Vraag

Arc en Google Assistant

  • 14 November 2020
  • 3 reacties
  • 696 Bekeken

Hallo, klopt het dat de google assistant op de arc slechter werkt dan een gewone google home. 
ik heb nl een irobot stofzuiger gekoppeld, maar als ik een commando geef aan de arc om te stofzuigen, zegt ze “ik kan hierbij niet helpen”

maar als ik het zelfde commando aan een google home op 1 hoog geef dan werkt het wel. 
ik merk vaker dat hij commandos niet begrijpt, maar de google home wel. Ik ben geneigd om weer over te stappen naar een vertrouwde google home.
Ook reageert hij best wel veel op woorden die op de tv worden uitgesproken, best wel lastig want dan gaat het volume ook omlaag voor 5 seconden. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Zie ook https://nl.community.sonos.com/google-assistent-en-sonos-229111/google-assistent-dommer-op-sonos-dan-op-google-home-6771103

GA weet nu overigens wel hoe lang aardappels moeten koken....

Reputatie 5
Badge +3

GA weet nu overigens wel hoe lang aardappels moeten koken....

 

Alle gekheid op een stokje, maar sinds het starten van dat topic, loop ik tegen hoe langer hoe meer ergernissen aan.

Google Assistent op Sonos werkt simpel gezegd gewoon bar slecht. Ook heb ik net als topic starter gemerkt dat het op de Arc inderdaad nog erger lijkt dan op andere speakers.

Mijn Arc reageert vaak gewoon helemaal niet - het lampje brandt wel, maar gaat daarna zonder reactie weer uit. Áls hij reageert, krijg ik zelfs op de simpelste commandos "ik heb het niet verstaan" of "ik kan hier niet bij helpen". Het frustrerendst is dat bij commando's die anderszins zonder problemen werken, zelfs op andere Sonos speakers. Toen ik nog een Playbar had en dus één van de surrounds gebruikte, was de GA ervaring een stuk beter.

Natuurlijk is GA niet de belangrijkste feature van Sonos, maar het blijft toch jammer dat zulke "premium" apparatuur dit schijnbaar niet zo goed voor elkaar ka krijgen dan apparaten van de concurrentie die een veelvoud goedkoper zijn.

Zo tevreden als ik ben over Sonos, zoveel ergernis levert de Google Assistent implementatie me op.

Ik heb dezelfde ervaring met mijn Arc. Hij reageert wel als ik "hey Google” zeg en ik hoor dan de chime, maar vervolgens gebeurt er helemaal niets als ik een commando roep. Het lichtje gaat gewoon weer uit alsof ik niets gezegd heb. Dat kan ik meerdere keren herhalen zonder succes. Op mijn Home Mini werkt het prima in 1x.