Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Vraag je jezelf af wat je moet doen met je Google Assistent beschikbare apparaten en Sonos speakers? Deze pagina helpt je alles te regelen. 1. Zorg ervoor dat jouw Sonos- en Google Home-apparaten allemaal zijn ingeschakeld en zijn verbonden met uw thuisnetwerk. Als je Sonos nog niet kent, dan zul je de Sonos app moeten installeren. Je hebt een compatibel iOS- of Android-apparaat nodig om Sonos in te stellen. Je kan de stappen doorlopen om de Sonos componenten te installeren. Als je Google Home niet kent, installeer dan de Google Home app en voeg je Google Assistent beschikbare apparaten toe, als deze niet automatisch verschijnen in de lijst. Deze kan je handmatig toevoegen door de Home knop in te drukken en vervolgens de Plus(+) te selecteren. Google heeft tevens hier een geweldige set-up handleiding. 2. Tik in de Sonos-app voor iOS of Android onderaan op het tabblad Meer en tik vervolgens op Spraakservices. Kies Google-assistent in de lijst. Hiermee ga je naar de app Google A
Ik heb net de Ikea Symfonisk tafellamp en de 'boekenplank' gekocht. Beide staan in de woonkamer en zitten met de Ethernet kabels aan mijn netwerk. Nu ben ik er nog steeds niet achter hoe ik mijn Google Home mini zo ver krijg dat die mijn Symfonisk speakers standaard gaat gebruiken. Ik kan hiervoor alleen een Bluetooth speaker koppelen of een speakergroep, maar als ik een speakergroep wil aanmaken kan Google de Symfonisk speakers niet vinden. Doe ik iets verkeerd of wil ik iets wat gewoon niet kan? (In de Sonos app kon ik de speakers ook alleen aanmelden in twee verschillende kamers (beide heb ik wel 'woonkamer' kunnen noemen. De Google home app ziet de beide speakers wel.)
Wanneer je tegen problemen aanloopt bij het instellen van Google Assistent op Sonos, zijn er een aantal basis stappen die je wilt nalopen. Je kunt ook handige tips en tricks vinden en een lijst met commandos. Controleer jouw Google Account(s) Om te beginnen, wil je er zeker van zijn dat het juiste Google Account wordt gebruikt voor Sonos. Als je meerdere Google-accounts heeft ingesteld en aangemeld op het mobiele apparaat, is het mogelijk dat de verkeerde wordt gebruikt. Controleer de Accountinstellingen van jouw telefoon, je moet mogelijk de extra accounts verwijderen tijdens het instellen als de apps blijven proberen de verkeerde te gebruiken. Mogelijk heb je jouw Sonos-systeem gekoppeld aan een van de Google-accounts, maar de Google Home-apparaten kunnen aan een andere zijn gekoppeld. In dit geval geeft Google een foutmelding over het niet kunnen vinden van het apparaat. Mogelijk niet-overeenkomende muziek service accounts Als je een muziekservice gebruikt waarvoor een premiu
Het zal mij benieuwen wanneer we ooit eens iets tegen de Sonos One kunnen zeggen en wat er dan als antwoord komt. Wat gaat het worden Amazon Alexa of Google Home of kan ik het gewoon beter op Siri houden, die zit immers op mijn Apple telefoon en iPad. Natuurlijk weet ik wel dat het eerst getest moet worden anders krijg je dezelfde ellende als met Sonos en Airplay dat werkt ook niet goed, moet je eerst je goed ingestelde systeem loskoppelen om het te laten werken. En daarna kan je alles weer opnieuw instellen om het geluid weer goed te krijgen als dat ook zo met de toegezegde spraak gaat kan je misschien beter zeggen Sonos houd je kop (voordat er iets verkeerd uitkomt). Alleen is dat natuurlijk wel afwachten en er is ook nergens iets over te vinden en het ding zegt zelfs niet eens "nog even geduld a.u.b." Dit plaats ik maar onder "Leven met Sonos" en dan onder Alles over Sonos al zou het natuurlijk ook op de plek "Welkom" en aankondigingen bijna (aan)gepast geplaatst kunne
volume bediening wil wel en andere opdrachten ook maar als ik vraag of er wat via spotify of naar een ander radio station kan worden worden gewisseld wordt de melding gegeven kan sonos niet bereiken
