Beantwoord

Assistant niet beschikbaar in jouw land


Ik krijg de assistant niet beschikbaar in mijn app. Ik heb de Google assistant wel gedownload en kan deze ook aanklikken maar krijg dan de melding dat deze nog niet beschikbaar is terwijl ik overal lees dat er een update voor geweest is. Komt deze update dan nog of doe ik zelf iets niet goed.
icon

Beste antwoord door dvdsteeg85 5 July 2019, 06:37

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hoi dvdsteeg85,

Spijtig om te horen dat de spraakdienst niet binnen je Sonos app zou verschijnen.
Ontvang graag een diagnose van je Sonos installatie.
Zie het bevestigings nummer graag tegemoet.

Heb je naast de Sonos problemen de Google Assistent app al open gehad en mogelijk ingesteld?
Ervaar je daar verder problemen mee? Of is het echt alleen binnen Sonos dat je de problemen zou ervaren dat het niet beschikbaar zou zijn?
Goedemiddag ,
Hier bij het bevestigingsnummer 1367487096 .
De assistent heb ik gedownload en de Sonos gelinked in de assistant app.
Heb alles nagekeken of er nog een update is maar die is er niet
Ggoedemorgen,
Ik heb de assistant nu ook werkend.
Bedankt
Reputatie 7
Badge +2
Ggoedemorgen,
Ik heb de assistant nu ook werkend.
Bedankt

Fijn om te horen, veel plezier van je Sonos en spraak setup!
Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem.
Wanneer ik Google Assistant wil gebruiken, krijg ik de melding: Niet beschikbaar in jouw land.
Alvast bedankt voor de hulp!
Reputatie 5
Badge +3
In België is dit nog niet beschikbaar.
OK bedankt. Ik dacht dat dit vanaf juli mogelijk ging worden. Wist niet dat dit uitgesteld was.
Reputatie 2

tja vandaag een Sonos One gaan kopen blijkt nu dat de Google assistent nog niet werkt in Belgie.

Wat is dit nu weer?

Reputatie 5
Badge +3

Dit is idd nog niet beschikbaar in Belgie.

We zullen nog even moeten wachten.

Reputatie 7

Wat gebeurt er als je als inwoner van België je woonplaats in je accountgegevens bij Sonos (dus op de website) naar een land zet waar Google Assistent wel werkt, zoals Nederland? En daarna checkt of er een update voor je Sonossen is?

Reputatie 2

Wat gebeurt er als je als inwoner van België je woonplaats in je accountgegevens bij Sonos (dus op de website) naar een land zet waar Google Assistent wel werkt, zoals Nederland? En daarna checkt of er een update voor je Sonossen is?

Dan werkt het :) vandaag is het mij gelukt online in je account land op nederland zetten de google assistent installeren en dan bij account online je land terug op Belgie zetten.

Reputatie 7

OK. Dat terugzetten naar België stopt GA dus niet? Grappig.

N.B. De land-aanduiding in je Sonos account heeft (behalve voor GA) voorzover ik kan nagaan geen effect.

Het is nog maar aangekondigd sinds 2018,en we zijn nog maar bijna 2020. Wat hadden jullie dan verwacht…

Ik heb 5 Sonos devices, maar dankzij dit bedrog stap ik over naar Bose

Reputatie 7

@bschelst Google Assistent is pas sinds eind mei 2019 in België beschikbaar (zie https://androidworld.be/nieuws/google-assistent-activeren/). Via een work around ook via Sonos, zie hierboven. Waar is het bedrog?

Reputatie 7
Badge +2

Kan melden dat het zeer snel beschikbaar is, kan helaas geen datum prikken of garantie hierop bieden.

Wij wachten ook op het groene licht van Google alvorens het actief gezet kan worden, maar zoals ik het hier verneem moet het binnen 2019 voor onze Belgische klanten verschijnen.

Fingers crossed dat er geen verdere uitstel naar voren komt.