Vraag

Assistant speelt niet af wat ik vraag

  • 31 October 2019
  • 5 reacties
  • 1095 Bekeken

Sinds een dag is op een nieuw geïnstalleerde Sonos set ook Google Assistant geïnstalleerd. 
Vragen als ‘wat is het weer vandaag’, worden moeiteloos begrepen en antwoord op gegeven.

Spotify is gekoppeld. Maar als ik vraag om afspeellijst X af te spelen of artiest X dan blijft assistant stil. Maar nog gekker; as ze wel reageert heeft ze het alleen maar over ‘This is ABBA’. Terwijl dat een afspeellijst is die ik uren geleden heb gevraagd. Bij iedere muziek vraag geeft ze alleen het antwoord ‘prima, ik speel nu spotify afspeellijst ‘this is ABBA’ af’. Terwijl dat totaal niet de artiest/nummer was die ik vroeg, en er ook niet op lijkt.

Ik heb assistant al opnieuw geïnstalleerd/gekoppeld.

Heeft iémand énig idee wat voor gekke fout dit is? En hoe ik dit kan oplossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

 

op zo’n beetje alle vragen krijg ik dus bovenstaand antwoord 🙊🙈 de afspeellijst die huidig aan staat die wordt er telkens weer bij gehaald. (Ik heb zojuist Easy on Sunday handmatig aangezet, dan noemt ze die afspeellijst telkens als ik om iets anders vraag)

Reputatie 7

Radio haalt Sonos niet van Spotify, maar van TuneIn. Die moet je eerst installeren op Sonos. Daarna kun je vragen “Speel Radio 3”. Sonos/Google moet immers wel weten welke zender je wilt horen.

Als je een artiest of nummer van Spotify wilt horen, moet je daar specifiek naar vragen: als ik zeg “Hey Google, speel Joe Bonamassa” gaat mijn One naar de (algemene) playlist van Joe op Spotify. Je kunt ook nummers noemen en dan speelt hij die: “Hey Google, speel Lalala” geeft bbno$ met lalala.

Reputatie 5
Badge +3

Het lastige is ook dat Spotify ook een begrip kent of kende dat “radio” heet, waarbij je een soort van shuffle van een bepaalde artiest of genre krijgt. Het kan zijn dat Assistant dat verwart met daadwerkelijke radio.

 

Als je radio wilt luisteren via de Google Assistent, zul je inderdaad altijd expliciet om het radiostation moeten vragen dat je wilt horen. “Luister naar...” werkt voor mij het beste.

Bij Sonos heb je nog een klein voordeeltje: als er al een radiostation eerder actief was zonder dat op die speler daarna muziek van een andere bron gestart werd, staat dat station waarschijnlijk nog in de afspeelwachtrij van de betreffende speler. In dat geval kun je de radio “van pauze afhalen” door gewoon “speel verder” te zeggen.

 

Dat de Assistent op iedere vraag lijkt te reageren met het afspelen van een playlist is wel een beetje vreemd. Dat gaat in de Google Assistant cloud mis, lijkt me niet iets van de (Sonos) hardware. Ik zou  niet meteen een oplossing weten, behalve wat je al geprobeerd hebt. Werkt dit op andere apparaten (telefoon bijvoorbeeld) wel gewoon?

Hallo, heb jij hier toevallig al een oorzaak/oplossing voor gevonden?

Ik heb (denk ik) hetzelfde probleem. Hij kan me prima vertellen wat voor weer het is of hoe laat het is.

Maar zodra het aankomt op muziek afspelen…. Als ik bv zeg ‘Speel Goldfish af in de studeerkamer’, dan reageert-ie niet of hij begint me te vertellen wat een studeerkamer is. Als ik dan kijk naar de ‘log’ van google, dan zegt hij ‘Je hebt studeerkamer gezegd’.

Als ik dezelfde opdracht geef via de assistent-app, dan doet-ie het wel. 

 

Reputatie 7

Spotify een keer verwijderen uit Sonos en GA en dan aan beide weer toevoegen?