Goedemorgen mensen Hier een probleem wat na enig speurwerk op het forum niet op zichzelf lijkt te staan, het lijkt erop dat er een software probleem is tussen de sonos app en google assistant Mijn Sonos opstelling One One SL Beam Als eerste de beide one opgesteld en geïnstalleerd, dat was op 05-01-2020, appeltje eitje, ook Google assistant in een ommezien werkend op 06-01-2020 tijd om de Beam erbij te installeren, wat een installatie gemak geen enkele problemen sterker nog, een kind kan de was doen, zeer tevreden met het installatie gemak en vervolgens het geluid, hier tot zover een tevreden mens. Wel kreeg ik na de Beam installatie een update tussendoor, daarna zou ik Google assistent weer koppelen, maar op dat moment komen er wat wolkjes een de strak blauwe lucht, wat even later verkleurt naar een dreigende inktzwarte lucht Het koppelen van Sonos in Google assistant lukt wel. Maar de koppeling vanuit de Sonos app vervolgens weer niet. Vanuit de Sonos app wordt je (via de App Stor
Beste, De koppeling tussen de Sonos one en de Google Assistent lijkt in een soort 'loop' te zijn geraakt. Ik kan helaas geen soortgelijke vragen vinden op dit forum. Onderstaand de stappen die ik neem: Ik open de Sonos app (op een Iphone Xs) Instellingen > Services > (Stem) '+Service toevoegen' > Google Assistent Ik klik bij het 'Je Google Assistent toevoegen' scherm, op 'Bij Sonos voegen' Vervolgens selecteer ik de desbetreffende Speaker (Sonos one) en klik op 'Google Assistent toevoegen'. Op het volgende scherm klik ik op 'ga naar de Google Assistent-app', waarna de Google Assistent app opent. Aangekomen in de Google Assistent app, kom ik op het 'De Assistent koppelen aan je Sonos-apparaat' scherm. Ik klik op 'volgende'. Ik kom op een scherm dat aangeeft dat ik de accountinformatie bij de hand moet houden. Ik klik op 'doorgaan' Na het inloggen met de Sonos account, kom ik op de pagina waarop ik Google kan machtigen om een Sonos systeem te bedienen. Ik klik op 'O
Koppeling lukt niet. Google assistent vindt geen apparaten. Ik zit op goede wifi netwerk. Kan dan alleen opnieuw proberen of annuleren. Als ik op annuleren klik, gaat ie automatisch proberen te linken aan Google account. Ook dat lukt niet. Sta overal met zelfde Google account. Snap er niets meer van.
Hoi, Is er ergens een lijst met alle google assistant commando's die je kan geven voor bediening van je sonos speakers? Ik had een lijstje gezien maar die was vrij beperkt. Daarop stond ook een commando broadcast, maar die werkt precies niet bij mij.. Alvast bedankt
Hallo mensen, Met de aankondiging dat Google Assistent ondersteund wordt binnen Nederland (en dat inmiddels uitgerold is), vroeg ik mij af wanneer ik deze ondersteuning op mijn Sonos One kan verwachten? Hoor graag van jullie!
als ik mijn one vraag om een bepaald radio station af te spelen , krijg ik de melding dat ik het op een ander apart te doen, ik heb ook een move daar heb ik dat probleem niet , Google assistent werk verder naar behoren , allen speelt het geen radio af, als ik het via de app doet speelt hij we alles af
Geregeld hebben valt het geluid van onze Sonos installatie (Beam + 2x One) ineens weg met de biep die je krijgt wanneer je de Google assistant wil activeren door “Hé Google” te zeggen.Het geluid gaat dan dus zachter en na ongeveer 5 seconden wordt de sterkte van het geluid weer op de sterkte die het daarvoor ook had.Is dit iets dat bekend is? Ik heb het zo 1-2-3 niet ergens kunnen vinden, maar het is echt gewoon irritant aan het worden….Weet iemand wat dit precies is en nog beter: hoe het kan worden opgelost dat het geluid niet meer zomaar weg valt?Ik hoor het graag.
ik wil via Google assist muziek afspelen via spotify premium maar dat werkt niet. Krijg dan de melding: Oké ik speel afspeel lijst ... af in woonkamer... Er is een fout opgetreden en ik kan je apparaat in huis niet bedienen Hoe zorg ik dat het wel werkt
Sinds de laatste update werkt de Google assistent helemaal niet meer. Ook kan de toets op de speaker zelf niet meer bedient worden. Heb al verschillende dingen geprobeerd en krijg steeds als melding dat er iets fout is gegaan.
Ik heb via ebay een google home speaker aangeschaft waarmee ik in huis de verlichting, de thermostaat en de tv via de chromecast kan bedienen. Het lijkt me geweldig als dit ook met mijn sonos installatie zou kunnen. Weet iemand wat hier de status van is?
Bij het laten afspelen van een muzieknummer geeft de google assistent aan (nadat deze heeft aangegeven dat hij het nummer van Spotify afspeelt op de Sonos), dat er een fout is opgetreden en hij het apparaat niet kan bedienen...
