Vraag

Sonos 1 app kan geen NAS gedeelde map toevoegen

  • 4 May 2023
  • 10 reacties
  • 313 Bekeken

Ik gebruik Sonos1 en kan geen gedeelde mappen op Synology NAS toevoegen ; werkte wel tot recent.

Graag dringend assistentie 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7

Je bedoelt S1? Heeft Synology SMBv1 uitgeschakeld?

Ja was ook uitgeschakeld en plots werkt het niet meer. 

Gebruik Synology met 7.1.1.  en Sonos S1

Weet iemand wat er mogelijk veranderd is met een recente DSM update op Synology (zit op DSM 7.1.1. - 42962)

Ik heb hetzelfde probleem. 

Ik heb enkele dagen geleden update 5 van DSM 7.1.1 - 42962 geïnstalleerd. Vanaf dat moment kan ik via SONOS S1ook niet meer aan mijn muziekmap op mijn Synology NAS.

Daarvoor had ik update 1 van DSM 7.1.1 - 42962 geïnstalleerd staan en werkte dit perfect.

Weliswaar met Synology SMBv1 ingeschakeld.

 

Nu werkt dit totaal niet meer :-/

Zelfde probleem sinds update 5 van DSM 7.1.1 en laatste versie S1

Enig idee of ik op Synology NAS terug kan gaan naar oudere DSM versie (voor 7.1.1 update 5 ?

Iemand al een oplossing gevonden ?

 

Reputatie 7

Misschien eens navraag doen bij Synology?

Hier ook zelfde probleem sinds de laatste update. Eigenlijk de fout van Sonos die het vertikt om over te schakelen naar de veiligere SMB v3. Er staat ergens op het net een oplossing voor dit probleem, maar die is niet eenvoudig en vereist wat kennis van Linux en Putty.

 

https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/sonos-connect-can-no-longer-play-music-after-synology-smb-update-6881969

Reputatie 7

Het woord “vertikt” houdt in dat Sonos iets bewust nalaat wat wel zou kunnen. Het verhaal van Sonos bij het feit dat S1 SMBv1 only is, is dat dat ligt aan de beperkte omvang van het geheugen van de oudere speakers….