heel even aan de kant geschoven om te kijken wat het kan.
De ervaring nu is dat zoals Tim S het aangeeft het werkt als Assistent het allemaal goed begrijpt. E.e.a. gaat zelden in één keer goed overigens. Tevens valt mij op dat Assistent te pas en te onpas even luistert dit merk ik door een bliepje en dat het volume van mijn TV 's avonds omlaag gaat zonder te zijn aangeroepen met bijv. "OK of Hey Google"
Reputatie 5
Badge +3
Sonos zou zijn eigen assistent moeten maken, dan zullen er veel minder problemen zijn. Hun eigen hardware en software zonder andere betrokken partijen, dat loopt nooit goed.
Reputatie 7
Badge +2
Privacy voorlopig heel even aan de kant geschoven om te kijken wat het kan.
De ervaring nu is dat zoals Tim S het aangeeft het werkt als Assistent het allemaal goed begrijpt. E.e.a. gaat zelden in één keer goed overigens. Tevens valt mij op dat Assistent te pas en te onpas even luistert dit merk ik door een bliepje en dat het volume van mijn TV 's avonds omlaag gaat zonder te zijn aangeroepen met bijv. "OK of Hey Google"

Google is nog bezig met leren, en het zal ook zeker niet alles (meteen) begrijpen.
Daarnaast merk ik ook wel eens een bliepje terwijl ik een film kijk waarin iets gesproken word, waarin Google denkt het "Ok google" commando te horen.
Reputatie 5
Badge +3
Sonos zou zijn eigen assistent moeten maken, dan zullen er veel minder problemen zijn. Hun eigen hardware en software zonder andere betrokken partijen, dat loopt nooit goed.

Zoals het overweldigende succes van Bixby en Cortana , toch niet van de kleinste elektronica producenten?

De resources die nodig zijn (mankracht, know-how, serverkracht en bovenal, geld) om een écht intelligente digitale assistent te maken zijn maar bij een paar bedrijven beschikbaar, zoals Apple, Google en Amazon. Bovendien hebben die bedrijven nog iets anders tot hun beschikking, dat Samsung, Microsoft en ook Sonos in veel mindere mate hebben: data. Informatie over de gebruiker, en allerlei andere uiteenlopende bronnen.
Nu nog proberen een concurrerende digitale assistent in de markt te zetten is zowel technisch als commercieel een verloren zaak.