Beantwoord

Foutmelding bij afspelen TuneIn radio via voice command.

  • 5 July 2022
  • 2 reacties
  • 957 Bekeken

Sinds een dag of 2 krijg ik te horen van mijn SonosOne (v2) als ik radio wil afpelen: 

ik kan dat hier niet doen maar je kan me vragen om het af te spelen op een van je andere apparaten

Op dit forum kom ik wel soortgelijke vragen tegen maar die zijn allemaal inmiddels een paar jaar oud. Ondanks dat heb ik wel een aantal mogelijke oplossingen toegepast: 

  •  Radio services (TuneIn) uitloggen en weer inloggen
  • Voice services (Google) opnieuw ingesteld
  • Radio services (TuneIn) verwijderd en weer toegevoegd

Afspelen van de radio via de app op pc of mobiel werkt wel gewoon. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat voicecommando “hey Google,speel Sublime (of welke zender dan ook) niet werkt ? Overigens, ook hetzelfde gebeurt als ik Spotify wil gebruiken.

Andere voicecommando's werken zonder problemen, zoals timer instellen, smartlampen aan/uit ztten, smart tv uitzetten, etc.

icon

Beste antwoord door LvH72 6 July 2022, 14:23

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @LvH72 

 

Vreemd om te horen dat het niet meer lukt om via voice control de radio te starten.

Het lijkt er op dat Google niet weet op welke speaker er afgespeeld moet worden.

 

Wat je in dit geval zou kunnen bekijken eerste instantie is in de Google Home app of er niet toevallig twee keer de Sonos One staat geïnstalleerd.

Het wil wel eens voorkomen dat dit dubbel staat na een reset of na het opnieuw toevoegen van Voice assistent in de app.

 

Ik hoor graag van je of dit de geboden oplossing is. 

Hallo @Jeroen V,

 

Ik zie in de Google Home app maar eenmaal een Sonos-box staan. Voor de zekerheid heb ik de box uit die app ontkoppeld en verwijderd en weer opnieuw toegevoegd. Dit heeft helaas niet tot een oplossing geleid.

Wat wel geholpen heeft is om de Google Assistent los te koppelen van de Sonos en weer opnieuw in te stellen. Wellicht heeft e.e.a. te maken met de laatste update van Sonos waarbij er nu ook gekozen kan worden voor de eigen Sonos assistent maar dat kan ik niet uiteraard niet verifiëren.

In ieder geval bedankt voor de snelle hulp een feedback.