Ik probeer al enige uren uit te vogelen hoe je Google assistent kan gebruiken in combinatie met de IKEA symfonisk boekenplank speaker. Hij staat wel op google home, en wanneer ik google vraag om muziek af te spelen op mijn speaker(ben) dan zegt die: "Prima, Ik speel nu het liedje (titel van liedje wat ik al aan het luisteren was maar Google wilt het hervatten) af op Ben." En dan een seconde later zegt Google "ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen" Google kan dus wel zien wat er gebeurd op de sonosspeaker maar hij kan niks afspelen?
Ik heb een Sonos One in de huiskamer, en een google mini op de slaapkamer. Als ik de google assistent gebruik op de Sonos voor het in- of uitschakelen van de lampen in de huiskamer , krijg ik de melding: Ik kan de Philips Hue niet bereiken, terwijl ik met de google mini op de slaapkamer wel de lampen in de huiskamer kan in- en uitschakelen. Heb EEN netwerk, heb een diagnose rapport verstuurd. 2130729409.Alvast bedankt
als ik op mijn sonos radio2 wil luisteren krijg ik een engelstalige zender . Hoe moet je dat goedkrijgen.ik lees routines maar kan iemand mij precies uitleggen hoe dat moet
Hi! Ik ben vrij nieuw in Sonos land en heb nu een Sonos Beam. Prachtig spul, alleen is het volume van de Google Assistent heel erg hard. Ook wanneer het geluid van mijn podcast op een laag en aangenaam volume staat. help!
Ik heb sinds zaterdag de beschikking over mijn nieuwe Sonos set bestaande uit de Beam, Sub en 2x Sonos One. Gisteren lekker een dag aan het klooien geweest, ook in combinatie met mijn Samsung Qe55Q90R tv. Werkt super fijn, alleen loop ik toch tegen een paar dingen aan dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen :) Ik heb mijn Beam aangesloten op de HDMI ARC poort en verder op een andere poort een Chromecast 1. Ik krijg het echter niet voor elkaar om de tv te bedienen (aan en uit) met spraak. Als ik het commando "hey google zet tv woonkamer uit" geef dan is de respons "Oké ik zet Sonos Tv Conrol woonkamer uit" en vervolgens gebeurt er niets. Iemand een idee? Waar ik tevens tegenaan loop is, als ik vanuit tv kijken (ziggo media box next)/of netflix een commando geef om een nummer via spotify af te spelen en ik daarna weer terug naar het geluid van de tv wil, ik de tv opnieuw in moet schakelen. Is hier een oplossing voor of is tv uitschakelen het enige om weer signaal naar de Beam t
Als ik het commando "Speel Radio 10" geef aan Google Home (assistant), wordt er sinds vorige week steevast Radio R10 AM710 uit Buenos Aires afgespeeld. Dat werkte voorheen altijd gewoon prima, maar nu speelt hij dus het verkeerde station af. Het wordt afgespeeld via TuneIn.Hoe kan ik dat goed regelen?Kan ik bijvoorbeeld een voorkeur opgeven?Of kan ik bijvoorbeeld iets blokkeren?Of kan ik een voorkeurs streaming dienst aangeven, want dan zou ik Juke kunnen kiezen?
Heb mijn landinstellingen en thuis adres goed ingevuld, maar speelt altijd Qmusic Belgie af. Ik kan wel zeggen Speel QMusic Nederland maar dan geeft Google assistent aan dat er een fout is opgetreden op het stereo paar? Iemand die een fix hiervoor heeft? En is het mogelijk om de Google Assistent stem in stereo te horen op een Sonos Duo? Het komt nu alleen uit 1 speaker.
Een paar weken geleden kreeg ik spontaan de melding op de sonos “Er is een fout opgetreden probeer het over een paar seconden opnieuw”. Het opnieuw proberen lukte niet dus na wat zoekwerk op internet de koppeling tussen Google en Sonos verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dat lukt, niet van harte, maar uiteindelijk alles weer in orde. Vervolgens werkt het een paar dagen maar dan begint het van voor af aan. Ik denk dat ik inmiddels de installatie al 5 - 6 keer opnieuw gedaan heb met telkens een naar trevredenheid werkend systeem. Tot spontaan één van de speakers weer de melding geeft “Er is een fout opgetreden …..”. Heeft iemand dit ook want het begint langzamerhand echt vervelend te worden om telkens alles te de-installeren en vervolgens weer te installeren. Fred
Er komen steeds meer geruchten dat het maar de vraag is of Alexa überhaupt wel in het Nederlands zal gaan verschijnen en Google Assistant mogelijk zelfs al 2e helft dit jaar in het Nederlands zal gaan uitkomen. Zal Sonos dan Google Assistant integreren in hun systeem in het Nederlands? En wordt Google Assistant nu al wel in andere talen gebruikt in Sonos?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.