Alexa en Google Assistant in Nederland


Heeft iemand enig idee wanneer de Amazon Alexa of Google assistant in Nederland beschikbaar zullen zijn?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Helaas is hier tot op heden nog geen datum voor bekend
Beste Sonos,

Toch vind ik het iets te makkelijk van Sonos om standaard als antwoord te geven “ we doen geen uitspraak over de voice assistant”. Sonos is een duur en ook goed product. Mensen in Nederland (ik ook) hebben een one gekocht voor de assistant. Anders kocht ik wel een play 1. Op zijn minst mag er bevestigd worden of er idd plannen zijn om de Google assistant te gaan ondersteunen. Vooralsnog zie ik die Alexa helemaal niet komen in Nederland en als dat wel zo is mag Sonos daar best wat updates over kwijt aan hun klanten. Dit is echt te makkelijk Sonos. Dat ding is duur en je klanten zitten maar te wachten zonder enige voortgang updates.
Reputatie 4
Badge +3
Tja, sorry, RGER, ik begrijp dat je erg graag de nieuwe voice bediening wil gaan gebruiken of in ieder geval wil weten wanneer deze er is, maar wat dat betreft doen wij nooit uitspraken over services/producten waar we geen officieel bericht op onze site over hebben geplaatst. De reden hiervoor is dat we anders misschien toezeggingen doen die uiteindelijk helemaal niet waar zijn, of veranderen, wat dan door mensen kan gebruikt worden als "beloftes". Om dit soort situaties te voorkomen, hebben we het beleid simpelweg geen toezeggingen te doen tot er officieel iets bekend is.

Wat betreft wat we gaan ondersteunen, toen de Sonos One aan het publiek werd laten zien hebben we duidelijk aangegeven dat we beginnen met Alexa, maar dat we ook zeker aan het samenwerken zijn met Google om te kijken of we hun Google Assistant kunnen gaan implementeren.

Aangaande Alexa, wij weten letterlijk niet wanneer dit in BeNeLux ondersteund gaat worden. Amazon is hier stil over, ze gaven aan dat Alexa allereerst in Juni-Juli 2018 zou komen voor de BeNeLux, maar dat hebben ze opgeschoven omdat ze eerst naar Italië en Ierland zijn gegaan met de service. Geloof me, wij zitten hier net zo hard op te wachten als onze klanten, wij willen dit ondersteunen in alle landen waar dit mogelijk is, maar de realiteit is dat Amazon hier leidend in is, zij moeten werkelijk de service eerst aanleveren en we moeten ons ook houden aan hun beleid.

Dus het spijt ons dat je dit als makkelijk ervaart, maar we kunnen niet geven wat we niet hebben.
Dankje Nick, dit voelt toch echt wel als een update. Datums dat Alexa eigenlijk beschikbaar zou zijn maar dat Amazone eerst naar Ierland is gegaan en dat er ook echt samengewerkt wordt met Google. Dat soort berichten geeft hoop op een snelle activatie. Dankjewel.
Er is nu een datum bekend dat Google Home (24-10-2018) naar Nederland komt, de Google assistent is al beschikbaar in Nederland. Zouden jullie nu ook iets meer duidelijkheid kunnen geven over de release datum voor Google Assistent op de Sonos One?
Reputatie 7
Badge +2
Er is nu een datum bekend dat Google Home (24-10-2018) naar Nederland komt, de Google assistent is al beschikbaar in Nederland. Zouden jullie nu ook iets meer duidelijkheid kunnen geven over de release datum voor Google Assistent op de Sonos One?
Als Sonos dit gaat implementeren zal dit waarschijnlijk via een officiele email-nieuwsbrief en ook op onze website worden weergegeven.
Guys ik ben nu de weg kwijt. Zit nu op schiphol en verkoper zegt klip en klaar dat sonos 1 operationeel is met Alexa ???????
Reputatie 5
Badge +2
De Sonos One is Voice-ready. Zodra er een voice-assistent beschikbaar is in Nederland dan zal dit middels een software update bschikbaar worden. Op het moment is de stembediening niet beschikbaar.
Kan er nu niemand een datum geven wanneer Alexa werkt op de Sonos one in Nederland?

Cheers Bastiaan
Reputatie 5
Badge +3
Helaas Bastiaan, dat kan nog altijd niet. Wanneer dit wel kan laten we jullie dit weten door middel van een nieuwsbrief.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft per 2 Juli 2019 de Google spraakdienst voor de Nederlandse markt online gebracht.
Zie hiervoor de officiele melding in het volgende topic.

We zullen de oude topics sluiten aangezien er in veel informatie beschreven staat wat mogelijk niet up-to-date is.

We zien dan ook graag nieuwe topics aangemaakt mochten er vragen zijn over de spraakdienst.
Zie ook graag ons topic welke beschrijft hoe je Google Assistent kan opzetten, of het volgende topic met wat tips mochten er problemen zijn bij het opzetten of gebruik van de spraak dienst.